فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه روستای شهرو بندرعباس

اختصاصی از فی بوو پروژه روستای شهرو بندرعباس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه روستای شهرو بندرعباس


 پروژه روستای شهرو بندرعباس
 
بخشی از مطالب پروژه
 روستای شهرو درنیمه غربی شهرستان بندرعباس و در 25 کیلومتری شمال غرب شهر بندر عباس و بین مدارهای 27 درجه و 16 دقیقه عرض شمالی و 56 درجه و 6 دقیقه طول شرقی قرار گرفته است

تاریخچه روستا , وجه تسمیه روستا , نحوه شکل گیری روستا

قدمت این روستا را تا دو قرن پیش بینی کرده اند . قبل از اینکه روستای شهرو به وجود بیاید به دلیل شرایط مناسب خاک برای کشاورزی و وجود آبی نسبتا شور مردم در آنجا چهار چاه حفر کردند و با ساختن چندین کپر به عنوان سرپناه به کشاورزی پرداختند . بدین ترتیب زندگی در این روستا این چنین شکل گرفت .

 کم کم با افزایش جمعیت و ساختن خانه های بیشتر , شهرک کوچکی در این منطقه بوجود آمد . که آن را «شهرک» می نامیدند . به مرور زمان و با تاثیر لهجه بر این خطه , این مکان «شهرو» نامیده و معروف شد .

از محصولات کشاورزی این روستا می توان بادمجان , گوجه , پیاز و فلفل دلمه ای را نام برد . که همانطور که قبلا گفته شد چهار چاه برای آبیاری این زمینها وجود دارد .


گویش : مردمان این روستا همانند بندرعباسی ها به لهجه بندری صحبت می کنند .
عروسی : عروسی را به شیوه سنتی می گیرند و داماد را با ساز و دهل , با اسب یا شتر به دنبال عروس می برند و به خانه می فرستند .
مذهب : مذهب مردمان این روستا سنی می باشد .
 
مشاغل
زنان و مادران این روستا به خانه داری مشغولند و دختران هم به تحصیل در مقاطع مختلف می پردازند . تعدادی از دختران هم با گذراندن دوره متوسطه به خانه داری می پردازند . مردان سالخورده این روستا به دامداری و کشاورزی مشغولند و از این طریق امرار معاش می کنند .
ولی مردان جوان و پسران این روستا اکثرا در «آلومینیوم المهدی» و «کشتی سازی» مشغول به کارند و از نظر مادی در سطح بالایی قرار دارند .

بافت پر روستا
 
تقسیم بندی محلات بر اساس گفته های روستائیان :  شهرو دارای سه محله می باشد : هسته اول محله خود : که در میان روستا واقع شده است و روستائیان در ابتدا در این محله سکونت داشتند .
هسته دوم محله بالا : که در قسمت شمال غربی روستا قرار دارد . که اکثر امکانات و خانه های نوساز در این محله قرار دارد .
هسته سوم محله پائین : در قسمت سمت راست محله بالا , محله ای در حال گسترش است که محله پائین نام دارد . این محله در شمال شرقی روستا قرار دارد . از نظر خدماتی و آموزشی این محله از امکانات خوبی برخوردار نیست .
با تحقیقاتی که در روستا انجام دادیم و با گفتگویی که با افراد شورای روستا انجام شد دریافتیم که تناقضهایی بین گفته های اهالی روستا و مواردی که در طرح هادی گفته شده است , وجود دارد .
 
مشخص شده در طرح هادی روستا: شهرو دارای چهار مرحله می باشد .
هسته اول محله پائین  :  در میان روستا واقع شده , در این محله کاربریهای تجاری , آموزشی , مخابرات و خانه بهداشت قرار گرفته است .
هسته دوم محله خود :  که در ابتدای ورودی روستا واقع شده است و دارای واحد آموزشی و مذهبی می باشد .
هسته سوم محله بالا : که در قسمت غرب روستا واقع شده است و کاربری مذهبی دارد .
هسته چهارم محله پشت راه آهن : که در شرق روستا واقع شده است و جز کاربری مذهبی , کاربری خاصی ندارد . این مواردی که ذکر شد , از طرح هادی روستا استخراج شده است

دانلود با لینک مستقیم


پروژه روستای شهرو بندرعباس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.