فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه حرارتی

اختصاصی از فی بوو دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه حرارتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه حرارتی


دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه حرارتی

 

مشخصات این فایل
عنوان: نیروگاه حرارتی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 71

این گزارش کارآموزی درمورد نیروگاه حرارتی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی نیروگاه حرارتی

سیستم کنترل آب تغذیه :
بر روی تانک تغذیه (فیدواترتانک) سه کنترل کنندة سطح وجود دارد (رجوع شود به نقشة Nek – 050 – 025). سیگنالهای حاصل از این سطح سنجها با فلوی وارد به تانک تغذیه که فلومتر RM60F001 اندازه‌گیری می‌شود و همچنین بافلوی پمپهای تغذیه با هم مقایسه می‌شوند و به عنوان سیگنال کنترل‌کننده به والو RM50Soo1 فرمان می‌دهند.
اگر دو تا از سه سطح سنج LICSAt / RL10L003/4/5 افزایش سطح را نشان دهند سیگنال حاصل با سیگمال اختلاف دبی مقایسه و فرمان مناسب به والو RM50S001 داده می‌شود. اگر افزایش سطح از حد بالاتر رود. والو RU20S002 (نقشة Nek – 050-027) در مسیر تانک راه‌اندازی به سمت دریا باز می‌شود اگر سطح‌سنجها سیگنال منفی بفرستند که نشانة پائین رفتن سطح است والو RM50S001 باز می‌شود و اگر سطح از حدّ مجاز پائین‌تر رود پمپ‌های تغذیه تریپ خواهند کرد تا تانک تغذیه بدون آب نباشد. لازم به تذکّر است زمانیکه توربین کار نمی‌کند سطح تانک تغذیه باید پائین‌تر باشد زیرا در این هنگام چون آب سیکل خنک‌تر است. بخار زیادتری مورد احتیاج می‌باشد که این بخار زیادتر ایجاد حباب می‌کند و سطح را به طور مصنوعی بالا می‌برد و سطح سنجها را دچار اشتباه می‌کند به همین دلیل به هنگام تریپ توربین نقطة تنظیم سطح‌سنجها بطور اتوماتیک پائین آورده می‌شود، ضمن اینکه بالا بودن سطح آب سبب می‌شود که دوشهای ورودی عمل هواگیری را بطور درستی انجام ندهند. .....(ادامه دارد)

تشریح سیستم
سیستم بویلر از سه قسمت کلی تشکیل شده که شامل فاز یک، قسمت میانی و فاز دو می‌باشد.
در فاز یک دو سری لوله وجود دارد. سری اول که از قسمت تحتانی فاز یک شروع می‌شود، شامل لوله‌های مارپیچی (HELICAL  TUBING) تخت با شیب 15 درجه که چهار طرف اطاق احتراق را دور زده و از آن بالاتر می‌روند و سری دوم شامل لوله‌های عمودی و قائم (VERTICAL  TUBING) می‌باشند. در کف اوپراتور که همان اطاق احتراق است در دو ردیف هفت‌تایی شکل‌‌ها قرار گرفته‌اند. ابعاد کف فاز یک 85/7 × 18 متر می‌باشد.
قسمت میانی فاز یک و دو را که محل اتصال دو فاز می‌باشد، ‌لترال (LATRERAL PASS)می‌نامند. در فاز دو سوپر هیترهای 1تا4، ‌رهیتر یک و دو و همچنین اکونومایزرهای یک و دو قرار دارند.
آب پس از اینکه در پیش گرمکنها تا حدود c 264 گرم شده، وارد اکونومایزر می‌شود. اکونومایزر شامل دو قسمت ECO1 و ECO2 می‌باشد که میزان فشردگی لوله‌های ECO1 بیشتر است. در اینجا دود آخرین انرژی خود را به آب خروجی از هیتر 7 می‌دهد و دمای آن‌را بالا می‌برد. باید توجه داشت که برای جلوگیری از خوردگی پیش گرمکن‌های دوار، ‌درجه حرارت دود را نمی‌توان پایین آورد. .....(ادامه دارد)

