فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق به سوی اخلاق جهانی

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق به سوی اخلاق جهانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 تحقیق به سوی اخلاق جهانی در 31 صفحه با فرمت ورد بسیار جامع شامل بخش های زیر می باشد:

دیباچه

 اصول اخلاق جهانی

 یک ـ نظام نوین جهانی ، بدون اخلاق جهانی ممکن نیست

دو ـ نیاز مبنایی  :  با هرکس باید به شکل انسانی رفتار کرد

 سه ـ رهنمون های تغییر ناپذیر

تعهد به فرنگ خشونت گریزی و احترام به زندگی

تعهد به فرهنگ یکپارچگی و نظام عادلانة اقتصادی

تعهد به فرهنگ تسامح و زندگی توأم با صداقت

تعهد به فرهنگ حقوق یکسان و مشارکت زنان و مردان

 چهار ـ تحول در بینش

 تحلـیل و نقـد

منــابــع

 

 

 

 

دیباچه

    این بیانیه بین ادیانی حاصل دو سال رایزنی بیش از دویست دانشمند و متألفه ــــــ به عنوان نمایندگان جوامع ادیانی جهان ــــــ است .

بیانیه دوم تا چهارم سپتامبر 1993 در گردهمایی رهبران دینی و روحانی ـــــ به عنوان بخشی از اجلاسیة 1993 پارلمان ادیان  جهان در شیکاگو ــــ مورد بحث قرار گرفت . این بیانیه را رهبران مشهور ادیان بزرگ جهان شخصا” امضاء و آن را نشانگر نخستین تلاش و آغازی برای جهانی تلقی کردند که سخت به وفاق اخلاقی محتاج است .

شورای پارلمان ادیان جهان و کسانی که این متن را حمایت می کنند ، آن را به عنوان نخستین آموزه از قواعد مقبول ادیان به جهان عرضه می کنند . ما هرگونه حمایت از جانب زنان و مردان جهان را به گرمی می پذیریم .

جهان در رنج و عذاب است و این رنج ، چنان گسترده و فراگیر است که ما را بر آن می دارد تا برای روشن شدن ژرف در آن ، جلوه هایی از آن را برشماریم .

صلح و آرامش ما را ترک کرده است ، سیاره تخریب شده است ، همسایه ها در وحشت به سر می برند ، زنان و مردان با یکدیگر بیگانگی می کنند و کودکان می میرند .

این نفرت انگیز است .

ما تخریب اکوسیستم زمین را محکوم می کنیم .

ما فقر نابوده کنندة امکان حیات را محکوم می کنیم ، گرسنگی که کالبد آدمی را نحیف
می سازد و نابرابری اقتصادی که بسیاری از خانواده ها را به فنا و نابودی تهدید می کند .

ما آشفتگی اجتماعی ملل را محکوم می کنیم ، بی توجهی به عدالت که شهروندان را به انزوا می کشاند ، هرج و مرج حاکم بر جوامع خود و مرگ لجام گسیختة کودکان ـــــ که ناشی از تعدی است ـــــــ به ویژه پرخاشگری و نفرت را که به نام دین رواج دارد .

اما این رنج و عذاب می تواند نباشد ، زیرا بنیان اخلاق وجود دارد ، این اخلاق ، امکان سامان فردی و جهانی بهتری را به میان می آورد و افراد را از ناامیدی و جوامع را از آشفتگی
رها می سازد .

ما زنان و مردانی که جهان بینی و احکام ادیان جهان را پذیرفته ایم تأکید می کنیم :
مجموعه ای عام از ارزش های بنیادین بر مبنای آموزه های ادیان وجود دارد که می توانند اساس اخلاق جهانی را شکل دهند .

تأکید می کنیم که این حقیقت ، پیشاپیش شناخته شده است ، اما هنوز باید در دل و عمل نیز همچنان زنده بماند .

تأکید می کنیم که هنجار ، غیر قابل تغییر و نامشروط برای همة ساحت های زندگی ، برای خانواده ها و جوامع ، نژادها ، ملت ها و ادیان وجود دارد . سرمشق های قدیمی برای رفتار آدمی وجود دارد که بر آموزه های ادیان جهان استوارند و آن ها شرط نظم پایدار جهانند ....

.

.

.

  • q سه ـ رهنمون های تغییر ناپذیر

1ـ تعهد به فرنگ خشونت گریزی و احترام به زندگی

    زنان و مردان بیشمار از همة سرزمین ها و ادیان می کوشند تا زندگی را نه براساس
جهت گیری خودخواهانه ، بلکه براساس تعهدشان در برابر دیگر انسان ها و جهان اطراف خود هدایت کنند . با این همه در سرتاسر جهان با نفرت پایان ناپذیر ، حسد ،‌ غبطه و خشونت آن هم
نه تنها در میان افراد ، بلکه در میان جوامع و گروه های نژادی ، طبقاتی ، قومی ، ملیت ها و ادیان مواجه ایم . به کار گیری خشونت و ترویج اعتیاد و جرم های سازمان یافته ــــ که غالبا” با امکانات فن آوری نوین تجهیز می شود ـــــ ابعاد جهانی یافته است . ترور دولتی بر بسیاری از مناطق حاکم است ، حکومت های دیکتاتور ، شهروندان خود را سرکوب می کنند و خشونت های سازمانی دامنگیر شده است ، اگر چه در برخی کشورها قوانین حمایت کننده از آزادی های فردی وجود دارد ، ولی زندانیان شکنجه ، مردان و زنان هلاک و گروگان ها کشته می شوند .

الف  ) در ادیان بزرگ باستانی و سنت های اخلاقی بشر ،‌ این رهنمون را می یابیم ، شما نباید کسی را بکشید ! به بیان ایجابی ، شما باید زندگی را حرمت بدارید . اجازه دهید نگاهی تازه به نتایج این رهنمون داشته باشیم . هر انسانی از حق حیات سالم و آزادی فردی برخوردار است . مگر آن که آزادی دیگران را سلب کند ، هیچ کس حق ندارد دیگری را مورد شکنجة جسمانی یا روانی قرار دهد یا بر او صدمه وارد سازد ، چه رسد به این که او را بکشد . هیچ انسانی ، دولتی ، قومی ، دینی حق ندارد در برابر اقلیت های بیگانه ای که عقاید یا رفتارهای مختلفی دارند ، نفرت ، تبعیض ، طرد و تبعید روا دارد ، چه برسد به این که
آن ها را سر به نیست کند ....


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق به سوی اخلاق جهانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.