فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق پیشینه ی روستا

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق پیشینه ی روستا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق پیشینه ی روستا


دانلود تحقیق پیشینه ی روستا

پیشینه ی روستا
این آبادی همانند دیگر روستاهای ایران حکایت از آن دارد که در ادوارگذشته ارتباطات ومبادلات اجتماعی  واقتصادی تنها دردرون روستا ویاحداکثر باروستا های همجوار انجام می شده وچون نظام فئو دالی وارباب رعیتی درروستا حاکمیت  نداشته واز مراکز سیاسی  ونظامی دولتی نیز بدور بوده ساکنان آن درمحیطی آرام وخارج ازهر نوع تاثیری اجتماعی اقتصادی وسیاسی به زندگی روز مره خود مشغول بوده اند به بطوریکه حتی اصلاحات ارضی دردهه چهل که اکثریت قریب به اتفاق روستا های کشور را تحت تاثیر خود قرار داد به دلایلی که ذکر شد هیچگونه تاثیری درروستای خسرویه نداشته است اکنون وضعیت آبادی با گذشته های آن تفاوتهای اساسی پیدا کرده است.
درآداب وروسوم وضعیت فرهنگی مردم تغییرات شگرفی حاصل شده است . شب  نشینی های زمستانی کمرنگ شده است و احترام به کوچکترها به بزرگان مفهومی نداردمشارکت دسته جمعی برای یاوری وکمک به همدیگرجای خود را به تکروی وخود محوری داده است وزندگی دسته جمعی پشت دیوارهای بلند منزل محصور مانده است اقتصادروستا متکی بر کشاورزی است. ووجود چشمه ساران فراوان وزمینهای پر برکت .باغات این ناحیه را جلوه بهشتی بخشیده است دامداری دراین روستا به صورت خرده پا وخودمصرفی است .از صنایع دستی به جزءچند کارگاه نجاری نیمه_ فعال چیز دیگری به چشم نمی -آید .
انواع غذا های محلی
درگذشته به علت اینکه ارتباطات ومبادلات با محیط خارج از روستا ضعیف بود. غذاهای محلی از همان مواد موجود درروستا ساخته می شد.همچون دوغ گرم.  کچی. آش وقیش . بلغور. مستوه . لوزیک و... که مواد اصلی آنها از آرد وگیاهان باغات تهیه می شود .درحال حاضر که ارتباطات مستمر روزانه با شهر برقرار است .مواد اصلی غذاها نیز وابستگی بیشتری به مناطق شهری پیدا کرده است مثل: ماکارونی.  برنج و..
دوغ گرم:
بهار وتابستان دوغ به وفور یافت می شود ودر فصول پاییز وزمستان ماست سوزمه را در آب حل کردهودوغ به دست می آورند . از هر نوع دوغ حاصله  می توان "دوغ گرم"تهیه کرد .روش کار بدین ترتیب است که ابتدا مقداری پیاز را درداخل روغن داغ می کنند
همزمان با پیاز داغ مقداری از گل زرد رنگ بنام غلغلیه (که درفصل بهارزنان جمع کرده وخشک میکنند.)نیز به آن اضافه می نمایند .دربعضی از مواقع مقداری از مغز گردو خرد شده نیز به آن می افزایند .قبل از اینکه روی اجاق به جوش آید آن را برداشته ومانند آبگوشت ترید میکنند .درموقع خوردن مقداری شیرین بیان (چوب شیرین )نیز روی آن می پا شند وبدین ترتیب دوغ گرم آماده میشود.  

آش وقیش
روش تهیه آش وقیش مشابه هم است تفاوت آنها درضخامت عرضی برگه هاست .آش باریک وقیش کلفت تر برش می خورد . پس از برش خوردن آنها را روی ریجه پهن کرده ودرمعرض آفتاب قرار می دهند تا کاملا خشک شوند.   پس ازخشک شدن جمع کرده ودر داخل کارتون ذخیره می کنند .دزهر دوروش ابتدا آب را جوش آورده وسپس مقداری سبزی مثل اسفناج .سوخی .گزلی .به تناسب فصل از هریک که موجود باشد .درداخل آب می ریزند جوشانده شود.سپس آش وقیش رابه آن اضافه نموده وپس از چند قل زدن دریک صافی آبکش می کنند تاآب آن خارج شود بعد آن را در داخل بشقاب ویا دیس می ریزند وبه آن دوغ وسیر می افزایند تا آماده مصرف شود .آش وقیش بیشتر در مجالس زنانه  مصرف می شود.
فتیر مسکه:
فتیر مسکه درفصل بهار تهیه  می شود چون مواد اصلی آن یعنی کره (مسکه )دراین فصل به وفور یافت میشود .ساخت آن بسیار ساده است .ابتدا فتیر قتلمه(نوعی فتیر که که خمیر آن را ورقه ورقه می کنند ولا بلای آن راروغن وزعفران وادویه می زنند وآن رادرتنور می پزند.)  را داخل یک دیس یا قابلمه قرار داده وروی چراغ یا اجاق می گذارند تا کاملا داغ شودسپس
 لابلای فتیر ها کره را جاسازی می کنندتا ذوب شود وبا فتیر مخلوط گردد.این نوع غذا معمولا برای پذیرایی از مهمان تهیه می شود .
قورمه
تهیه قورمه شباهت زیادی به تهیه فتیر مسکه دارد بااین تفاوت که به جای کره روغن دنبه ذوب شده استفاده میشود وبه جای قتلمه .نان محلی به کارمی رود منتهی گوشت های ریز شده را درابعاد کوچک سرخ کرده ودربین نان  های آغشته به روغن قرار می دهند تاآماده مصرف شود
دوغلمه :
مخلوطی از دوغ .خیار و سبزی همراه با نان ریزشده که درکاسه ای ریخته وتریدمیشود .این نوع غذا ساده وکم خرج در روزهای گرم تابستان مصرف می شود .

 

 

 

شامل 21 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق پیشینه ی روستا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.