پیش گرمکن‌های بخاری هوا.
در مورد این پیش گرمکن‌ها باید گفت که هوای مورد نیاز احتراق باید درجه حرارتی حدود C 325ْ داشته باشد که پیش گرمکن‌های دوار که با دود خروجی از بویلر کار می‌کنند آنرا به این درجه حرارت می‌رسانند اما اگر هوای سرد به پیش گرمکن‌های دوار برسد چون دود خروجی از بویلر مقداری بخار ( بخار اتمیزه کننده) به همراه دارد در تماس با هوای سرد تبدیل به شبنم می‌شوند و بر اثر مواد گوگردی موجود در آن تشکیل اسید داده و باعث خوردگی پیش گرمکن‌های دوار می‌گردد به این علت هنگامیکه از سوخت مازوت استفاده می‌شود هوا را قبل از رسیدن به پیش گرمکن‌های دوار در چهار پیش گرمکن‌ بخاری ( steam  coil)‌ تا دمای c‌ 90ْ گرم می‌کنند. در هنگام استفاده از سوخت گاز اگر درجه حرارت بیرون،‌بالاتر از c‌ 35ْ باشد نه تنها این عمل لازم نیست بلکه بخار اتمیزه کننده نیز به کار نمی‌رود. .....(ادامه دارد)

تشریح سیستم
سیستم کندانیست شامل کندانسور اصلی، کندانسور پمپ تغذیه توربینی. کندانسور بخارها می‌کنند. پمپها و کندانسیت، تصفیه خانه بین‌راهی و هیترهای فشار ضعیف و تانک ذخیره سود (STORAGE TANK) می‌باشد.
بخار خروجی از آخرین طبقه توربین وارد کندانسور می‌شود که در آن با استفاده از آب دریا خنک و تقطیر می‌گردد. آب دریا از تعداد زیادی لوله‌های مسی و بدون هیچگونه تماس مستقیم با بخار، عبور می‌کند و آن را به آب تبدیل می‌نماید تا مجدداً در سیکل قابل استفاده باشد. درجه حرارت آب دریا ورودی به کندانسور بطور متوسط c0 21 و خروجی آن c. 31 با فشاری حدود  066/0 می‌باشد. دبی آب خنک‌کننده، کندانسور  52000 است.
کندانسور بزرگترین و مهمترین مبدل حرارتی نیروگاه است بطوریکه حدود 50% انرژی حرارتی در آن تلف می‌شود. با این همه استفاده از آن مزیت‌هائی در بردارد از جمله آنکه اگر بخار خروجی از توربین در کندانسور تقطیر نشود قابلیت پمپ شدن را نخواهد داشت .....(ادامه دارد)

کنترل سیستم:
کنترل قسمتهای گوناگون سیستم به کمک دستگاههای اندازه‌گیری و ترانسدیوسرها و بالاخره مدارهای الکترنیکی صورت می‌گیرد.
با توجه به نقشه 025-050- NEK مشاهده می‌شود که هات ول مجهز به سطح سنج 001L11SD است که دارای سه کنترل کننده سطح 005و 004و 003L11LISCA+/SD می‌باشد. کنترل سطح با عمل کردن حداقل دوتا از آنها صورت می‌گیرد بدین ترتیب که به هنگام بالا رفتن سطح هات‌ول سیگنال LISCA+ والو 004S20RM را کاملاً باز می‌کند و والو 001S11UA را می‌بندد.
هنگامی‌که سطح هات ول پایین تر از حد مجاز باشد سیگنال LISCA- پمپهای اصلی و بوستر را تریپ می‌دهد تا از خشک کار کردن آنها ممانعت نماید.
خط 21RM جریان حداقل پمپ بوستر را تأمین می‌کند تا آنرا از افزایش گرما محافظت نماید زیرا اگر فلوی پمپ مزبور از حد معینی کمتر گردد. چون فشار بعد از پمپ افزایش می‌یابد باعث گرم شدن آن می‌گردد. با کم‌شدن کندانسیت فلومتر 001F20RM، سیگنالی به والو 001S21RM اعمال نموده و آنرا باز می‌‌کند تا جریان حداقل به کندانسور روانه شود. این خط حداقل فایده دیگری نیز دارد و آن اینکه جریان آب خنک کننده کندانسور بخار کنند را تضمین می‌کند. .....(ادامه دارد)

