فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله خورشید

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله خورشید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله خورشید


دانلود مقاله خورشید

 

مشخصات این فایل
عنوان: خورشید
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 36

این مقاله در مورد خورشید می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله خورشید

خورشید ما به عنوان یک ستاره
خورشید، یا ستارة‌ ما فقط یکی از میلیونها ستارة ‌عضو کهکشان ما یعنی کهکشان راه شیری است. و تنها یکی از میلیاردها ستارة ‌موجود در کل کیهان است.در مقایسه با ستارگان دیگر، خورشید ما جرم متوسطی دارد. با این حال، برای ما ساکنان زمینی جالبترین و مهمترین شی موجود در آسمان است. زیرا نور و حرارت آن بر تمام فعالیتهای روزانه‌ی ما تسلط دارد. بدون دریافت انرژی از نیروگاه دائمی خورشید، زندگی در روی زمین امکان‌پذیر نیست. فاصلة‌ متوسط زمین از خورشید برابر با 148800000 کیلومتر است. با وجود این همه فاصله در هر کیلومتر مربع از سطح زمین انرژی معادل 1950000 اسب ....(ادامه دارد)

(تابلوهای راهنمای تابستان)
در شبهای تابستان سه ستاره‌ مثلثی متساوی الساقینی را در آسمان بالای سر تشکیل می‌دهند. اینها به ترتیب درخشندگی عبارتند از: نسر واقع، نسر طایر و دنب. نسر واقع پنجمین ستاره‌‌ی درخشان آسمان و نخستین ستاره‌‌ی درخشان است که در شبهای ماه تیر و مرداد و بالای سر و به رنگ آبی سفید، همچون الماس می‌درخشد. دنب درخشنده‌ترین ستاره‌ در صورت فلکی دجاجه یاقو است ولی بهتر است صلیب شمالی خوانده شود. دنب در سد صلیب واقع شده نیمساز زاویه دنب، قاعده‌ی مثلثی که از نسر واقع و نسر طایر تشکیل شده را قطع ....(ادامه دارد)

درخشندگی ستارگان چقدر است؟
درخشندگی ستاره‌های قابل دید با چشم غیر مسلح نظیر شعرای یمانی، هزار بار بیشتر از ستارگان بسیار کم فروغ است. قدر، اصطلاحی است که ستاره‌شناسان برای تعیین درخشندگی به کار می‌برند. قدر یکی از میثاق‌های نجوم است. ستاره‌هایی که با چشم معمولی دیده می‌شوند. از نظر طبقه‌بندی تا مرتبة‌ شش می‌رسند. یعنی از قدر اول (درخشنده‌ترین) تا قدر ششم (‌کم فروغترین). تفاوت پنج قدر، معادل 100 برابر درخشندگی تعریف می‌شود. بنابراین، اختلاف یک قدر، با 5/2 برابر بودن درخشندگی مطابقت دارد. تفاوت در دو قدر، مطابق با ....(ادامه دارد)

شهاب‌ها چه هستند؟
شب‌ها که به آسمان نگاه می‌کنید گاه به گاه ممکن است خطوط روشنی برای لحظاتی حدود یک ثانیه، همانند پرتوهای لیزر در آسمان ظاهر و بلافاصله محو شوند. به این پدیده‌ها در اصطلاح شهاب و یا shooting star ستاره‌های رها شده) می‌گویند. البته نباید عبور ماهواره‌ها در آسمان یا هواپیماهای دور پرواز را با شهاب‌ها اشتباه گرفت. شهاب‌ها بر خلاف نامشان در متون انگلیسی، یعنی ستارة ‌در حال سقوط هیچ گونه ارتباط و شباهتی به ستاره ندارند. اکثر شهاب‌ها،‌ ذرات غبار باقی مانده از دنباله‌دارها هستند که بزرگ‌تر از دانة ‌شن ....(ادامه دارد)

«یک عنکبوت غول پیکر روی عطارد!»
دانشمندان با بررسی اولین تصاویر با وضوح تصویر بسیار بالا از سیاره‌ی عطارد یک فعالیت آتشفشانی را مشاهده کردند که شبیه به یک عنکبوت بسیار بزرگ است که روی سطح این سیاره راه می‌رود. در این خصوص دانشمندان ناسا اظهار داشتند: ‌«ما از 33 سال قبل در انتظار این تصاویر بودیم و اکنون نمی‌توانیم هیجان خود را پنهان کنیم»این عنکبوت غول‌پیکر که پنجاه پای بزرگ دارد، در حقیقت یک دهانه آتشفشانی با قطری حدود 35 کیلومتر است.

بخشی از فهرست مطالب مقاله خورشید

خورشید ما به عنوان یک ستاره
آسمان در هر فصل چگونه تغییر می‌کند
(تابلوهای راهنمای بهار)
(تابلوهای راهنمای زمستانی)
درخشندگی ستارگان چقدر است؟
ستارگان متغیر چه هستند؟
گرفتگی چیست؟
خوشة‌ ستاره‌ای چیست؟
تابلوهای راهنمای تابستان:
تابلوهای راهنمای پاییز:
تابلوهای راهنمای زمستان:
دب اصغر:‌


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله خورشید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.