فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مشخصات تجارت الکترونیکی

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق مشخصات تجارت الکترونیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مشخصات تجارت الکترونیکی


دانلود تحقیق مشخصات تجارت الکترونیکی

در جامعه اطلاعاتی استفاده بهینه از حجم بالای اطلاعات و فراهم کردن سود بیشتر مورد نظر است.

اکثر شرکتها امروزه نیروی خود را بیشتر روی ارائه و فروش اطلاعات از طریق شبکه اینترنت متمرکز کرده اند.

پروتکل های گوناگونی برای پیاده سازی تجـــارت الکترونیک مطرح هستند که زمینه های امنیتی و مالی این سرویس را در شبکه اینترنت پشتیبانی می کنند.

تجـــارت الکترونیکی دربرگیرنده مکانیسم های پرداختی مختلفی است که توسط شرکتهای گوناگون طراحی شده اند.

سیستم پرداخت بانک اینترنتی سیستمی است که تمام مراحل پردازش تجارت الکترونیکی روی شبکه های عمومی را انجام می دهد.

مقدمه

با مطرح شدن فناوری اطلاعات در سطح جهانی و گسترش اینترنت، تجارت الکترونیکی جایگاه مهمی یافته است و در این میان ایران نیز ناگزیر به این عرصه خواهد پیوست. در جامعه اطلاعاتی، استفاده بهینه از حجم بالای اطلاعات و فراهم کردن سود بیشتر مورد نظر است. امروزه اکثر کمپانی ها نیروی خود را بیشتر صرف ارائه و فروش اطلاعات از طریق بازار یکپارچـــه جهانی یا اینترنت متمرکز کرده اند. تجارت الکترونیــــک در ایران نیز می تواند قابلیتها و مزایای ویژه ای را داشته باشد. در این مقاله تجارت الکترونیکی باتوجه به نیاز در سطوح متفاوتی مطرح شده که به شرح سرویس ها و مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی در ایران می پردازد. پروتکل های گوناگونی برای پیاده سازی تجارت الکترونیک از قبیل OFX ، SSL، IKP ، SET مطرح هستند که زمینه های امنیتی و مالی این سرویس را در شبکه اینترنت پشتیبانی می کنند. پروتکل OTP چهارچوب کلی تجارت الکترونیک را بدون توجه به سیستم پرداختی ایجاد می کند. XML تبادلات داده را در تجارت الکترونیک در بر می گیرد. XML زبان مدل سازی جدیدی است و جایگزین EDI شده است. در این مقاله پروتکلها و استانداردهای تجارت الکترونیکی مطرح می گردد. امنیت در اینترنت در شکلهای متفاوتی مطرح می شود. تجارت الکترونیکی روشهای امنیتی خاص خود را داراست که به آنها اشاره می شود. مسایل مالی، پولهای دیجیتالی از دیگرمباحثی است که در سرویس تجارت الکترونیکی نقش اساسی داشته که به آنها اشاره خواهد شد.

1 - ایجاد شرایط مناسب برای تجارت الکترونیکی

! رشد اینترنت در ایــران بــایستـی در سیاست گذاریها بیشتر در نظر گرفته شود؛

! فراهم کنندگان بایستی پهنای باند با کیفیت مناسب را برای بازار اینترنت فراهم کنند؛

! بایستی کمپانی ها به ایجاد امنیت لازم برای استفاده از اینترنت برای تبادلات ایمن تشویق شوند و استانداردهای لازم در این زمینه معرفی گردند تا سرویس ها در سطح قابل پذیرش ارائه گردد.

2 - مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی در ایران

! مطرح شدن محصولات در سطح جهانی و در نهایت بالارفتن کیفیت محصولات؛

! کاهش موثرتر هزینه های عملیاتی بین عوامل بازرگانی (PARTNERS)، مشتریان و کانالاهای آن؛

! افزایش درآمد از طریق مشتریان جدید و کانالــهای جدید همراه با محصولات و سرویس های جدید؛

! جلب رضایت مشتری؛

! صحت سفارشات ONLINE ؛

! در نهایت امکان انجام خریدهای کوچک تا بستن قراردادهای کلان و کشوری.

