فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری

اختصاصی از فی بوو فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری


فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری

فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری

96 صفحه قابل ویرایش 

قیمت فقط 9000 تومان 

 

 

چکیده

هدف اصلی مقاله این است که نشان دهد نخست آنکه، با افزایش مخارج فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری چه تغییری در جذب توریسم ایجاد می‌شود دوم آنکه، با توسعۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات در این بخش، اثرگذاری آن بر رشد اقتصادی چه تغییری خواهد کرد؟ با استفاده از داده های تلفیقی سال‌های 2000 تا 2006 در 70 کشور مختلف توسعه یافته و در حال توسعه، مدل تصریح شده برازش شده است یافته‌ها نشان می‌دهد.

  • در کشورهای مورد مطالعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اثرگذاری صنعت توریسم را روی رشد اقتصادی افزایش می‌دهد و شدت آن در کشورهای توسعه یافته نسبت به کشورهای در حال توسعه بیشتر است.
  • در هر دو دسته کشورها، هر چه سهم مخارج فناوری اطلاعات و ارتباطات به تولید ناخالص داخلی در زیر بخش‌های خدمات رایانه، مالی، آموزشی و حمل‌ونقل در این صنعت افزایش می‌یابد، جذب توریسم فزونی یافته به طوریکه به ازای هر یک واحد افزایش واحد افزایش در مخارج بالا به ترتیب 3%، 14%، 12%،18% واحد توریسم افزایش می‌یابد، همچنین متغیرهای تولید ناخالص داخلی سرانه، درجۀ باز بودن اقتصاد، سرمایۀ انسانی و سرانه مخارج آموزشی اثر مثبت و معناداری بر جذب توریسم دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول تعریف فناوری اطلاعات و گردشگری.. 1

مقدمه.................................................................................................................................................................. 2

1-1 تاریخچه فناوری اطلاعات... 2

1-2 انواع گردشگری.. 3

1-3 ویژگی‌های گردشگری مجازی.. 4

1-3-1 مزایای استفاده از گردشگری مجازی.. 5

1-3-2 چگونگی استفاده از سامانه‌های گردشگری در فضای مجازی 6

1-4 چالش‌های استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری 10

1-4-1 راهکارهای توسعه گردشگری مجازی 11

1-4-2 راهکارهای توسعه صنعت گردشگری.. 12

1-5 نقش فناوری اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری.. 12

1-6 گردشگری مجازی.. 15

1-7 گردشگری الکترونیک کارکردها و چالش‌ها 19

1-8 تاریخچه گردشگری.. 20

1-9 مفاهیم و کاربردهای گردشگری الکترونیک 21

1-10 برنامه‌ها، سیاست‌ها و طرح‌‌های عملیاتی توسعه گردشگری الکترونیک در ایران 24

1-10-1 چشم‌انداز گردشگری الکترونیک در فرآیند توسعه پایدار گردشگری در ایران 24

1-10-2 جایگاه دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی در توسعه گردشگری الکترونیک در ایران 25

1-11 گردشگری الکترونیک چیست؟ 30

1-11-1 مزایای گردشگری الکترونیک... 32

1-11-2 تور‌های مجازی.. 34

1-11-3 سرویس‌ها و زیر ساخت‌های گردشگری الکترونیک... 35

1-11-4 نقش اینترنت در توسعه گردشگری 39

1-12 گردشگری الکترونیکی چیست؟ 46

1-13 نیازمندی‌های ایران به گردشگری الکترونیکی.. 56

1-13-1 وضعیت گردشگری الکترونیکی در ایران.. 58

1-14 مقایسه وضعیت گردشگری الکترونیکی ایران و جهان.. 60

 

فصل دوم نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنعت گردشگری بر رشد اقتصادی کشورها 27

مقدمه. 70

2-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد اقتصادی.. 71

2-2 فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنعت گردشگری.. 73

نتیجه گیری و پیشنهادها 79

 

فصل سوم بررسی سطوح مختلف فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در توسعه گردشگری.. 82

مقدمه. 83

3-1 فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) 85

3-2 فناوری ارتباطات و اطلاعات و گردشگری (ICT) 86

3-3 شناخت ابزارهای فناوری.. 88

نتیجه گیری.. 94

منابع.. 96

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

 

فصل دوم

شکل 2-1 اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد تولید بالقوه در میان مدت... 72

شکل 2-2 زنجیره ارزشی سنتی گردشگری.. 74

شکل 2-3 سیستم گردشگری الکترونیکی.. 75

شکل 2-4 سیستم‌های توزیع گردشگری.. 77

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

فصل اول

جدول 1-1 چالش‌های استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری.. 10

 

 


دانلود با لینک مستقیم


فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.