فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای

اختصاصی از فی بوو تحقیق درباره عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای


تحقیق درباره عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:22
فهرست و توضیحات:

چگونگی استفاده از عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای در برنامه ریزی های شهری
مقدمه :
شهر رم
▪ آشنایی با ساختار شهری
میدان نقش جهان اصفهان
مراکز خدمات شهری
 فضاهای سبز شهری
شبکه های ارتباطی و راه های دسترسی شهر
کاربرد عکس های هوایی در مطالعات شهری
کاربرد عکس های هوایی در شهرسازی
کاربرد عکس های هوایی در مطالعات صنعتی شهرها صنایع استخراجی :
صنایع تبدیلی :
مقدمات ایجاد جاده یا راه آهن با بررسی عکس های هوایی آن منطقه شروع می شود . پس از مطالعه عکس ها و با توجه به وضع پستی و بلندی ها و ساختمان آن ها و شرایط طبیعی دیگر مانند باتلاق ها و شن زارها کوتاه ترین مسیر انتخاب می گردد . سپس مطالعات دیگری از نقطه نظر خطرات حاصل از ریزش ها ، لغزش ها ، سیل و طغیان آب ها انجام می شود . پس از این مطالعات بررسی دقیق دیگری از نظر تعیین محل پل ها حجم موادی که باید جابجا شود و امکانات استفاده از مصالح زمینی است . از این رو بررسی دقیق دیگری از نظر تعیین محل پل ها ، حجم موادی که باید جابجا شود و امکانات استفاده از مصالح ساختمانی به عمل می آید .
این تحقیقات مطمئن تر و کم خرج تر از مطالعات زمینی است . از اینرو بررسی و تفسیر عکسهای هوایی در مکان یابی شهرها و شهرک ها ، بنادر و سدها نقش اساسی دارد . بسیاری از کارهای مهندسی دیگر با بررسی های مقدماتی توسط عکس های هوایی انجام می شود . مثلاْ طرح های زهکشی و آبیاری یا تحقیق در شیب زمین ها و خاک های منطقه که بر روی عکس مشخص است . محل حفر چاه ها و خطرات پر شدن سدها و غیره از موارد دیگری است که به کمک عکس های هوایی می توان به بررسی آن ها پرداخت . البته اغلب اطلاعات به دست آمده باید به طرق مختلف بر روی زمین کنترل شود ، ولی استفاده صحیح از عکس های هوایی مقدار زیادی از هزینه های اولیه طرح ها را کاهش می دهد . در مجموع می توان چنین بیان کرد که عکس های هوایی در شهرسازی جهت طراحی راه های ارتباطی ، مکان یابی کاربرهای مختلف شهری ، تعیین محل سدها ، پل ها ، ایجاد شهرک های جدید و بنادر کاربرد وسیعی دارند .
رشد شهرها به تناسب اشتغال ساکنین آن ها به کارهای صنعتی صورت گرفته است . البته بعضی شهر ها هم به سبب ایجاد مراکز خدماتی چون دانشگاه و یا مراکز مذهبی ایجاد شده اند ، در هر صورت شغل قسمت اعظم ساکنین شهرها فعالیت های غیر کشاورزی و بیشتر صنعتی و خدماتی است . در بعضی شهرها بویژه شهرهای معدنی ، اکثر ساکنین آن به کارهای صنعتی اشتغال دارند . به طور معمول صنایع به سه دسته عمده تقسیم می شوند : صنایع استخراجی ، صنایع تبدیلی و صنایع تولیدی .
این صنایع به فعالیت هایی گفته می شود که طی آن موادی از منابع زمین استخراج می گردد . مانند صنعت استخراج ذغال سنگ ، نفت ، استخراج سنگ معدن ، استخراج نمک از معدن و آب دریا ، برداشتن ماسه و شن از معادن ماسه و غیره . ویژگی و نشانه های عمده صنایع استخراجی بر روی عکس های هوایی عبارتند از : تل های بزرگ مواد زاید ، تل های بزرگ مواد معدنی استخراج شده ، ماشین آلات حفاری ، ماشین آلات و یا لوله و تسمه های انتقال مواد ، فضای بسیار بزرگ ، سطح زمین بهم خورده و ساختمان های نسبتاْ ساده و موقتی .
صنایع تبدیلی به آن دسته از صنایع گفته می شود که شکل ظاهری یا ساختمان شیمیایی مواد خام ( معدنی ) را عوض می کنند . مانند کارخانه های چوب بری که از چوب های جنگلی تخته درست می کنند . برای تبدیل و تغییر مواد اولیه انرژی لازم است . این انرژی از طریق انرژی مکانیکی ، شیمیایی و یا حرارتی تامین می شود . ماده اولیه مورد نیاز صنایع تبدیلی مواد معدنی است که با استفاده از انرژی بسیار به محصولات نهایی تبدیل می شوند . دو ویژگی عمده این صنایع وجود تل های بزرگ مواد اولیه و تشکیل تولید انرژی است .
 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.