فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در کشاورزی

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در کشاورزی


دانلود پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در کشاورزی

امروزه اطلاعات رکن اساسی هر گونه عملیاتی را تشکیل می دهد، خواه این عملیات می خواهد اقتصادی، بازرگانی، جنگی و یا کشاورزی باشد. نحوه دستیابی به اطلاعات، جمع آوری و پردازش آنها مبنای علمی جدید شده است که فنآوری اطلاعات نام گرفته است. کشاورزی نیز که یکی از شاخه های علوم کاربردی می باشد از این دگرگونیها بی نصیب نمانده است و با توجه به مشکلات و مسائلی که در بخش کشاورزی موجود بوده و می باشد لزوم استفاده از این فنآوری بیش از بیش آشکار گردید و زمینه ظهور کشاورزی دقیق فراهم گردید.

تعریف   فناوری اطلاعات:

فناوری کلیه  دانش ها,فرایندها,ابزارها,روش هاوسیستم های به کاررفته درساخت محصولات وارایه خدمات است

تعریف کشاورزی:

درجهت منافع  انسان بوده,کارایی بیشتری دراستفادهاز منابع داردویا بامحیط در توازن است.

کشاورزی در گذشته:

درگذشته که ماشین  آلات پیشرفته وجود نداشته تمام کارهای کشاورزی  توسط خود انسان وباوسایل بسیار ساده    ازجمله برجین,انداربیل و...استفاده می شده.

نقش فناوری درتوسعه کشاورزی:

شاخص هایی که یک کشاورزی مدرن و علمی می تواند بر تکیه بر فناوری ارتباطات و اطلاعات از آنها متاثر شود و نهایتاٌ به هدف اصلی که همان افزایش کمی و کیفی تولید است شامل شود شامل:

1)هواشناسی علمی و پیشرفته

2)اطلاعات دقیق از نوسانات قیمت نهاده ها

3)امکان سنجی و نیاز سنجی بازارهای مصرف ملی و بین المللی

4)ترکیب روش های علمی و عملی

تاریخچه کشاورزی درا یران:

گفته می شود که ایران یکی از اولین کشورهای دنیاست که در آن کشاورزی و تمدن شروع شده و انسان اولیه برای نخستین بار در فلات ایران به کشت و زرع و پرورش دام دست زده است.همچنین گفته می شود که مهاجرت آریایی هابر خلاف مهاجرت مشهور چوپانی و در جستجوی چراگاههای جدید نبوده بلکه مهاجرتی دهقانی و در جستجوی زمین بهتر برای کشاورزی بوده است با حمله اسکندر مقدونی کشاورزی ایران رو به افول گذاشت و بسیاری از کاریز ها و باغها و مزارع اطراف آنها از بین رفت و این وضع تا زمان به حکومت رسیدن اردشیر بابکان ادامه یافت. ساسانیان به احیای قنوات و تشویق و توسعه زراعت و باغبانی و دامپروری همت گماشتند و ایران مجددا " آباد شد

تحولات بنیادین در بخش کشاورزی و هدفمند کردن یارانه ها راهکارهای پیشرفت

رییس جمهور اظهار داشت: تحولات بنیادین در بخش کشاورزی و اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها راهکارهای پیشرفت و شکوفایی روز افزون ایران در عرصه های مختلف است

فناوری اطلاعات در اختیار کشاورزی:

در سال 2005 کنفرانسی با نام EFITA/WCCA برگزار شد و این سؤال اساسی در آن مطرح شد: "آیا فناوری ارتباطات و اطلاعات می‌تواند در بخش روستایی و به‌خصوص کشاورزی مفید واقع شود؟" در این کنفرانس بحث‌های زیادی مطرح شد و در آخر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در دنیای پیشرفته امروزی تنها عامل توسعه کشاورزی و بهبود وضعیت کنونی آن استفاده از دستاودهای ICT و تطابق آن با شرایط محلی است.

شامل 23 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.