همان طوری‌که گفته شد در شروع راه‌اندازی ونیز تا بارهای کمتر از 35%، در اواپراتور مخلوط آب و بخار باهم وجود دارند که آب در سپراتور (Seprator) از بخار جدا شده و مجدداً به سیکل برمی‌گردد و بخار نیز به قسمت سوپرهیترها می‌رود. آب جدا شده در سپراتور در استات آپ وزل (start up vessel) جمع شده و از آنجا از طریق دو کنترل والو NB10S011 , NB10S010 وارد فلاش تانک (Flash tank) می‌شود و در این تانک که به هوای آزاد (اتمسفر) راه دراد فشار آن تا مقدار فشار آتمسفر تنزل می‌نماید و در نتیجه مقداری از آن تبخیر می‌شود (بخاری که از نیروگاه دربارهای کم دیده می‌شود بر اثر همین تبخیر است) وبا کاهش درجه حرارت به شرایط مطلوبی می‌رسد که بتواند به تانک راه‌اندازی ( Start up condensate tank ) وارد شود. آب تانک راه‌اندازی به نوبه خود از طریق سه پمپ که یکی از آنها با ظرفیت  580 و دو تای دیگر هر کدام با ظرفیت 80 می‌باشند یا به بعد از هیتر A4 اضافه می‌گردد و یا اگر کیفیت آن خوب نباشد همراه آب خنک‌کننده کندانسور به دریا می ریزد.
بنابراین می‌توان گفت که تانک راه‌اندازی و فلاش تانک که به طور عمود برهم قرار دارند موجب چرخش آب در بویلر می‌شود که این آب چرخشی را آب راه‌اندازی می‌نامند.
قبل از پرداختن به چگونگی کنترل آب راه‌اندازی باید گفت که بطور کلی عمل راه‌اندازی به دو صورت سرد و گرم صورت می‌گیرد. فشار بویلر بین صفر تا atm 30 باشد راه‌اندازی سیستم از نوع سرد و زمانی که فشار بویلر بین 30 تا  atm 75 باشد راه‌اندازی به صورت گرم می‌باشد. میزان آبی که در استارت‌آپ وزل در هر یک از این حالات جمع می‌شود ظاهراً باید حداکثر برابر با حداقل بار بویلر یعنی 500 باشد ولی عملاً در شروع راه‌اندازی از مقدار مذکور اندکی زیادتر است بطوریکه در حالت سرد تا 150 و در حالت گرم تا 300 افزایش آب در استارت‌آپ‌وزل خواهیم داشت. این امر به علت وجود آب در اواپراتور قبل از شروع راه‌اندازی است. بنابراین حداکثر تخلیه در راه‌اندازی سرد 650 و در راه‌اندازی گرم 800 خواهد بود ولی این مقادیر فقط برای زمان کوتاهی معتبر بوده بطوریکه پمپ‌های تخلیه قادر به تحمل آن می‌باشند. تخلیه مداوم حداکثر همان مقدار 500 خواهد بود. .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی نیروگاه حرارتی

دیگ بخار ( بویلر )
توربین
ژنراتور
مشخصات ژنراتورهای نیروگاه بشرح زیر است:
پست فشار قوی
ب ـ الکتروپمپ تغذیه آب خنک کن
ج ـ توربو پمپ تغذیه بویلر
د ـ الکتروپمپهای تغذیه بویلر
ف ـ ترانسفورماتور
ز ـ آب مقطر
گ ـ الکترو پمپ کندانسور
س ـ موتورها
ل ـ کارگاه و لابراتور
ص ـ والوها
فرایندهای تشکیل دهنده سیکل ایده آل عبارتند از :
1-    بخار اتمیزه کننده مشعل‌های سوخت مازوت.
2-    پیش گرم‌کنهای سوخت.
4-تانک تغذیه .
5-توربین پمپ تغذیه توربینی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه حرارتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.