فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق - تنش شوری و مکانیسم های مقاومت به آن در گیاهان

اختصاصی از فی بوو تحقیق - تنش شوری و مکانیسم های مقاومت به آن در گیاهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق - تنش شوری و مکانیسم های مقاومت به آن در گیاهان


تحقیق - تنش شوری و مکانیسم های مقاومت به آن در گیاهان

 

لینک دانلود "  MIMI file " پایین همین صفحه 

 

تعداد صفحات "  108 "

فرمت فایل : "   word   "

 

 

فهرست مطالب :

 

چکیده

پیشگفتار

فصل اول 

کلیات

1-1 توزیع مناطق کشور 

1-1-1 مناطق شور جهان 

1-1-2 پراکندگی مناطق شور در ایران 

1-2 خاکهای شور قلیائی 

1-2-1 خاکهای شور 

1-2-2 خاکهای قلیائی 

1-3 علل شوری 

1-بارندگی 

2- هوازدگی کانیها 

3-نمک های فسیلی 

4-جزرو مد دریا 

5-بالا بودن سطح آب 

6-استفاده از مخازن آب شور زیر زمینی

فصل دوم 

گیاهان شور روی

2-1 طبقه بندی گیاهان شور روی 

2- شور رویهای بردبار به نمک

2-2 پراکنش ونواره بندی شور رویها 

2-3 توالی در زیستگاههای شور 

2-4 اشکال حیاتی گیاهان شور روی 

 

بخشی از  فایل  :

 

چکیده :

شوری یکی از عوامل موثر در تمدنهای بشری و سیستم های کشاورزی بوده که زندگی انسان بر این سیستم ها تکیه داشته است . تمدنهای بسیاری در اثر عدم اعمال مدیریت صحیح آ‎بیاری اراضی ودر نتیجه تجمع نمک در سطح خاک نابود شده اند . چنانچه بارندگی محدود باشد ، شستشوی نمک در منطقه فعالیت ریشه گیاه در خاک انجام نمی شود وبا افزایش شوری ، رشد وتوسعه گیاه ودر نتیجه عملکرد محصول کاهش می یابد .

بیش از 80 درصد سطح کره زمین بوسیله محلول نمکی با غلظت حدود 5/0 مولارکلرور سدیم پوشیده شده است که فقط گروهی از گیاهان عالی قادر به تحمل چنین شرایطی هستند واغلب گیاهان حتی قادر به تحمل غلظت یک درصد آب اقیانوسها ( بدون تغییر در موازنه آبی و غذایی یا متوبولیسمی گیاه ) نمی باشد در اوایل قرن نوزدهم واژه شوری یا هالوفیت به گیاهانی نظیر Atriplex salicornia قلیا اطلاق شد .

اغلب باکتریها حساسیت زیادی به شرایط شوری دارند اما در بین آنها انواعی نیز یافت می شود که در زمره مقاومترین موجودات نسبت به شوری قرار می گیرند .

مکانیسمهای سازشی مختلفی در مسیر تکاملی هالوفیت ها ایجاد شده است که

بعضی از مکانیسمها باعث محدود شدن مراحل مختلف رشد و نمودار ارتباط با اقلیم فصلی یا شرایط اکولوژی خاک ( ادافیکی ) می گردند و رویش گیاهان را با تغییرات مناسب در جهت تکمیل چرخه زندگی شان امکان پذیر می سازند .

از آنجائی که بعضی از آنزیمها به تنش خشکی حساس هستند لذا تغییرات متابولیسمی گسترده ای تحت شرایط شور دیده می شود . غلظت بالای نمک در بافتهای گیاهی آنزیمهای شرکت کننده در متابولیسم نشاسته را تحت تاثیر قرار می دهد . شوری هم چنین تاثیرات قابل توجهی را بر تنفس ، تثبیت  CO2 و متابولیسم پروتئین ها داشته و حتی در افزایش مقدار DNA سلول و تغییر پذیری وسیع درسطوح کرورموزمی ( پلوئیدی ) دخیل می باشد .

