فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت الیاف طبیعی پنبه

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت الیاف طبیعی پنبه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت الیاف طبیعی پنبه


دانلود پاورپوینت الیاف طبیعی پنبه

در این قسمت مشخصات و خواص فیزیکی الیافی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، توضیح داده می شود. در بین الیاف گیاهی ، پنبه مهمترین و پرمصرف ترین آنها است .

 ازخصوصیات مهم این الیاف ، استحکام زیاد ، جذب آب بالا و دارا بودن قابلیت انعطاف در مقابل هر گونه عملیات ریسندگی و بافندگی است. همین خصوصیات باعث شده که با وجود افزایش تولیدالیاف مصنوعی ، پنبه اهمیت خودش را حفظ کند .

تاریخ تولید پارچه های پنبه ای به دوران تمدن اولیه مصر می رسد .

خصوصیات گیاه پنبه:

پنبه گیاهی است علفی که ارتفاع آن به 60 تا 200 سانتیمتر میرسد. برگهای آن دارای بریدگی است و گلهای سفید ، زرد و صورتی دارد. میوه پنبه کپسولی است به اندازه یک گردو که به غوزه پنبه معروف است.  مناطقی که در ایران برای زراعت پنبه مناسب هستند عبارتند از :گرگان، گنبد کاووس، خراسان، مازندران، فارس، مناطق مرکزی، دشت مغان، اصفهان، آذربایجان و خرم آباد . 

چیدن پنبه ممکن است به وسیله دست و یا به صورت ماشینی انجام گیرد . پنبه هایی که با دست چیده شوند، به خاطر تمیزی از ارزش بیشتری برخوردارند .

خواص فیزیکی پنبه:

 طول الیاف پنبه: طول الیاف پنبه مهمترین عاملی است که ارزش آنرا مشخص می کند و هر اندازه طول الیاف بلندتر باشد، از نظر نساجی مرغوبتر و با ارزشتر است،  زیرا الیاف طویل دارای استحکام و یکنواختی بیشتری بوده و مهمترین عامل در ریسندگی است .

  1. استحکام الیاف : استحکام الیاف نشان دهنده مقاومت آنها در مقابل نیروی کششی است. استحکام الیاف پنبه بر حسب نوع و قطر آنها تغییر می کند.
  2. تاب خوردگی الیاف : الیاف پنبه در امتداد طول پیچیدگی و تاب خوردگی زیادی دارند. این خاصیت تاب خوردگی لیف به تشکیل نخ محکم کمک می کند .
  1. درجه رسیدگی : رشد الیاف پنبه در داخل غوزه، مدت یک ماه و نیم طول می کشد . زمانی که گیاه دارای گل می شود تا زمانی که آخرین غوزه ها شروع به باز شدن می کنند ، ممکن استدر حدود 4 ماه طول بکشد .معمولا"پس از خاتمه عملیات رنگرزی ، الیاف رشد نکرده نسبت به الیاف رشد کرده کمرنگ تر هستند . چون پنبه نارس خاصیت جذب رطوبت کمتری دارد .
  1. رنگ الیاف : الیاف پنبه در ظاهر سفید به نظر می رسد ولی از نظر کارشناسان الیاف پنبه دارای درجه های مختلفی از لحاظ رنگ هستند . الیاف پنبه کاملا" سفید نبوده و کرم رنگ هستند . رنگ الیاف پنبه به آب و هوای محل و همچنین خاک و نوع بذر بستگی دارد . الیاف پنبه در مناطق خشک به رنگ سفید هستند . چنانچه به الیاف پنبه باران برسد ، رنگ آن آبی روشن می شود .
  2. اثر آب : آب سرد و گرم حتی آب جوش روی ساختمان مولکولی الیاف پنبه بی اثر است .
  3. اثرنور خورشید : ازاین جهت پارچه های پرده ای که از الیاف پنبه ای تهیه می شوند ، در صورت که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند پوسیده می شوند ، اثرات مخرب نور خورشید در هوای گرم و مرطوب شدیدتر است.

خواص شیمیایی الیاف پنبه:

  1. اثر قلیاها : ترکیبات قلیایی نظیر پودرهای شستشو و صابون اثر مخرب روی پنبه ندارند .      
  2. اثر اکسید کننده ها : محلولهای سفید کننده ملایم که در شرایط معمولی در شستشوی البسه به کار می روند، چنانچه با احتیاط و دستورالعملهای لازم به درستی اجرا شوند ، صدمه ای به الیاف وارد نمی کنند . محلولهای سفیدکننده نظیر آب اکسیژنه وترکیبات کلردار آب ژاول به مرور که مصرف می شوند استحکام پارچه را کاهش می دهند. هر چه قدر الیاف پنبه ای مدت بیشتر در محلول اکسید کننده قرار بگیرند ، سفیدتر می شوند ولی از مقاومت آنها کاسته می شود.

شامل 16 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت الیاف طبیعی پنبه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.