فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت درب و ورودی

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت درب و ورودی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت درب و ورودی


دانلود پاورپوینت درب و ورودی
žمنظور از ورودی، فضای اطراف در ورودی در داخل خانه است؛ در واقع فضایی را که هنگام ورود به خانه پا به آن می‌گذاریم، ورودی می‌نامند.
žورودی یک واحد مسکونی با عناصر مختلفی مثل پرده ، محافظ سر پوشیده ، جعبه های گل ، فرورفتگی در نما تشدید و مشخص می شود .
žبرای ورود به یک بنا ، اتاقی در یک بنا و یا محدوده معینی از یک فضای خارجی  ، ابتدا باید از یک صفحه عمودی عبور کنیم . صفحه ای که بین فضا های مختلف تمایز ایجاد کرده و «این جا» را از «آنجا» جدا کند .
žروش های ایجاد ورودی:

عمل وارد  شدن می تواند از طریق روش هایی غیر از سوراخ کردن یک دیوار هم انجام شود ، مثلا : با عبور از سطحی مجازی که بوسیله دو ستون یا یک تیر  در بالا پایدار شده است . هنگامی که می خواهیم تداوم بصری و فضای بیشتری بین دو فضا برقرار شود ، حتی یک اختلاف سطح هم می تواند به عنوان درگاه در نظر گرفته شود و نشانه عبور از جایی به جای دیگر باشد .

در شرایط عادی که از دیوار برای تعریف و بستن یک فضا یا مجموعه ای از فضا ها استفاده می شود ، برای ساختن ورودی کافی است شکافی در دیوار ایجاد کنیم . این بازشو می تواند به فرم یک روزنه ساده در دیوار و یا به صورت دروازه ای متشکل از تکه های مجزا باشد .

صرف نظر از اینکه فرم فضای ورودی و یا فرم دیوار های آن چگونه است ، بهترین تعریف برای یک فضای ورودی صفحه ای واقعی یا مجازی است که عمود بر مسیر رسیدن به بنا باشد .

انواع ورودی ها:

ورودی ها به طور معمول در گروه های زیر قرار می گیرند :

هم سطح ، پیش آمده ، فرو رفته

ورودی هم سطح:

ورودی هم تراز ، پیوستگی اش را با سطح دیوار حفظ کرده و در صورت تمایل می توانیم آنها را نا معلوم و پنهان طراحی کنیم.

žورودی پیش آمده و فرورفته:

ورودی پیش آمده ، فضایی گذری تشکیل می دهد که بیانگر عملکرد آن به عنوان راه رسیدن به بنا است و مثل ورودی تو رفته، سقفی در بالای آن قرار دارد . ضمنا ورودی تو رفته مقداری از فضای خارجی را در محدوده ساختمان وارد می کند .

 فرم یک ورودی:

فرم فضای ورودی هر کدام از گروه های گفته شده ، می تواند شبیه به فرم فضایی باشد که به آن وارد می شویم و به ما کمک می کند تا قبل از ورود تصوری از فضای داخلی به دست آوریم . همچنین اگر فرم فضای ورودی در تضاد با فرم داخل بنا باشد ، مرز بین آنها کاملا محسوس شده ، و وجود این مرز ، بر ویژگی فضای درونی به عنوان یک مکان خاص تاکید می کند . 

 شامل 32 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت درب و ورودی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.