فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آشنایی با صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی

اختصاصی از فی بوو آشنایی با صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آشنایی با صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی


آشنایی با صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات55

 

تاریخچه
هانری دونان در 8 مه 1826 در خانواده‌ای مذهبی در شهر ژنو دیده به جهان گشود . درزادگاه هانری دونان، پس از انتشار کتاب خاطرات سولفورینو تعدادی از افراد خیرخواه و سرشناس شهر ژنو از پیشنهادات وی استقبال نمودند و یک کمیته پنج نفره را تشکیل دادند. این کمیته در 23 اکتبر1863 با دعوت از 16 کشور اجلاس را در ژنو برگزار نمود که براساس مصوبه اجلاس کمیته صلیب سرخ تأسیس گردد.صلیب سرخ که معکوس رنگهای پرچم کشور سوئیس زادگاه هانری دونان بود به احترام وی بعنوان نشان کمیته بین‌المللی انتخاب گردید. با تلاشهای هانری دونان و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جریان اجلاس سال 1864 در ژنو که با شرکت 15 کشور اروپایی برگزار شد اولین کنوانسیون ژنو در مورد کمک‌رسانی به مجروحین جنگهای زمینی به تصویب رسید.
در جنگ سال 1870 میان آلمان و فرانسه که بمحاصرة پاریس انجامید، هانری دونان ضمن سازماندهی و جمع‌آوری کمکهای مردمی و انتقال پتو و غذا به جبهه‌ها، به مجروحین جنگ کمک نمود تا از منطقه درگیری خارج شوندوسال بعد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به سرپرستی دونان اسامی اسراء جنگ را اعلام نمود و خانواده‌های آنان را از نگرانی خارج ساخت در سال 1875 نام کمیته به ” کمیته بین‌المللی صلیب سرخ “ تغییر یافت.
در سال 1876 دولت عثمانی بجای استفاده از نشان صلیب سرخ از معکوس رنگهای پرچم خود یعنی هلال احمر در زمینه سفید برای جمعیت ملی خود استفاده کرد که بعدها بسیاری از کشورهای اسلامی آن را بعنوان نشان جمعیت ملی خود بکار بردند. هانری دونان درسال 1901 اولین جایزة صلح نوبل را بخاطر تلاشهای بشردوستانه‌اش دریافت داشت ودر سی‌ام اکتبر سال 1910 در سن 82 سالگی در گذشت. روز تولدهانری دونان یعنی هشتم ماه مه برابر با 18 اردیبهشت همه ساله بعنوان روز جهانی صلیب سرخ وهلال احمر گرامی داشته می‌شود.


دانلود با لینک مستقیم


آشنایی با صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.