فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره کاربرد ربات در مسائل نظامی

اختصاصی از فی بوو تحقیق درباره کاربرد ربات در مسائل نظامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره کاربرد ربات در مسائل نظامی


تحقیق درباره کاربرد ربات در مسائل نظامی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 19 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

         در این مقاله سعی شده شما را با رباتهایی که در طی سالهای 2001 تا کنون در مناطق عملیاتی به کار گرفته شده اند آشنا سازیم. همچنین به معرفی رباتهایی که احتمالا تا سال 2010 بدنه اصلی یک تیم عملیاتی نظامی را تشکیل خواهند داد می پردازیم. از کاربرد رباتها در حادثه 11 سپتامبر،جنگ افغانستان و عراق شروع نموده وبررسی های خود را به دو دسته رباتهای نیروی زمینی و نیروی دریایی تقسیم   می کنیم. در این میان  با زمینه های مطالعاتی آشنا می شویم که قرار است در تکنولوژی رباتهای نسل آینده بکار گرفته شود.هر چند هزینه ساخت رباتها بسیار بالا است اما بدلیل آنکه وسایلی بدون ترس و بدون خستگی به حساب می آیند و قادر ند کار های تکراری را به سرعت و با دقت انجام دهند مورد توجه صنایع نظامی هستند. به نظر  می رسد سرمایه گذاری در زمینه رباتیک برای مسائل نظامی ضروری باشد.

 

مقدمه:

         در حال حاضر اولین موضوع قابل بحث در حوادث جهان و ارتش ، انجام عملیات توسط رباتها می باشد.

کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا سرمایه گذاری های هنگفتی را در ایجاد تشکیل ارتش رباتیک آغاز نموده اند، با توجه به این مطلب پرداختن به ساخت رباتهای نظامی و تجهیز نیروهای نظامی به این رباتها؛ امری ضروری می نماید ، اما خود رباتها نیز به دو گروه رباتهای ثابت و رباتهای متحرک (موبایل رباتها) تقسیم می شوند، غالب رباتهای نظامی جز رباتهای متحرک هستند و نکته دیگر آنکه برای ساخت رباتها علاوه بر صرف هزینه به دانش فنی گروهی از مهندسان با دانش الکترونیک ، کنترل ، مکانیک و کامپیوتر نیاز می باشد، امید است ما نیز با بکارگیری این دانش ها نیروهای نظامی خود را برای  دفاع در برابر ارتش رباتیک کشورهای پیشرفته مجهز نماییم.

 

"کاربرد ربات در مسائل نظامی"

پنتاگون برای سپاهی از رباتهای دریایی و زمینی سرمایه گذاری می کند.

به نظر می رسد اولین موضوع قابل بحث در حوادث جهان و ارتش انجام عملیات توسط رباتها می باشد . در مبحث کلاسیک قانون زیر توسط سازندگان ربات وضع شده است " یک ربات نبایستی به هیچ موجود زنده ای آسیب برساند و یا بشر بپذیرد که به او آسیب وارد آید."

" نقش رباتها از حادثه 11 سپتامبر 2001 تا جنگ افغانستان و عراق"  

سازه های فولادی شکسته شده ، قلوه سنگ های بسیار گرم و بتن های خرد شده در برج های آسیب دیده از حوادث 11 سپتامبر 2001 برای گروه امداد بررسی تمامی مخروبه ها را جهت پیدا کردن اجساد و نجات یافتگان از مرگ غیر ممکن ساخته بود. بنابراین مقامات رسمی که در منطقه حضور داشتند پیشنهادهای متناوب استفاده از سیستم های مکانیکی برای گردآوری بقایای مخروبه هارا پذیرفتند. در طی 11 روز رباتها سراسر فضاهای خالی جهنمی را  با خزیدن جستجو کردند و 7 جسد کشف نمودند در همان موقع گروه دیگری از رباتهای کوچک از دانشگاه فلوریدای جنوبی همان مناطق را مورد جستجو قرار دادند. این رباتها با دوربین های نوک دار خود لکه های خون از گرد و غبارهای باقیمانده در خاک و خاشاک را تشخیص می دادند و همچنین جهت شنیدن صدای گریه ، میکروفن هایی با خود حمل می کردند . بعد از آن، مقامات فوق  در طی پنج سال سیستم های پدافندی را توسعه دادند . در حدود پنجاه میلیون دلار برای رباتهای متحرک تاکتیکی     برنامه ریزی     کردند)    Tactical Mobile Robots  TMR)

پنتاگون از شرکت های ربات سازی مانند iRobot  در خواست کرد یک ربات مجهز برای کاربرد در ارتش تولید نمایند ، ربات تولید شده در افغانستان به خدمت گرفته شد ، این ربات 42 پوند وزن داشت و با محرک های شنی خود جز ربات های خزنده به حساب می آمد در آن از سه پردازشگر پنتیوم استفاده شده بود . این ربات به پاکسازی ساختمان ها ، انبارها و 12 غار کمک نمود . با دوربین هایی که درشت نمایی زیادی داشتند و بر بالای ربات قرار گرفته بودند سر بازان را قادر می ساختند تا بدون خطر و در هر زمانی به تفتیش داخل ساختمان ها بپردازند. مهندسان؛ یک شبکه گسترده ای را با اعتبار 40000 دلار مجهز به دریافت سیگنالهای رادیویی برگشت داده شده از عمق غارها نمودند. تکنولوژی تعیین موقعیت ماهواره و پرگارهای دیجیتالی برای جهت یابی مناسب این رباتها مورد استفاده قرار گرفتند Packbot robot)). بعد از افغانستان نوبت عراق بود


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کاربرد ربات در مسائل نظامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.