فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد وضعیت شبکه ایستگاههای هواشناسی کشور

اختصاصی از فی بوو تحقیق در مورد وضعیت شبکه ایستگاههای هواشناسی کشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد وضعیت شبکه ایستگاههای هواشناسی کشور


تحقیق در مورد وضعیت شبکه ایستگاههای هواشناسی کشور

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه6

وضعیت شبکه ایستگاههای هواشناسی کشور

 

 

 

ایستگاههای هواشناسی سینوپتیک

 ساعت به ساعت و یا هر ساعت یک بار حدود بیست پارامتر جوی را دیده بانی می کنند و از طریق شبکه مخابراتی هواشناسی کشور به مرکز پیش بینی تهران ارسال می دارند ، از این نوع ایستگاهها در زمان انقلاب 50 ایستگاه ایجاد شده و در ابتدای سال 1364 به 90 ایستگاه ، ابتدای سال 1365 به 91 ایستگاه و در پایان سال 1365 به 114 و تا سال 1369 به 122 ایستگاه در سال 1377 بالغ بر 160 ایستگاه رسیده است .

 

ایستگاههای کاوش جوّ ( جوّ بالا )

 که در هر شبانه روز دو مرتبه توسط بالنهایی که با گاز هیدروژن پر شده اند دستگاههایی به نام رادیو سوندرا به سطوح فوقانی جو حمل می کنند و مشخصات لایه های جو را دقیقه به دقیقه تا پایان عمل کاوش ( سوندینگ ) گزارش می کند . از این نوع ایستگاهها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 7 ایستگاه و سال 1364 تعداد 10 ایستگاه و امروز 11 ایستگاه در کشور مشغول کار هستند .

 

 

 

ایستگاههای تحقیقاتی کشاورزی

 علاوه بر دیده بانیهای سینوپتیک یک سری دیده بانیهای فنولوژی و اندازه گیریهای بیومتری روی 17 محصول مهم کشور انجام می دهند و هم زمان یک سری مطالعه و تحقیق بر روی ارتباط عوامل جوّی با رشد محصولات مختلف در ایستگاه به عمل می آورند . از این نوع ایستگاهها قبل از انقلاب اسلامی 2 ایستگاه وجود داشته که امروزه تعداد آنها به 18 ایستگاه رسیده است .

 

 

 

                   ایستگاههای هواشناسی دریائی سینوپتیک

 محلی که پس از انقلاب به مجموعاً 18 ایستگاه بر روی سکوها ، جزایر و بنادر جنوب کشور تاسیس شده است . این ایستگاهها در سواحل دریاها ، اقیانوسها و جزایر و کشتیها بصورت ثابت و متحرک قرار دارند . علاوه بر اطلاعات جوی ، اطلاعاتی در مورد دمای آب دریا ، طول امواج و سرعت امواج و غیره را اندازه گیری می کنند .

 

ایستگاههای اقلیم شناسی که فقط 3 نوبت در روز پارامترهای مهم جوّی را دیده بانی و در دفاتر مخصوص ثبت می کنند و از این نوع در حال حاضر 250 ایستگاه در کشور مشغول به کار هستند .

ایستگاههای باران سنجی

 که آمار آنها مورد نیاز بیشتر مؤسسات و سازمانهای تحقیقاتی کشور را در زمینه کشاورزی و آبیاری فراهم می کند پس از انقلاب به علّت نیاز رشد بیشتری داشته اند و به طوری که تعداد کل ایستگاههای باران سنجی کشور ( مربوط به سازمان هواشناسی کشور ) تا کنون به حدود 1975 رسیده است .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد وضعیت شبکه ایستگاههای هواشناسی کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.