فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت CNG

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت CNG دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت CNG


دانلود پاورپوینت CNG

رشد روزافزون مصرف گاز طبیعی و جایگزینی آن به جای دیگر منابع انرژی در کشور، تفاوت چشمگیر میزان مصرف در فصل‌های مختلف سال، آسیب پذیر بودن سیستم گازرسانی، احتمال بروز مشکلاتی در عملیات تولید و بهره برداری و ... از مهمترین عواملی به شمار می روند که طراحی و اجرای طرح ذخیره سازی گاز طبیعی را ضروری می سازند. نویسنده در این مقاله با توجه به مطالعات و بررسی‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت پذیرفته و ضرورت اجرای طرح‌های ذخیره سازی را آشکار کرده است، از توجیه اجرای طرح ذخیره سازی گاز طبیعی خودداری می کند و با نگاهی به روش‌های مختلف ذخیره سازی گاز طبیعی، به معرفی و پیشنهاد طرحی جامع برای ایمن سازی شبکه گسترده و رو به رشد گاز طبیعی کشور می پردازد

سهم گاز طبیعی در سبد انرژی کشور

lدر سال 1386 آمار مصرف نشان می دهد که گاز طبیعی در این سال در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی، نیروگاهی، حمل و نقل و تجاری جمعاً 56 درصد از حامل‌های انرژی هیدروکربوری نفتی را تشکیل داده است. پیش بینی می شود تا سال 1393 این رقم به 67 درصدافزایش یابد. مصرف گاز طبیعی در سال 1386 حدود 81 میلیارد مترمکعب بوده و انتظار می رود تا سال 1393 بر اساس برنامه‌های تولید و مصرف، به بیش از 180 میلیارد مترمکعب برسد.
مقایسه مصرف گاز طبیعی در ماههای گرم و سرد سال
lمیانگین مصرف روزانه در چهار ماه نسبتاً سرد سال 25 درصد بیش از میانگین مصرف در هشت ماه گرم و معتدل سال است و این تفاوت در روزهای سخت زمستان به 40 درصد نیز می‌رسد. همچنین برآوردها نشان می‌دهد در برخی ساعات روز در زمستان‌های بسیار سرد، میزان مصرف حتی به بیش از 5/1 برابر میانگین ماههای گرم و معتدل می‌رسد. این اختلاف چشمگیر بین مصارف تابستانی و زمستانی با توجه به دوری مبادی تولید تا نواحی عمده مصرف در زمستان، ایجاب می‌کند که شرکت ملی گاز ایران تنها به سیستم تولید و انتقال و تأمین گاز به صورت مستقیم اتکا نکند و ایجاد ذخایر نزدیک به مراکز عمده مصرف را در برنامه اجرای طرح‌های مهم خود قرار دهد. مبادی اصلی تولید گاز طبیعی کشور عبارتند از: پارس جنوبی، سایر میدان‌های گازی در خلیج فارس، میدان‌های گازی درون ساحلی در جنوب کشور، میدان‌های گازی شمال شرق، گازهای همراه نفت خام در جنوب غربی و در آینده سایر میدان‌هایی که احتمالاً اکتشاف خواهند شد. این مبادی عموماً با فواصل طولانی نسبت به مراکز مصرف که در سطح کشور گسترده اند، قرار گرفته اند.
شامل 37 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت CNG
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.