فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی موانع و مشکلات استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش

اختصاصی از فی بوو مقاله بررسی موانع و مشکلات استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی موانع و مشکلات استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش


مقاله بررسی موانع و مشکلات  استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 20 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده :

 موانع متعدی وجود دارند که استفاده از فن آوری اطلاعات (IT) را در ایران به خصوص در مدارس با مشکل مواجه می کنند .مشکلات موجودبرسرراه آموزش مبتنی بر فن آوری درایران ازیک منظر به دودسته 1-ساختاری (تجهیزات ابزاری )که مربوط به زیرساخت ها است و2-فرهنگی اجتماعی(فکری نگرشی )واز منظری دیگر به چهار دسته 1-مشکلات مربوط مدرسه (آموزشگاه )2- مشکلات مربوط به موضوعات درسی 3-مشکلات مربوط به معلمین 4-مشکلات مربوط به دانش آموزان تقسیم می شوند.توصیف ،شناسایی،بررسی ،تحلیل وروشن نمودن ابعاد این مشکلات می تواند به رفع موانع ومشکلات کمک نمایدوامر به کارگیری فن آوری اطلاعات در آموزش را تسهیل نماید.    

 

مقدمه:

درهر کشور منابع ، امکانات وسرمایه های گوناگونی وجوددارد. ازمیان این منابع ، طبیعت ونیروی انسانی دومنبع عمده هستند  ونیروی انسانی مهمترین منبع وسرمایه شناخته شده است وتاثیر بنیادی در افزایش سرمایه دارد .سرمایه انسانی وبه عبارت بهتر سرمایه اجتماعی بیشترین درصد سرمایه ی یک کشور را به خود اختصاص می دهد .                  

               به نظر"گری بکر" برنده ی جایزه نوبل سرمایه انسانی 70 درصد سرمایه مملکت است وسرمایه گذاری روی مردم یک کشور بسیار پرسود است ، مبنای اقتصاد مملکت در دانش، مهارت ها وقابلیت های بالقوه مردم است وباید برای آن ارزش قایل شد .(دولایی )

            درصورتی نیروی انسانی در افزایش سرمایه موثر است که آموزش مناسب ومتناسب با نیازهای روزمره داشته باشد وباشیوه های جدید که بوجود آمده اند سازگاری وتطابق داشته باشد .

            امروز بحث فن آوری اطلاعات (IT ) به عنوان ابزاری برای توانمند سازی توسعه وافزودن بر سرمایه های کشور موضوعی است که همه آن را پذیرفته اند . بسیاری از صاحب نظران امور آموزش و علما ی علم فن آوری اعتقاددارند تصور آموزش بدون فن آوری اطلاعات ( مهم تر از همه کامپیوتر )خیلی مشکل به نظر می رسد . تحولات  ودگرگونی های اخیر در زمینه ی فن آوری آموزشی ،فن آوری اطلاعات ورایانه، رشد وگسترش سریع دانش بشری ،وتحولات  عظیم در زمینه ی ارتباطات، تحول عظیمی درزمینه ی آموزش به وود آورده اند .پس از عبور از جامعه سنت محور به جامعه صنعت محور درحال ورود به دنیای اطلاعات محور یا به عبارتی ورود به دنیای مجازی هستیم . باورود به دنیای جدید ،آموزش دستخوش تغییرات وسیع شده وخواهد شد واستفاده از فن آوری در تدریس به عنوان یک ضرورت بایستی مورد توجه قرار گیرد .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی موانع و مشکلات استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.