فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت اصول نوین متره ساختمان + عکس

اختصاصی از فی بوو پاورپوینت اصول نوین متره ساختمان + عکس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
پاورپوینت اصول نوین متره ساختمان + عکس

اصول نوین متره ساختمان=49 اسلاید + تمامی عکسها= نکات مهم در مقدمات متره و خصوصیات مترور- متره عملیاتی (کارهای فولادی با میلگرد) - متره عملیاتی (قالب بندی) - متره عملیاتی (بتن درجا) - متره عملیاتی (کارهای فولادی سنگین) - متره عملیاتی (سقف سبک بتنی) - متره عملیاتی (دیوارچینی با سفال) - متره عملیاتی (آنالیز مصالح) - احجام - مشخصات میلگردها

علم متره و برآورد یکی از اساسیترین ارکان ساخت و ساز، یا به گفتة دیگر قلب هر پروژه است .

قدم ابتدایی در علم متره و برآورد، نقشه خوانی و فراگیری اصول صحیح متره و ریزمتره میباشد، با توجه به اینکه در زمینه متره در پروژههای عمرانی منابع چندانی در دسترس نمی باشد و از طرفی مهندسی متره و برآورد نقش مهمی در دستیابی به یک مدیریت کارا و اثر بخش در پروژه ها دارد، و لزوم آشنایی هر چه بیشتر دست اندرکاران در امر ساخت و ساز با این دانش و به ویژه اصول نوین متره در پروژه های عمرانی، به نوعی باعث جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی و مهمتر از آن اتمام به موقع عملیات اجرایی طرح ها میگردد.

یکی از معانی مهم متره، ریز شدن بر روی موضوع مورد نظر است، به همین دلیل متره صحیح مستلزم دقت کافی بر روی موضوع مورد نظر خواهد بود.

متره و اجرا ارتباطی مستقیم با هم دارند و مکمل یکدیگر هستند و گام قبل از اجرای یک پروژه، متره مصالح مورد نظر در آن پروژه است. با استفاده از متره میتوان مقادیر، ابعاد و اندازه های مصالح اجرایی در ساختمان  های اسکلت بتنی، فلزی، سنتی و... را بدست آورد و از آنها در زمان اجرای پروژه استفاده کرد . متره نقشه های اجرایی قبل از اجرا کمک فراوانی در اجرای صحیح پروژه میکند، طبیعتا اصول متره باید مطابق با آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان باشد. بطور مثال درصورتی که مقدار، ابعاد و اندازه های آرماتورهای فونداسیون بر اساس نقشه های اجرایی پروژه مورد نظر ریزمتره شوند، قرارگیری آرماتورها در جا و مکان خود و همچنین فواصل و اندازه های آنها در اجرا به سهولت امکان پذیر است و کار را برای نیروی متخصص آرماتوربند آسانتر میکند. و یا اینکه متره دقیق تیرآهن، ورقهای تقویتی، نبشی ها و... در اسکلت فلزی، کمک شایانی در اجرای صحیح و اصولی ساختمان های فلزی میکند.

متره چیست؟

متره علم سنجش یا اندازه گیری است.این علم همه جوانب کارها را بر عهده می گیرد.انسان در زندگی خود قبل از اقدام به هر عملی آن را خوب می سنجد،به عبارتی آن را متره می نماید.

متره(Metere)  واژه ای است فرانسوی که معنی آن متر کردن و یا اندازه گرفتن می باشد ودر زبان فارسی این لغت بیشتر در علم مهندسی کاربرد دارد.

مترور کیست؟

برآورد کنندگان مقادیر را مترور گویند.

و... .


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت اصول نوین متره ساختمان + عکس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.