فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مروری بر نسبت های مالیPPT

اختصاصی از فی بوو مروری بر نسبت های مالیPPT دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مروری بر نسبت های مالیPPT


مروری بر نسبت های مالیPPT

 

 

 

 

 

نام محصولپاورپوینت مروری بر نسبت های مالی

فرمت : PPT

حجم : 2.7 مگابایت

تعداد اسلاید : 25

زبان : فارسی

سال گردآوری : 1395

 

 

مقدمه

یکی از شیوه های اصلی تحلیلگران مالی در ارزیابی شرکتها، استفاده از صورتهای مالی آنهاست. تحلیلگران صورتهای مالی یک شرکت را می گیرند و با اقدامات مقایسه اقدام به تجزیه و تحلیل آنها می کنند.

در تجزیه و تحلیل شرکتها سعی می شود وضعت سود آوری، ریسک مالی، وضعیت تولید و فروش ، وضعیت بدهی و حاشیه سود شرکت به طور کامل بررسی گردد.

 ذینفعان شرکت اعم از سهامداران، بستانکاران و افراد طرف معامله با شرکت می توانند با استفاده از تجزیه و تحلیلهای انجام شده بر روی صورتهای مالی یک شرکت خود را در وضعیت مناسبی با آن قرار دهند. اگر ریسک مالی شرکت بالا باشد سهامداران ممکن است اقدام به فروش سهام خود کنند و یا بستانکاران سعی می کنند اعتبار کمتری به شرکت بدهند و یا در مقابل وضعیت بستانکاری خود بازدهی بیشتری را طلب کنند.

 

صورتهای مالی اصلی

تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی مستلزم داشتن یک سری اطلاعات مالی است که عمدتاً از صورتهای مالی اصلی مانند ترازنامه و صورت سود و زیان شرکت استخراج می شوند.

 

1- ترازنامه عبارت از است صورت حسابی که دارائیها، بدهیها و سرمایه مالک (مالکین) یک واحد اقتصادی را در یک تاریخ معین نشان می دهد.

در سمت راست دارایی ها می آیند که بر دو نوعند:

داراییهای جاری : دارایی هایی هستند که انتظار می رود در مدت یک سال مالی به پول نقد تبدیل گردند. دارایی های شرکت به ترتیب کاهش درجه نقدینگی از بالا به پایین ثبت گردیده اند .
دارایی غیر جاری یا دارایی های ثابت: دارایی هایی که معمولا نمی توانند در مدت یک سال مالی به پول نقد تبدیل شوند که در قسمت پائین ستون این صورت قرار دارند.

طرف دیگر ترازنامه هم به وضع مشابهی تنظیم شده است: 

بدهی های جاری : آن اقلام بدهی که می بایست درطول یک سال مالی پرداخت گردند. اقلام بدهی به ترتیب تاریخ سر رسید از بالا به پائین در ترازنامه ثبت می گردند.
بقیه اقلام این ستون بدهی های بلند مدت و حقوق صاحبان سهام را تشکیل می دهند.
 

2- هدف صورت سود و زیان  نشان دادن سوددهی یا عدم سوددهی شرکت است. در این صورت،  فروش (درآمد) در قسمت بالای صورت قرار گرفته ،  سپس انواع هزینه ها (مستقیم ، عملیاتی شامل سربار متغیر و ثابت و سایر هزینه ها مانند خالص بهره پرداختی) و در نهایت، مالیات بر درآمد از آن کسر می شود تا سود خالص قابل تقسیم بین سهامداران به دست آید. 

 

دانلود با لینک مستقیم


مروری بر نسبت های مالیPPT
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.