فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد (soy bean) سویای علوفه ای

اختصاصی از فی بوو تحقیق در مورد (soy bean) سویای علوفه ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد (soy bean) سویای علوفه ای


تحقیق در مورد (soy bean) سویای علوفه ای

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه39

 

بخشی از فهرست مطالب

اهمیت اقتصادی سویا:

 

مشخصات گیاه شناسی:

 

ساقه:                                                             

 

برگ:

 

گل آذین:

 

دانه:

 

 

 

اکو لوژی سویا:

 

خاک:

 

ارقام سویا:

 

عملیات زراعی و تهیه بستر:

 

مقدمه:

 

کشاورزان نیمه شرقی چین شمالی در دوران حکومت سلسله شانگ (110- 1700سال قبل از میلاد مسیح) یا احتمالاً مدت ها قبل از این تاریخ سویا، (L) Glycine max را اهلی کردند. چندین هزار سال است که مردم آسیای شرقی از سویا برای غذای انسان و دام و به عنوان دارو برای درمان برخی اختلال هایی که در بدن انسان رخ می دهد، استفاده می کنند.

 

سویا خیلی دیر به آمریکای شمالی رسید. ساموئل باون، ملوانی که در کمپانی هند شرقی خدمت می کرد، برای نخستین بار این گیاه را در سال 1765 وارد کرد. باون سویا را از طریق لندن، از چین به ساوانا(واقع در مستعمرۀ جورجیا) برد. او از سویایی که در مزرعه اش کاشته بود، سس سویا تهیه و آنرا به لندن صادر کرد.

 

در سال 1851 دکتر بنجامین فرانکلین ادوارد سویا را به نیمه غربی ایالات متحده امریکا وارد کرد. او بذر سویا را از ماهیگیران ژاپنی اوکلند از دریا نجات داده شدند، به دست اورد. این کشتی شکر و کالاهای دیگری از هنگ گنگ به مقصد سانفرنسیسکو حمل می کرد. ادوارد بذر را به جان اچ. لی اهل آلتون در ایالت ایلینوی داد و او در تابستان 1851 آنرا در باغ خود کاشت. کشاورزان تا سال 1854، سویا را که در سال 1851 به ایلینوی آورده شده بود در سراسر ایالات متحده تکیر کردند و رواج و مورد ارزیابی قرار دادند.(3)

 

سویا یکی از گیاهان دانه روغنی و علوفه ای که مبدا آنرا آسیای شرقی می دانند. سویا اسامی فارسی مختلفی دارد مانند: سوژا، لوبیا، پشم باقلا، کرد باقلا، لوبیا دانه روغنی بومی چین و منچوری می باشد. سویا متعلق به تیره پروانه آسا و جنس گلاسین  Glycine دارای 40 گونه مختلف است. دانه سویا روغنی دارای حدود 18% روغن خوراکی بسیار مرغوب، 50- 35% پروتئین می باشد. در آسیای شرقی آنرا به مناسبت زیادی پروتیئن گوشت مزارع نامیده اند. پروتئین سویا دارای ارزش بیولوژیکی زیادی بوده و دانه آن غنی از مواد غذایی قابل هضم، کلسیم زیاد، آهن و ویتامین های مختلف است.(7)

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد (soy bean) سویای علوفه ای
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.