فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره یخچال های نفتی

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق درباره یخچال های نفتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درباره یخچال های نفتی


دانلود تحقیق درباره یخچال های نفتی

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :5

 

بخشی از متن مقاله

مقدمه

شاید اولین باری باشد که نام یخچال نفتی را می شنوید شاید این نام به نظرتان کمی خنده دار هم باشد. اما واقعیت این است که یخچالهای نفتی پدر بزرگ یخچالهای امروزیند . اختراع یخچال نفتی بطور مشترک به نام آلبرت اینشتین(Abert Einstein )و لئو زلارد (Leó Szilárd) به ثبت رسیده است.نفر اول که شهرت جهانی دارد اما نفر دوم یک دانشمند مجارستانی است که ابتدا دانشجو و سپس دوست و همکار اینشتین در پروژه های تحقیقاتی زیادی شد.( از جمله پروژه ی منهتن که به ساخت اولین بمبهای اتمی آمریکا منتهی شد).

لئو زلارد اختراعات زیادی از جمله دستگاه های شتاب دهنده خطی و سیکلوترون را نیز به نام خود دارد . بسیاری نقش اصلی در اختراع یخچال نفتی را نیزبه او نسبت می دهند و ظاهرا" آلبرت اینشتین تنها نقش مشاوره و همفکری با او را داشته است . احتمالا" لئو به این دلیل نام اینشتین را در کنار نام خود به عنوان مخترع یخچال نفتی به ثبت رسانده که از نام این دانشمند در جهت افزایش اعتبار اختراعش سود ببرد. اگر این گونه باشد باید بدانید که این ترفند موثر واقع شده زیرا بلافاصله پس از ثبت اختراع  توانست آن را به یک شرکت معتبر  تولیدکننده یخچال بفروشد.

یخچال نفتی

یخچال های نفتی یکی از جالبترین سیستمهای تبرید هستند که در دوران قدیم مورد استفاده قرارمی گرفتند. برخلاف تصور عامه مردم، نفت هیچ نقش مستقیمی در سیکل تبرید ایفا نمی کرد بلکه تنها برای تولید حرارت در ژنراتور استفاده می شد.به طور کلی یخچال نفتی یک سیکل تبرید جذبی آب آمونیاک است که در آن آمونیاک نقش مبرد و آب نقش جاذب را بازی می کنند. در ادامه به طور مختصر مراحل مختلف سیکل را توضیح می دهم .

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره یخچال های نفتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.