فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی وقایع نفت در یک دهه پیش از انقلاب

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله بررسی وقایع نفت در یک دهه پیش از انقلاب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی وقایع نفت در یک دهه پیش از انقلاب


دانلود مقاله بررسی وقایع نفت در یک دهه پیش از انقلاب

 

مشخصات این فایل
عنوان: بررسی وقایع  نفت در یک دهه پیش از انقلاب
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 20

این مقاله در مورد بررسی وقایع نفت در یک دهه پیش از انقلاب می باشد .

 

 تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بررسی وقایع نفت در یک دهه پیش از انقلاب

کشف و استخراج نفت در ایران
در ایران، شخصی انگلیسی بنام ویلیام ناکس دارسی که شغل وکالت دادگستری را داشت و از برکت معادن طلای استرالیا ثروتی اندوخته بود، در 28 ماه مه 1901 امتیاز انحصاری نفت از استخراج تا توزیع در سطح کشور (به جز 9 ایالت شمالی) را برای مدت 60 سال بدست آورد قلمرو امتیاز دارسی بالغ بر 000/770 کیلومتر مربع می‌باشد. این مساحت برابر با مساحت کشورهای فرانسه و سویس و کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ و ......(ادامه دارد)

اهمیت نفت در خاورمیانه و ایران
طبق آخرین تحقیقات زمین شناسی و معدن شناسی، حدود 677 میلیارد بشکه نفت تا کنون در سطح جهان شناسایی و ثابت شده است. 5/54 درصد از تمام این ذخایر ثابت شده در حوزه خلیج فارس، یعنی در چهار کشور ایران، عراق، عربستان سعودی و کویت قرار دارد.
ماده نفت خون حیات بخش دنیا شده است. بیشترین قسمت این ماده در قلمرو این چهار کشور واقع شده است پس اهمیت و حساسیت اقتصادی- سیاسی این کشورها برای......(ادامه دارد)

در سطح جهانی، مدتهاست که وقایع مهم بین المللی ریشه در نفت دارند. جنگ اول جهانی به خاطر کشته شدن ولیعهد اتریش به دست دانشجوی عربستانی نبود بلکه بخاطر بی بهره ماندن آلمان از منابع نفتی جهان و به منظور دستیابی آن کشور به معادن شناخته شده ولی هنوز حفاری نشده نفت بین النهرین بود جنگ دوم جهانی برای دست یابی هیتلر به نفت عراق و ایران بود. حمله ناگهانی و غیر منتظره هیتلر به شوروی برای بدست آوردن .....(ادامه دارد)

بهرحال با اوجگیری نهضت ملی شدن صنعت نفت و سپس وقوع کودتای آمریکایی 28 مرداد انگلستان در ایران و خاورمیانه شکست خورد و سهم خود را به حریف زورمند یعنی آمریکا تقدیم کرد ولی پس از کودتا با وجود همکاری‌هایی که با آمریکا داشت همیشه بصورت آب زیر کاه در ایران و خاورمیانه با آمریکائیها مبارزه کرده است که البته ......(ادامه دارد)

نفت علت العلل بسیاری از وقایع در ایران بوده است در اینجا فقط به یک نمونه اشاره می شود در سال 1973 نفت بشکه ای 80/2 دلار بود اوپک بتدریج منسجم شد و نیرو گرفت و بصورت یک واقعیت جدی در آمد که می توانست حقوق کشورهای عضو خود را در قبال حطامع کشورهای صنعتی مصرف کننده نفت صیانت کند. حتی در مرحله ای با کمپانی های نفتی که رقیب آن بودند، به ضرر مصرف کنندگان غربی، همدست گردید ......(ادامه دارد)

امروز فقهای اسلام حجت بر مردم هستند همانطور که حضرت رسول (ص) حجت خدا بود و همه امور به او سپرده شده بود و هر کس تخلف می کرد بر او احتیاج می‌شد فقها از طرف امام (ع) حجت بر مردم اند همه امور و تمام کارهای مسلمین به آنان واگذار شده است شما این افسردگی را از خود دور کنید و برنامه و روش تبلیغات خودتان را تکمیل نمایید و در معرفی اسلام جدیت به خرج دهید و تصمیم به تشکیل حکومت اسلامی بگیرید و در این راه پیشقدم شوید و دست به دست هم و مردم مبارز و آزادیخواه بدهید ......(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی وقایع نفت در یک دهه پیش از انقلاب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.