فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مبانی رایانه سوم ریاضی

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق مبانی رایانه سوم ریاضی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مبانی رایانه سوم ریاضی


دانلود تحقیق مبانی رایانه سوم ریاضی

-         رایانه وسیله ای برای پردازش داده است .
-         اطلاعات  ورودی با عنوان داده ، وارد سیستم پردازش می شوند . داده ی ورودی به گونه ای است که برای  سیستم قابل فهم است . سپس داده ی ورودی براساس دستور العمل های مشخص ، پردازش شده و خروجی مطلوب که به آن اطلاعات گفته می شود ، تولید می شود .
-         سیر تکامل وسایل پردازش داده از چرتکه آغاز می شود و به رایانه های پیش رفته  امروزی می رسد .
-         طبقه بندی رایانه ها معمولاً بر اساس اندازه ی آن ها صورت می گیرد ، امروزه چهار نوع متفاوت رایانه وجود   دارند ؛ ریزرایانه ها ،  رایانه های کوچک ،بزرگ و ابر رایانه ها
-         ریزرایانه ها به دودسته رایانه های قابل حمل تقسیم می شوند و بیش از نوع دیگر گسترش یافته اند .
 
داده
  همان گونه که  اشاره شد ، داده عبارت است از اطلاعات  خام ورودی که اطلاعات خروجی و مطلوب که هدف و نتیجه ی        پردازش داده است از آن  حاصل می شوند . مثلاً برای تعیین دستمزد ماهانه ی یک کارگر ، میزان دستمزد روزانه و تعداد      روزهایی که در یک ماه کار کرده است ، داده ی ورودی بوده و مبلغ قابل پرداخت ، پس از پردازش ( محاسبه دستمزد ماهانه ) اطلاعات خروجی است . باید توجه داشت که اطلاعات خروجی یک سیستم یا فرد می تواند داده ی ورودی برای سیستم یا فرد دیگر باشد .
داده هایی که معمولاً با آن ها سروکار داریم دارای انواع مختلفی هستند ؛ از جمله : داده ی عددی ( اعداد صحیح ، اعشاری و غیره ) ؛ اسم ها ، آدرس ها و غیره ) ؛ داده ی گرافیکی ( نمودارها ، نقاشی ها ، عکس ها و غیره ) و داده ی صوتی ( موسیقی ، صدای افراد و غیره ) .
می دانیم که رایانه ها وسایلی الکتریکی هستند و از کلید ها ، عناصر مغناطیسی و مدارهای الکتریکی ، ساخته شده اند . داشتن ؛ دو حالت متمایز در این عناصر ، بدیهی است. مثلاً یک کلید می تواند باز یا بسته باشد ، یک عنصر مغناطیسی می تواند دارای بار یا خنثی باشد و یک مدار الکتریکی می تواند دارای جریان یافاقد آن باشد . می توان هر کدام از این حالت ها را معادل یک و دیگری را معادل صفر فرض کرد . به هر کدام از این صفرها و یک ها یک بیت ( مخفف رقم دو دویی ) گفته می شود . بنابراین هر بیت در رایانه به وسیله ی یک عنصر الکترونیکی نشان داده می شود .
هر جزء داده ، از هر نوعی که باشد ( رقم ، حرف و غیره ) ، در بدو ورود به رایانه به صورت ترکیبی از صفرها و یک ها کد می شود و برای نگاهداری آن از عناصر الکتریکی نشان داده می شود .
داده ها در رایانه های  کوچک با دسته های هشت تایی از بیت ها با نام بایت ( شکل 5 – 2 ) سازماندهی شده اند . هر بایت 256 ترکیب هشت تایی مختلف از صفرها و یک ها می سازد . چرا ؟
هر ترکیب می تواند نشان دهنده ی یک جزء ( یک حرف ، یک رقم ، یا یک علامت نشانه گذاری و غیره ( که به آن کاراکتر می گویند ، باشد . مثلاً حرف A به صورت 01000001 نشان داده می شود .

 

 

 

 

شامل 8 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مبانی رایانه سوم ریاضی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.