فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله عربستان پیش از اسلام

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله عربستان پیش از اسلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله عربستان پیش از اسلام


دانلود مقاله عربستان پیش از اسلام

 

مشخصات این فایل
عنوان: عربستان پیش از اسلام
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 19

این مقاله در مورد عربستان پیش از اسلام می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله عربستان پیش از اسلام

تاریخ:
صحراگردان از سپیده دم تاریخ، از صحارى عربستان، بر اراضى واقع در محدوده تمدن‏هاى یکجانشین فشار وارد مى‏کردند. در برخى از دوره‏ها، فشارها شدیدتر و نفوذ به اراضى مسکونى عمیق‏تر مى‏شده است و گفته شده که صحراگردان، همانند موج در مى‏رسیده‏اند. عبرانى‏ها، آرامى‏ها، اعراب و نبطى‏ها از زمان‏هاى پیش از میلاد به سوریه و عراق وارد شده‏اند، و درحالى‏که شش قرن پیش از هجرت، فشارهاى بیشترى...(ادامه دارد)

روابط سیاسى:
واحدهاى سیاسى و اجتماعى در میان بدویان عربستان، گروه‏هایى بودند که تا حدودى تنوع یافته بودند. نویسندگان غربى معمولا از این‏ها به عنوان «قبایل، یا در مورد بخش‏هاى فرعى و گروه‏هاى کوچک‏تر [به عنوان] «شبه قبایل‏» و «طوایف‏» یاد مى‏کنند. اما این اصطلاحات به طور دقیق با اصطلاحات عربى منطبق نیست. در زبان عربى براى چنین واحدهاى سیاسى ...(ادامه دارد)

دورنماى اخلاقى:
زندگى یک بیابان‏گرد در یک شرایط بسیار سخت طبیعى شروع مى‏شد. در اغلب مواقع، وسایل معاش کمتر از حد کفاف مردم بود. لذا گرایشى پایدار جهت ربودن وسایل معاش - بویژه شتر - از افراد ضعیف وجود داشت. این امر موجب سازماندهى صحراگردان در یک قبیله یا طایفه با درجه عالى از همبستگى گروهى مى‏شد. گروه‏هاى بزرگ‏تر، قوى‏تر بودند، اما در موارد معین که نیاز به یافتن چراگاه براى شتران باعث پراکنده شدن [گروه] مى‏شد، مشکل ...(ادامه دارد)

مذهب:
ادبیات پیش از اسلام اشاره مى‏کند که براى قبایل صحراگرد، نوعى پویایى مذهبى از طریق باور داشتن فضیلت‏هاى انسانى که ریشه در قبیله داشت‏حاصل مى‏شد. مراعات تفاخر و اشتهار (حسب) نیرویى محرک در بسیارى از فعالیت‏هایشان بود. از این‏رو ممکن است گفته شود که مذهب واقعى بدویان، نوعى انسان‏گرایى قبیله‏اى بود. عقیده رایج در میان اعراب، در خصوص تقدیر و سرنوشت، باورى نچندان مذهبى و حقیقى بود. به عبارت دیگر، این عقیده رواج  ...(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله عربستان پیش از اسلام

منابع
تاریخ
روابط سیاسى
دورنماى اخلاقى
مذهب


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله عربستان پیش از اسلام
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.