فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره سیستم های آبرسانی

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق درباره سیستم های آبرسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درباره سیستم های آبرسانی


دانلود تحقیق درباره سیستم های آبرسانی

 تاریخ آبرسانی از روزگاری آغاز می گردد که بشر زندگی گروهی را بر گزید لذا برای تامین نیاز خود از آب اولین شهرها را در کنار رودخانه هایی مانند نیل دجله فرات  ساخت .

در جاهایی که دسترسی به آب رودخانه نبود برای رفع نیازهای خود اقدام به کندن چاه نمود چون همه آبهایی که در دسترس بودند از نظر کمی و کیفی جوابگوی نیاز های انسان را  نداشتند به فکر جابجایی آن افتاد و تکنیک های آبیاری و آبرسانی به وجود آمد از جریان رودخانه بشر این قانون طبیعی را آموخت که آب می تواند خود به خود از بلندی به گودی روان گردددر جاهایی که آب در گودی قرار داشت بشر به تقلید از طبیعت و با کندن شیارهای روبازی در زمین شیب لازم را برای بر قرار کردن جریان آب ایجاد نمود.(کانالهای آبیاری) این فکر را انسان پس از هزاران سال گسترش داد و برای برداشت از آب های بسیار گود به جای شیارهای رو باز  نامبرده  کوره ها و آبراهه های زیر زمینی برای جریان یافتن آب به وجود آورد.(قنات یا کاریز).

در قدیم شبکه آبرسانی شهرها با شبکه آبرسانی کشاورزی از هم جدا نبودند و انسان با دستبرد در چگونگی آب آنرا برای آشامیدن مناسب می ساخت تنها از گذشته ای نزدیک بود که با توجه بیشتر انسان به کیفیت آبهای آشامیدنی و مخصوصا" از دید بهداشتی و گند زدایی آنها شبکه های آبرسانی شهری از شبکه های آبرسانی کشاورزی جدا شدند.

  • آبرسانی شهری امروزی در ایران:

      الف)مشکلات آبرسانی:

     افزایش روز افزون جمعیت شهرها و پیشرفت صنایع در تمام کشورهای جهان برای آبرسانی شهرها مسئله بسیار مهم و پیچیده ای آورده که حل آن تنها با کمک متخصصین و تکنسین های کارآزموده امکان پذیر است برای کشور ما که از کمبود آب در  تنگنا می باشد مسیله نامبرده بسیار اهمیت پیدا می کند مهاجرت روز افزون مردم از روستاها به شهرها و پیشرفت سریع زندگی مدرن و توجه بیشتربه بهداشت همگانی مقدار نیازهای به آبی را افزایش می دهد.

ب) وظایف یک شبکه آبرسانی شهری:

شبکه های آبرسانی شهری دارای وظایفی هستند که مهمترین آنها عبارتند از تامین آب آشامیدنی مردم شهر تامین آب مورد نیاز دستگاهها و تاسیسات بهداشتی از قبیل حمامها توالتها و...  تامین آب مورد نیاز کارخانه های کوچک و بزرگ وکارگاه های گوناگون  تامین آب برای آبیاری فضاهای سبز و شستشوی خیابانها  تامین آب مورد نیاز تاسیسات سازمانهای آتش نشانی  در مواقع آتش سوزی.

  • تاسیسات مربوط به برداشت آب از چاهها چشمه ها  رودخانه ها و یا دریاچه ها.
  • تاسیسات تصفیه آب شامل استخرهای ته نشینی صافی ها دستگاه های هوارسانی و گند زدائی آب.
  • تاسیسات ذخیره آب و ایجاد فشار در شبکه نظیر منبع های هم سطح زمین منبع های بلند و بالاخره منبع های بلند پایه دار(برج های آب)
  • شبکه پخش آب در شهر شامل شاه لوله ها لوله های اصلی و فرعی شیرها و قطعه های اتصالی لز قبیل زانوئی ها و سه راهی ها و غیره .
  • قسمتهای مربوط به انشعاب های مصرف کنندگان .

تعیین مقدار آب مصرفی :

آب در شهرها به سه گونه مصرف می  گردد :

_ مصرف های خانگی از قبیل مصرف آشامیدن شستشو آبیاری باغچه ها و ...

_ مصرف های صنعتی یعنی مصرف کارخانجات و کارگاه ها

_ مصرف های همگانی از قبیل مصرف سازمان های آتش نشانی  سازمانآب و شهرداریها و ...

الف) مصارف خانگی :

مصرف خانگی یک شبکه آبرسانی بستگی دارد به مقدار جمعیت شهر و مصرف روزانه هر نفر. مصرف روزانه مردم هم خود بسته به بالا بودن سطح زندگی آنها تغییر می کنددر شهرهایبزرگ که مردم بیشتر به پاکیزکی و بهداشت توجه دارند و معمولا" از نظر مالی دارای سطح زندگی بالاتری هستندمصرف روزانه آنها بیشتر استبه علاوه مصرف روزانه در فصول مختلف تغییر می کند و در تابستان بیشتر از زمستان می باشد همچنین مصرف روزانه مردم با توجه به نکات نام برده در آینده رو به افزایش خواهد بود که در طرح شبکه های آبرسانی حتما" باید مورد توجه قرار گیرد.

شامل 35 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره سیستم های آبرسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.