فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله درباره رادیولوژی

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله درباره رادیولوژی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله درباره رادیولوژی


دانلود مقاله درباره رادیولوژی

رادیولوژی شاخه ای پزشکی است در ارتباط با کاربرد و استفاده از تکنولوژی تصاویر مانند اشعه x و پرتو جهت تشخیص و درمان بیماریها است.

رادیولوژیست ها با انواع تکنولوژی های تصویر برداری در ارتباطند. مانند مافوق صورت، CT اسکن، پزشکی هسته ای، MRI, PET که از آنها جهت تشخیص و یا درمان بیماری ها استفاده می کنند. «رادیولوژی مداخله ای» انجام فرایند های پزشکی – معمولاً : حداقل تهاجم – با راهنمایی تکنولوژی های تصویر برداری است. به کارگیری تصویر برداری پزشکی معمولاً توسط رادیوگرافی و یا فن شناس رادیولوژیک می شود.

خارج از وظیفه پزشکی : رادیولوژی برای درون ساختارها و اشیاء با استفاده از اشعه x و سایر امواج نفوذ کننده انجام می شود.

گرفتن عکس رادیولوژی :

Projection radiogroply : رادیوگرافی ساده :

CT : Computed Tomogrophy.

PET : Position emission emission Tomognoph

MRI : Maynetic resonance imagin

رادیوگراف یا (Roent genographs) – کسی که توسط اشعه x عکس می گیرد – پس از کشف اشعه x توسط Rontgen نام گرفت. که با انتقال اشعه x در بدن بیمار و تبدیل آن به عکس جهت تشخیص استفاه می شود. یک روش که هنوز هم متداول است و با فیلم اشباد شده از نقره تولید
می شود. فیلم یک صفحه رادیوگرافی که اشعه x از منبع به مکان مورد نظر در بیمار و سپس به آن می تابد. اشعه x که از تمام بدن بیمار عبور می کند فیلتر شده و کاهش می یابد و پس از آن به فیلم خام اصابت کرده است.

سپس فیلم به صورت شیمیایی تغییر پیدا کرده و تصویری در عکس پیدا می شود. امروزه فیلم رادیولوژی قدیم تبدیل به دیجیتال رادیوگرافی شده. (R.∆) که اشعه یک صفحه از سنسورها (حلالگرها) را تحریک کرده که آنها تبدیل به علائم و اطلاعات دیجیتال شده و بر روی صفحه کامپیوتر قابل نمایش است. این روش – رادیوگرافی ساده – در 50 سال اول عمرش فراگیر و قابل دسترس همه شد. هم اکنون اولین روش مطالعه شش ها، قلب و اسکلت بدن است زیرا به طور گسترده ای در دسترس است، ارزان و فوری است.

Fluoroscopy : فلوروسکوپی و انژیوگرافی از کاربردهای خاص اشعه x هستند که صفحه فلوئورنست و تصویر به تلویزیونهای مدار بسته متصل اند. این اجازه به ما میدهد که در همان لحظه ساختارها و حرکات را مشاهده نمائید. عامل رادیوکنتراست Radioconteust اغلب بلعیده یا تزریق می شود به بدن بیمار و آناتومی و کارکرد روشهای خونی راههای دستگاه ادراری تناسلی و راههای گوارشی را مشخص می کند.

شامل 8 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله درباره رادیولوژی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.