فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله موتورهای احتراق تراکمی ( دیزلی )

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله موتورهای احتراق تراکمی ( دیزلی ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله موتورهای احتراق تراکمی ( دیزلی )


دانلود مقاله موتورهای احتراق تراکمی ( دیزلی )

موتور دیزل مانند موتور بنزینی از نوع احتراق داخلی ( درون سوز ) است که با تبدیل انرژی شیمیایی سوخت که انرژی حرارتی در داخل سیلندر و سپس تبدیل انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی قدرت لازم حاصل میشود . موتورهای دیزل چهار زمانه برای تکمیل سیکلهای کاری نیاز به چهار کورس حرکت رفت و برگشت پیستون دارند تنها اختلاف بین آنها در این مورد چگونگی اشتغال و احتراق سوخت در داخل سیلندرهای آنها میباشد در موتورهای دیزل برای اشتغال سوخت در زمان قدرت از شمع استفاده نمیشود بلکه این کار توسط حرارت ایجاد شده ناشی از تراکم هوا در داخل سیلندر انجام میگیرد احتراق داخلی ( درون سوز ) است که با تبدیل انرژی شیمیایی سوخت که انرژی حرارتی در داخل سیلندر و سپس تبدیل انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی قدرت لازم حاصل میشود . موتورهای دیزل چهار زمانه برای تکمیل سیکلهای کاری نیاز به چهار کورس حرکت رفت و برگشت پیستون دارند تنها اختلاف بین آنها در این مورد چگونگی اشتغال و احتراق سوخت در داخل سیلندرهای آنها میباشد در موتورهای دیزل برای اشتغال سوخت در زمان قدرت از شمع استفاده نمیشود بلکه این کار توسط حرارت ایجاد شده ناشی از تراکم هوا در داخل سیلندر انجام میگیرد . در کورس مکش در موتورهای دیزل هوا به تنهایی وارد سیلندر میشود . درانتهای زمان تراکم سوخت به صورت پودر به داخل محفظه احتراق اولیه تزریق میگردد . سوخت در مجاورت هوای گرم در محفظه باد شده مشتعل شده و فشار ناشی از اشتعال به اطاق احتراق اصلی منتقل میشود و باعث حرکت سریع پیستون ( کورس یا زمان قدرت ) به طرف پایین میگردد . اشتعال سوخت در مجاورت هوا به دلیل حرارت زیاد ناشی از تراکم آن به نسبت بالا میباشد . این نسبت تراکم در موتورهای دیزل از 16 به 1 الی 23 به 1 متفاوت میباشد . در حالی که این نسبت در یک موتور بنزینی در حدود 8به 1 میباشد . موتورهایی که با جرقه کار میکنند ، در بعضی موارد حتی پس از قطع برق موتور به کار ادامه میدهند . این وضعیت موتور بنزینی را که اشتعال بنزینی در داخل سیلندرها به دلیل حرارت زیاد اطاق حتراق انجام میگیرد حالت  دیزل شدن موتور بنزینی مینامند .

سیکلهای موتور دیزل

  1. زمان تنفس : با دوران میل لنگ پیستون در داخل سیلندر به سمت پایین حرکت کرده و همزمان با انتقال حرکت دورانی میل انگ به وسیله تسمه اندانه دار به میل سوپاپ و دوران آن سوپاپ ورود هوا در داخل سیلندر باز میشود . اختلاف فشار ایجاد شده در داخل و خارج سیلندر که از حرکت پیستون به طرف پایین ناشی میگردد . باعث مکش و ورود هوای تمیز از طریق سوپاپ هوا به داخل سیلندر میشود . زاویه مکش عملی 234 درجه و زاویه مکش تئوری 180 درجه میباشد .

 2.  زمان تراکم : با حرکت پیستون به طرف بالا و بسته شدن سوپاپ ورودی ، هوا در داخل سیلندر تحت فشار و تراکم قرار گرفته و حجم اولیه آن تا حدود 23 برابر کوچکتر میشود . در این حالت درجه حرارت هوای متراکم شده به حدود 900 درجه سانتیگراد یعنی بالاتر از حرارت لازم برای مشتعل نمودن سوخت مایع دیزل میرسد . بین 22 تا 30 درجه قبل از نقطه مرگ بالا سوخت تزریق میگردد . با دو موتور آوانس تزریق تنظیم میشود

شامل 9 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله موتورهای احتراق تراکمی ( دیزلی )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.