 

پیشگفتار :

رشد سریع جمعیت جهان و لزوم بالا بودن سطح زندگی مردم و مبارزه با فقر و گرسنگی ایجاب می کند که میزان تولیدات کشاورزی بطور روز افزون افزایش یابد جهت رسیدن به این هدف علاوه بر تغییرات ژنتیکی و اصلاح گیاهان ، مبارزه با آفات و انتخاب گیاهان مناسب باشرایط اقلیمی بویژه راهها عملی تر دیگر مانند استفاده صحیح از زمینهای زیر کشت ونیز استفاده از زمینهای بایر بعد از انجام اقداماتی در زمینه اصلاح آنها ، بکار گرفتن شیوه های جدید آبیاری و استفاده از منابع مختلف آب ودر نظر گرفتن تحمل گیاهان نسبت به تنشهای محیطی مورد توجه دانشمندان و متخصصین امورکشاورزی می باشد .

یکی از ویژگیهای کویرهای جهان ، شور بودن خاک بسیاری از آنها می باشد که اغلب به علت بالا بودن غلظت نمک ، قشری ازاملاح ، سطح و یا لایه های زیرین را فرا گرفته است . اصولا عوامل خاص چون زیاد بودن تبخیر ، کم بودن نزولات جوی ، بالا بودن سطح سفره های آب زیر زمینی ، مجاورت با گنبدهای نمکی و ویژگیهای خاک منطقه وغیره باعث بوجود آمدن چنین مناطقی در سطح زمین می گردند این نواحی به علت بالا بودن میزان شوری خاک فاقد پوشش گیاهی بوده وبه لحاظ نامساعد بودن خاک بهره برداری کشاورزی از آنها نیز ممکن ودر صورت امکان اصلاح خاک ، کشاورزی در آنها چندان سودمند نخواهد بود .

امروزه سعی بر این است که به کمک دانش بوم شناسی از هر منطقه به نحوشایسته ای استفاده شود حریم زراعت جنگل ، مراتع ، آبخیزها ،مردابها و غیره ، حفظ گردد . در حقیقت استفاده معقول از منابع طبیعی به طوری که در بر گیرنده منافع نسل کنونی و نسلهای آینده باشد بایستی درسر لوحه برنامه های توسعه اقتصادی قرار گیرد .

متاسفانه در نتیجه عدم آگاهی به اصول زراعت ویا برای دستیابی به منافع کوتاه مدت خاکها و آبها مورد بهره برداری غلط قرار گرفته ودر نتیجه پس از مدتی مرغوبیت خود را از دست می دهند بطوریکه هم اکنون در جهان میلیونها هکتار از زمینهای زیرکشت آنقدر شور شده اند که تولید محصول در آنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق - تنش شوری و مکانیسم های مقاومت به آن در گیاهان

دانلود پروژه تغییر رنگ گل در گل ها و گیاهان زینتی

اختصاصی از فی بوو دانلود پروژه تغییر رنگ گل در گل ها و گیاهان زینتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه تغییر رنگ گل در گل ها و گیاهان زینتی


دانلود پروژه تغییر رنگ گل در گل ها و گیاهان زینتی

مقدمه

رنگ گل یکی از مهمترین صفات در گیاهان زینتی است. رنگ گل عمدتا توسط سه دسته از ترکیبات و مواد رنگی (پیگمنت ها) تعیین می شود: فلاونوییدها، کارتنوییدها و بتالاین ها، که فلاونوییدها غالبا عمده ترین و اصلی ترین پیگمنت گل ها در اکثر گیاهان است. مسیر بیوسنتز فلاونوییدها از نظر بیوشیمیایی و آنزیمی کاملا شناخته شده است و به واقع برای به رمز درآوردن ژن ها همه آنزیم های این مسیر از قبل جداسازی شده اند.

طی آزمایشاتی،تغییر رنگ گل بر اساس دستورزی در عملکرد رنگدانه های کارتنوییدها به دست آمده است یه طوری که مسیربیوسنتز کارتنوییدها را در Lotus japonicus با استفاده از بیان ژن crtW توسط باکتری دریایی Agrobacterium aurantiacum و به رمز در آوردن (β-carotene ketolase(4,4̓-β-oxygenas برای تولید رنگ صورتی به قرمز کارتنوییدی اصلاح نمودند. ژن crtW با انتقال توالی پپتید از ساب یونیت کوچک روبیسکو Pea Rubisco پیش تنظیم کننده پروموتور CaMV35Sبه L.japanicum معرفی گردید. در اغلب موارد در گیاهان تراریخت (انتقالژن یافته) رنگ گلبرگ گل ها از زرد روشن به زرد پر رنگ یا نارنجی تغییر نمود،در حالی که بقیه خصوصیات گل فنوتیپ نرمال و عادی را نشان دادند.

