فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ارزیابی و اثبات فرضیات شهرستان قوچان

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله ارزیابی و اثبات فرضیات شهرستان قوچان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ارزیابی و اثبات فرضیات شهرستان قوچان


دانلود مقاله ارزیابی و اثبات فرضیات شهرستان قوچان

- فرضیه اول:

در حال حاضر فرآیندهای سیلابی شدن، زلزله، فرونشینی، لغزش از مهمترین مخاطرات ژئومورفولوژیکی شهر قوچان محسوب می شوند.

2- فرضیه دوم:

بخش جنوب و جنوب شرقی شهر قوچان نسبت به جهات جغرافیایی دیگر از توان مورفولوژیکی یکی از مساعدترین برای توسعه فیزیکی شهر در آینده برخوردار است.

3- با توجه به اینکه شهر نسبتاً جدید به شمار می آید در توسعه ی کالبدی و فیزیکی شهر قوچان توجه زیادی به مخاطرات محیطی از جمله سیل، زلزله، زمین شناسی و ... نشده است.

شهر قوچان به عنوان یک مرکز سیالی دارای تمرکز گرایی شدید بوده است. این تمرکز گرایی اقتصادی، سیالی، اجتماعی و... موجب رشد بی رویه شهر و مهاجرت های روستایی به این شهر گردیده و الگوی توسعه ی شهری و بافت فیزیکی اولیه شهر را بهم زده و باعث بوجود آمدن حاشیه نشینی در این شهر شده که حاشیه ها از هیچ نظم و قاعده ای تبعیت نمی کنند و مشکلات عدیده ای برای شهر بوجود آورده است.

جمعیت شهر قوچان در سال 1335 معادل 21250 نفر و در سال 1345 به 29133 نفر و در سال 1385 جمعیت این شهر 102150 نفر بوده و در سال 1386 به 117202 نفر رسیده است. در طی اسن 51 سال جمعیت شهر حدود 5 برابر را نشان می دهد. تقاضای زیاد ساکنان جدید شهر به مسکن، گران بودن زمین در مرکز شهر و عدم توانایی در تهیه زمین جهت ساخت در راستای شهرسازی مناسب، منجر به اشتغال بستر آبراهه ها، روی آوری به مکانهای پرشیب، حاشیه رودخانه ها، مناطق نامناسب از نظر زیر ساخت و چاله ها، حاشیه نشینی، عدم استفاده از مصا لح مناسب و مقاوم، عدم رعایت ضوابط شهرسازی برنامه ریزی شده، موجب شده است توسعه ی شهری مناسب با فرایندهای مخاطره آمیز و تهدید کننده که در حوضه قوچان، خصوصاً حوضه ی شهری قوچان با آن مواجه است، انجام نگیرد؛ لذا به منظور جلوگیری از تلفات انسانی احتمالی و خسارات ناشی از مخاطرات محیطی تهیدی کننده، چون سیل، فرونشینی، زلزله و روان گرایی که از حوادث ثانویه زمین لرزه ها محسوب می شوند با استفاده از سیستم اطلاعاتی جغرافیایی G.I.S اقدام به مکان یابی بهینه به منظور توسعه شهری در فضای مورد نیاز در افق 1415 گردیده است. اولویت بندی در توسعه شهری، توسعه ی شهری پیوسته، برنامه ریزی شده و مناسب بوده است.

لذا شناخت مخاطرات و اولویت آنها در حوضه قوچان که در این پژوهش به دست آمده است سیل، زلزله، فرونشینی و روان گرایی، خشکسالی و طوفان از جمله مخاطرات تهدید کننده در این بخش است.

شامل 11 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ارزیابی و اثبات فرضیات شهرستان قوچان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.