فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت درس بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت درس بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت درس بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها


دانلود پاورپوینت درس بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها
nتلاش برای بهبود بهره وری تلاش برای زندگی بهتر افراد و جامعه است. امروزه در بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی تلاش همه جانبه یی جهت ارتقا بهره وری به طور مستمر برای تداوم حیات و رشد توسعه آغاز شده است. از این پس جهان به دو دسته کشورهای تند و کند از نظر پیشرفت در مدیریت بهره وری تقسیم می شوند .
nدر دنیای رقابت آمیز امروز, بهره وری به عنوان یک فلسفه و یک دیدگاه مبتنی بر استراژی بهبود، مهمترین هدف سازمان را تشکیل می دهد که می تواند همچون زنجیری فعالیت های کلیه آحاد جامعه را در برگیرد 

مفهوم بهره وری

nمحدودیت منابع در دسترس, افزایش جمعیت و رشد نیازها و خواسته های بشر باعث شده که دست‎اندرکاران عرصه اقتصاد, سیاست و مدیریت جامعه و سازمانها, افزایش    بهره وری را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
1. شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها
nبرای سنجش و ارزیابی عملکرد هر سازمانی (اعم از سازندگان کالاها یا ارائه  دهندگان خدمات), معیارها و شاخصهای گوناگون و متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند. برخی از شاخصهایی که بیش از سایر معیارهای ارزیابی عملکرد رایج تر می باشند عبارتند از : اثر بخشی, کارایی , نوآوری , انعطاف پذیری و کیفیت زندگی کاری
nاثر بخشی: با پاسخ به سولاتی از این قبیل معلوم می شود که: آیا برای رسیدن به هدفهای سازمان فعالیتهای درستی را انجام می دهیم؟ آیا مشکلات سازمان را به درستی تشخیص داده ایم, و در صدد رفع آنها برآمده ایم, به طوری که به هدفهای سازمان در موعد مقرر دست یابیم؟ درجه دسترسی به هدفهای از پیش تعیین شده در هر سازمان, میزان اثربخشی را در هر سازمان نشان می دهد.
nکارایی: تصمیماتی که با هدف کاهش هزینه‎ها , افزایش مقدار تولید و بهبود کیفیت محصول اتخاذ می شود کارایی نسبت بازدهی به بازدهی استاندارد است .
nنوآوری: به میزان تطابق محصولات تولیدی و فرایندهای تولیدی یک سازمان در قبال تغییرات تقاضا و نیازهای جدید مشتریان , تغییرات تکنولوژی و ساخت محصولات جدید گفته می شود . نو آوری به منظور بر آورد نیازهای جدید مشتریان یا ایجاد تقاضای جدید و کسب سهم بیشتر در بازار در مقایسه با رقبا انجام می پذیرد .
nقابلیت انعطاف: به میزان توان سیستم تولیدی سیستم تولیدی هر سازمان در عکس العمل و تطابق با تغییرات مورد لزوم در نوع , ترکیب و مقدار محصول گفته می شود.
nکیفیت زندگی کاری : به این موضوع مربوط می شود که سازمان تا چه میزان به برقراری ایمنی در محیط کار, امنیت شغلی در سازمان , پرورش استعداد کارکنان خود و بالابردن مهارتهای آنان از طرق گوناگون و به عبارتی دیگر ایجاد رضایت شغلی آنان از محیط کار قادر می باشد  .
شامل 303 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت درس بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.