                                                                                                                                                                                                                   1

مقدمه کلی: 3

چکیده: 5

مقدمه. 6

مواد گیاهی و کشت کالوس.. 8

جداسازیDNA و RNA گیاه 8

جداسازی کلون cDNA با طول کامل برای ژن CHS. 8

ساختمان ناقل RNAi 10

اگروباکتریوم مداخله گر تراریخت.. 10

نتایج: 13

آنالیز HPLC تجمع آنتوسیانیدین در گیاهان انتقال ژن یافته Tricyrtis sp. 18

زمان واقعی آنالیز RT-PCR برای بیان ژن TrCHS1 در گیاهان انتقال ژن یافته Tricyrtis sp. 18

بحث.. 19

 

این فایل به صورت word و در 21 صفحه می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه تغییر رنگ گل در گل ها و گیاهان زینتی

تحقیق درباره موقعیت جغرافیایی ایران

اختصاصی از فی بوو تحقیق درباره موقعیت جغرافیایی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره موقعیت جغرافیایی ایران


تحقیق درباره موقعیت جغرافیایی ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:14

فهرست و توضیحات:

موقعیت جغرافیایی

دشتی در کوهپایهای زاگرس

دماوند مهمترین قله ایران با بلندی 5671 متر در شمال شرقی تهران

آب و هوا

خلیج فارس در زمستان

پارسی ها ( فارس ها )

قـشقـایی ها

کردها

هویت فرهنگی قوم کرد

لرها

اعـراب

ترکمن ها

آذری ها

ایران از نظر نـژادی به هیچ وجه یکدست و یکپارچه نیـست. موقعـیت ویژه جغـرافیایی کشورمان و قرارگرفتن آن در تـقاطع کشورهای عرب، ترکیه و آسیای مرکزی و تغـیـیر پـیوسته حدود و ثـغـور آن در سالیان دراز امپراطوری ایران باعـث شده است اقوام و نـژادهای متـنوع و مخـتـلفی در چهار چوب ایران امروزی زندگی کنند. بدلیل همین تـنوع جمعـیـتی و قرنها اختلاط نـژادی و مهاجرتهاست که اصولا تـفکیک حد و مرز جغـرافـیایی نـژادهای ساکن در ایران امروز امری اگر نه محال، بسیار مشکل است.

 

 

بـیش از 65% از جمعـیت ایران از نـژاد فارس (پارس) هستـند. فارس ها از اعـقاب نـژاد ایلامی  یا آریایی هستـند که در هزاره دوم پـیش از میلاد در فلات میانی ساکن شدند و نام پارس ( پرشیا ) را برای ایران برگزیدند. 

 

بـیشتر ایل قـشـقایی در  استان فارس ساکن هستـند. بسیاری از آنها هنوز بصورت سیار در فصول مخـتـلف سال از یـیلاق به قـشلا ق کوچ می کنند. قـشقایی ها همچـون بسیاری دیگر از اقلیتهای نـژادی، ترک تبار هستـند. اینان قومی دلیرند که شکست دادن و تسلیم کردنشان کاریست بسیار مشکل.

 

 

کردها در ناحیه گسترده ای در خاور میانه پراکنده اند، از شرق ترکیه ( که 10 میلیون کرد در آن ساکنند ) گرفـته تا شمال شرقی عـراق و از قسمتهایی در مرز سوریه تا مناطق غرب و شمال غـرب کشور ایران.  هر چند کردها با سابقه ترین و قـدیمیـترین نـژاد این گسترده جغـرافیایی هستـند و دست کم از هزاره دوم میلاد ساکن این مناطق بوده اند، هیچگاه کشور و ملت واحدی نداشته اند.