3 - انواع سرویس های تجارت الکترونیکی

سرویس های تجارت الکترونیکی را از نظر کاربرد می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد. این سرویس ها به شرح زیر هستند:

! ، (BUSINESS TO BUSINESS) B2B : در این سرویس طرفین معامله شرکتها هستند؛

! ،(BUSINESS TO CONSUMER) B2C : در این

سرویس شرکتها با مشتریان در ارتباط هستند؛

!،(GOVERNMENT TO GOVERNMENT) G2G: روابط تجاری بین کشورها را دربر می گیرد و قوانین تجارت بین المللی را با توافق طرفین و ارائه راهکار شامل می شود؛

! ، (CUSTOMER-TO-BUSINESS)C2B : طبق پیشنهــــاد مشتری سرویس موردنظر فراهم می گردد. مثل کرایه یک ماشین از نقطه ای مشخص با مبلغی تعیین شده از یک سایت اینترنتی؛

! ،CUSTOMER- TO-CUSTOMER)C2C) : طرفین معامله افراد هستند. سرویس گیرنده فردی است که جنس یا کالایی را از شخص دیگر خریــــداری می کند. مثل آژانس های هواپیمایی و سمساریهای اینترنتی.

4 - مسایل امنیتی در تجارت الکترونیکی

اینترنت به عنوان بستر انتقال اطلاعات در دنیای کنونی مطرح است. TCP/IP پروتکل انتقال اطلاعات در شبکه اینترنت است. با مطرح شدن اینترنت به طور گسترده، مسئله امنیت اطلاعات قابل انتقال، به شکل مشخصی بازگو شد زیرا اطلاعات مهم نیز از طریق این بستر فرستاده می شد. اطلاعاتی مثل، شماره کارت اعتباری، فرم پرداخت و غیره از جمله مسایلی بود که احتیاج به امنیت بیشتری داشت. به همین دلایل امنیت در تجارت الکترونیکی جایگاه مهمی داراست.

به چند روش می توان در اطلاعاتی مداخله کرد که بین دو کامپیوتر مبادله می گردد و این روشها عبارتند از [6,:9]

1 - استراق سمع: اطلاعات توسط فردی خوانده می شود و می تواند بعداً مورد استفاده قرار گیرد. مثل شماره حساب یک فرد، در این حالت محرمانه بودن اطلاعات از بین می رود؛

2 - تغییردادن پیام: امکان دارد پیام هنگام انتقال تغییر کند و یا کلاً عوض شود و سپس فرستاده شود. مثلاً سفارش کالا می تواند تغییر یابد؛

3 - تظاهرکردن: ممکن است شخصی خود را به جای یک سایت معرفی کرده و همان اطلاعات را شبیه سازی کند و پس از دریافت مقادیر قابل توجه هیچ پاسخی به خریداران نداده و ناپدید گردد.

روشهای متفاوتی برای جلوگیری از این مسایل وجود دارد که یکی از آنها رمزدار کردن پیام است که خود به چند دسته تقسیم می گردد. دیگری درهم سازی و فشرده سازی پیام و تهیه DIGEST است. در امضای دیجیتالی عملاً تلفیقی از این روشهــا مـــورد استفـاده قرار می گیرد. انواع روشهای رمزنگاری بدین شرح است:

! رمزنگاری با کلید متقارن: در این روش از یک کلید استفاده می شود. بدین شکل که یک کلید مشترک بین طرفین وجود دارد. اطلاعات بااین کلید رمزدار شده و فقط توسط طرف مقابل که دارنده کلید است قابل بازگشایی است. مشکل این روش تبادل این کلید قبل از رمزدارکردن پیام است.

 

 

 

 

شامل 11 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مشخصات تجارت الکترونیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.