فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق گذری بر موسیقی مفامی قوچان

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق گذری بر موسیقی مفامی قوچان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق گذری بر موسیقی مفامی قوچان


دانلود تحقیق گذری بر موسیقی مفامی قوچان

شمال خراسان شامل شهرهای بجنورد، اسفراین درگز قوچان وشیروان است بخش عمدهای از ساکنین این نواحی را مهاجرین کرد و ترک تشکیل می دهند بخشی از موسیقی شمال خراسان موسیقی کوهپایه ای است . این نوع موسیفی توام با فریاد است در کنار آن موسیقی جلگه و دشت قرار دارد که ملایم تر و درونی تر است موسیقی الله مزار انارکی دوسرقه و هرای موسیقی این نواحی است هنرمندان موسیقی در این مناطق 1- عاشق ها 2- بخشی ها 3- لوطی ها هستند عاشق ها قدیمی ترین هنرمندان این منطقه اند که نوازندگان دوتار آوازخان و داستان سرا بوده اند در روایات عامیانه "بخشی" فردی استثنایی است که خداوند به او موهبتی عطا فرموده است لوطی ها پیام رسانان جامعه خود بوده اند وسیله آنها یک دایره بوده ممکن بود آنها آهنگ های رقص را بخوانند یا بنوازند لوطی ها در حکم روابط عمومی با پیام رسانان جامعه خود بوده اند. وسیله آنها تنها یک دایره بوده است لوطی ها نیز مانند عاشقی ها در قدیم حق انتقاد داشته اند . آنان دائما در سفر بودند و ناقلان اخبار و وقایع به شمار می آمدند امروزه دیگر در شمال خراسان کمتر لوطی دیده می شود و این گروه تقریبا از بین رفته است.

 

موسیقی و احساس

بشر پیش ار آنکه کلام و تلفظ را ابتکار کند برای بیان احساس خود به موسیقی توسل جست و ازاینجا به اهمیت موسیقی و تاثر آن در نفس انسان می توان پی برد دانشمندان فلسفه و علوم اجتماعی و پزشکی از ایام بسیار قدیم تاثیری را که موسیقی در احساسات بشر دارد مطالعه کرده اند و نتیجه تحقیقات آنها امروزه در دسترس عموم است نتایج به دست امده از تحقیقات مبین این است که موسیقی در جریان خون و تنفس تاثیر زیادی دارد و در بعضی از مردم موجب یک سلسله تحولات روحی می شود و بسیاری از امراض را در کمال سهولت با موسیقی معالجه می کنند و این موضوع نه تنها پزشکان را به یک میدان تحقیقی وسیعی و امید بخش وارد ساخته بلکه مصنفان موسیقی و نوازندگان را نیز به سوی یک هدف مفید و عالم المنفعه جلب کرده است . در کتابهای تاریخ مربوط به موسیقی کشور، داستانهای زیادی راجع به مداوای بیمار به وسیله موسیقی نقل شده است که اغلب مردم آنها را افسانه می پندارند و لی همه می دانیم که حتی تا این اواخر هم نواختن "نی" از جمله راههای بسیار معمول معالجه بیماری ها محسوب می شد و مسلما هنوز هم در ولایات مورد استفاده است. هر کدام از ما در نتیجه شنیدن اثار مختلف موسیقی به نحو به خصوصی تحت تاثیر قرار می گیریم مثلا یک قطعه ممکن است در یک شخص بخصوص حالت التهاب و تلاطم ایجاد کند و قطعه دیگر ارامش و فراق بال اثار دیگری او را در الهامات و افکار شاعرانه بکشاند و یا هیجانات بخصوص در او پدید اوردو او را وادار به اقداماتی کند که انجام دادنش در حال عادی از او بعید به نظر می رسد. ممکن است به قدری شخص را تحت تاثیر قرار دهد که احساس درد نکند.

تعریف موسیقی:

هنر باید به وسیله سازها می باشد که مهمترین عوامل تشکیل دهنده موسیقی صدا و وزن هستند. صدا نتیجه حرکت ارتعاشی است که به وسیله گوش احساس می شود. صداهایی که داری ارتعاشات نامنظم هستند موسیقی در نظر قدما عبارت است از معرفت و شناخت احوال الحان است . الحان موسیقی از ترکیب اتحاد اصوات مختلف ایجاد می شود. ایجاد موسیقی را می توان به دو طریق اجرا کرد. یا توسط صوت انسان و یا بوسیله الات موسیقی.

 

 

 

 

 

 

فایل ورد 10 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق گذری بر موسیقی مفامی قوچان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.