فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت شیشه

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت شیشه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت شیشه


دانلود پاورپوینت شیشه

شیشه بر خلاف جامدات دیگر فاقد ساختار درونی منظم و یکنواخت است . تفاوت اصلی بین حالت جامد و مایع در هر ماده مشخصی، مثلاً یخ و آب و یا آهن مذاب و آهن جامد، وجود ساختار متقارن و منظم در حالت جامد آن است که اصطلاحاً بلور یا کریستال نامیده می شود. با بالا رفتن درجه حرارت تا حد دمای ذوب، نظم درونی ماده به هم ریخته و جسم از نظر ساختار درونی بی شکل و نامنظم می شود. به علت فقدان نظم تکرار شونده در ساختمان درونی شیشه، نور را از خود عبور می دهد و شفاف به نظرمی رسد. شیشه در عین حال نور را منکسر نیز می کند. از همین خاصیت شیشه است که در ساختن عدسی های مختلف استفاده می شود.

معمولاً از شیشه به عنوان ماده ای شکننده یاد می شود، اما قدرت آن دربعضی موارد فوق العاده و باورنکردنی است . یک رشته شیشه تازه شکل گرفته می تواند وزنی بالاتر از ٧٠٠٠٠ کیلوگرم در سانتیمتر مکعب را را تحمل کند . این وزن دو برابر وزنی است که فولاد حتی در تئوری می تواند متحمل شود . با این همه ، وزنی که شیشه معمولی تحمل می کند و مورد قبول است ، یک صدم وزنی است که در تئوری برای آن قائل شده اند و این به دلیل نقایص موجود در شیشه معمولی، مانند حباب های هوا و ناخالصی های دیگر است که باعث می شود شیشه تحت فشار زیاد ترک بردارد. 

شیشه، ماده ای است غیرآلی که از سرد کردن مذاب بدست می آید به شرطی که در طول سرد کردن، عمل انجماد یا کریستالیزاسیون صورت نگیرد.

 

هر چند تفاو تهای بسیاری در محصولات شیشه ای تولیدی وجود دارد، با این وجود تمام فرآیندهای تولید شیشه با توزین و اختلاط مواد اولیه به منظور تأمین بچ یا بار کوره ذوب شروع می شود.ترکیبات شیمیایی بسیار متفاوتی را می توان در تولید شیشه مورد استفاده قرار داد که هر یک به نحوی برویژگی های مکانیکی، الکتریکی، شیمیایی، حرارتی و بصری محصولات شیشه ای تأثیر می گذارد. مواد اولیه تولید شیشه شامل موارد زیر است که ترکیبات هر یک از آنها درجدول(1) ارائه شده است.

شامل 47 اسلاید powerpoint

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت شیشه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.