فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تاریخچه شهرداری همدان

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق تاریخچه شهرداری همدان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تاریخچه شهرداری همدان


دانلود تحقیق تاریخچه شهرداری همدان

بلدیه به مفهوم شهرداری در ایران سازمانی نسبتاً جدید است و سابقه آن به عهد ناصرالدین شاه قاجار می رسد که ظاهراً بر اثر مسافرت های خود به اروپا به فکر تاسیس اداره ای برای بعضی از امور شهری افتاد و اصطلاح بلدیه تقریباً از حدود اوایل سده 14 هجری قمری تداول یافته اما صورت عملی تاسیس و قانونی شدن آن از دستاوردهای انقلاب مشروطه ایران ( 1324 هـ .ق) بوده است.

می توان گفت که حکومت مشروطه ایران در همدان تقریباً چند ماهی قبل از صدور فرمان آن در ایران به یمن وجود حکمران عارف و آزادیخواهی چون ظهیر الدوله صفا علیشاه در این شهر استقرار یافت. وی پیش از آن که اسمی از مجلس شورای ملی در ایران باشد در شهر همدان مجلس فواید عمومی را بنیاد گذاشت که حکم پارلمان شهری بود و بعدها انجمن ولایتی نام گرفت. یکی از فواید این مجلس و اموری که به آنها توجه می کرد ترتیب اداره بلدیه و تشکیل مجمع بلدی (همدان انجمن شهر است) بود که متاسفانه اخبار و اسناد قرارهای آن در این خصوص طی سال های 1325 تا 1327 هـ .ق بدست نیامده است.در دوره استبداد صغیر  1326 تا 1327 ( 23 جمادی اول – 26 جمادی الثانی ) این مجلس از هم پاشید و حتی ساختمان آن که در محوطه آرامگاه بوعلی تخریب شد. پس از تشکیل اردوی ملی مجاهدان  در همدان و خلع محمد علیشاه از سلطنت انجمن ولایتی تدریجاً فعالیت خود را از سر گرفت و مجاهدان و آزادیخواهان ترتیب امور بلدی را وجه همت قراردادند. بنابر بعضی از قرائن شهر همدان از اواسط سال  1327 هـ .ق دایره با دفتری به نام بلدیه داشته و رئیس آن نیز عنایت الملک همدانی بوده است.

محل بلدیه : کوچه کشمیری ها ( حدود قبرستان میرزا تقی) و روبروی پل پهلوان ها بود که در زمان ریاست فریدالدوله گلگون به همین محل کنونی یعنی آرامگاه بوعلی که زمین خود وی بوده است انتقال می یابد .

تاریخچه سازمان آمار و فن آوری اطلاعات

سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری همدان در سال 1383 در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفت و پس از انجام اقدامات لازم در این راستا از اوایل سال 1384 پس از گزینش نیروهای لازم و متخصص رسما شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر دارای 6 واحد مجزا می باشد .
  ..  واحد برنامه نویسی 

  ..  واحد وب 

  ..  واحد آمار

..  واحد برنامه ریزی شهری

  ..  واحد برنامه ریزی شهری

  ..  مرکز تحقیقات ، آموزش و پژوهش

  ..  واحد سخت افزار و شبکه

اهداف سازمان آمار و فن آوری اطلاعات

ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور استفاده در طراحی و برنامه ریزی شهری وشهرداری وارتقاء کمی وکیفی بازدهی سیستم های موجود و مورد نیاز و افزایش بهره وری آنها جهت رساندن اطلاعات مورد نیاز و درخواست اشخاص ذیربط با استفاده از خدمات ماشینی و انتشار نشریات مناسب.

موضوع سازمان

سازمان برای نیل به اهداف خود با رعایت مقررات مربوط اقدام به اجرای موضوعات ذیل می نماید :
1- جمع آوری و تدوین ، نگهداری و به روز رسانی و استنتاج کلیه آمار و تهیه و تولید و ذخیره اطلاعات مربوط به شهر همدان مرتبط با طراحی و برنامه ریزیهای شهری و شهرداری و اطلاع رسانی درحدود وظایف شهرداری.

2- ایجاد شبکه های مرتبط کامپیوتری به منظور ارائه خدمات وزیر پوشش بردن کلیه امور انفورماتیکی شهرداری ومکانیزه کردن سیستم های موجود و مورد نیاز شهرداری نظیر حقوق و دستمزد وامور پرسنلی ، حسابداری ، انبار ، اموال و....

شامل 75 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تاریخچه شهرداری همدان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.