 

 

لرها از نـژاد آریایی آمیخـته با قوم کاشی یا کاسیت هستـند. در طول تاریخ گروه هایی از اعـراب و ترک ها نیز با لرها اختلاط نـژادی پـیدا کردند ولی در مجموع اصالت نـژادی آنها دست نخودره باقی مانده است. لرها که دو درصد جمعـیت کشورمان را تشکیل می دهند، عمدتا در استانهای لرستان و کرمانشاه ساکنند. 

 

حدودا 4 درصد (دو و نیم میلیون نفر) جمعـیت ایران عـرب تبار هستـند که بـیشتر آنها در استان خوزستان و جزایر خلیج فارس سکنا گزیده اند. به مردم عـرب ساکن نوار ساحلی جنوب، که می توان بسیاری از ویـژگیهای فارس ها را در آنها دید، بندری می گویـند. لباس بلند سنتی مردان عـرب ثوب یا دشداشه و دستاری که بر سر می گذارند  " گتره " نام دارد. اکثر عـربهای ایران هنوز به زبان عـربی تکلم می کنند. 

 

ترکمن ها که از نـژاد اقـوام ترک هستـند، دو درصد جمعـیت ایران را تـشکیل می دهند. این قوم اصولا در منطقه ترکمن صحرا ( جلگه واقع در شرق استان مازندران و شمال استان خراسان و در همسایگی جمهوری ترکمنستان ) زندگی می کنند.

 

ترک های آذری بزرگترین اقلیت نـژادی ایران و تشکیل دهنده 25 درصد کل جمعـیت ایرانند. هر چند عـمده ترکها در استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبـیـل زندگی می کنند. شمار انـبوهی از آنان در سایر استانهای کشور ساکنند.

 

بخـتـیاری ها

مناطق دورافتاده استان چهار محال و بخـتـیاری و خوزستان سکونتگاه اکثر مردم بخـتـیاری است. ولی امروزه تعـداد بسیار زیادی از آنان در روستاها و شهرهای ساکن شده اند.

برای اطلاعات بـیـشتر در مورد بخـتـیاری ها به این صفحه روجوع کنید.  


 

بلوچی ها

بلوچ ها، که نامشان در لغـت به معـنای آواره است، از معـدود نـژادهای ایرانی اند که عـمدتا شیوه زندگی نیمه بادیه نشیـنی خود را حفظ کرده اند. شاید الگوی آب و هوایی بسیار خشک مناطق مسکونی آنها باعـث تداوم این شیوه زندگی شده باشد. بـیابانهای وسیع و بسیار کم جمعـیت که منـتها الیه جنوب شرقی ایران و نواحی دور افتاده غرب پاکستان را در بر می گیرد، سکونـتگاه طبـیـعـی بلوچهاست. بلوچها سوارکاران ماهر و چابکی هستـند و مسابقات شتردوانی آنها بسیار مشهور است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره موقعیت جغرافیایی ایران

تحقیق درباره مسجد سمبل هنر اسلامی

اختصاصی از فی بوو تحقیق درباره مسجد سمبل هنر اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره مسجد سمبل هنر اسلامی


تحقیق درباره مسجد سمبل هنر اسلامی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:17

فهرست و توضیحات:

مسجد سمبل هنر اسلامی

عبارات فوق آیا به معنی سیر به سوی کمال است؟

آخرین کلام

آنچه در باب هنر اسلامی گفتیم ترکیبی بود از بیان روح و معنای هنر اسلامی باصورت آن. صورت جلوه معنی است و معنی هنر اسلامی در دین تعبیه شده،چنانکه‏تفکر دینی متضمن آن است.اما از نظرگاه وجود شناسانه در دین‏«معنی‏»جز عوالم غیب‏که نهایتا به غیب الغیوب می‏رسد نیست.تفکر اسلامی همواره رو به عالم غیب داشته وحکمت انسی و عرفانی همواره در طلب حضور بیواسطه عوالم غیب بوده و گوش دل به‏استماع ندای عالم غیب سپرده و چشم و گوش دل متفکران دینی شاهد حقایق عالم قدس‏بوده و عالم و آدم را جلوه‏ای از الوهیت و حضور الوهیت تلقی کرده و عالم معنی رااصیل دانسته است.پس روح هنر اسلامی جز تجلی حق و حقیقت در عالم اسلامی نیست.

هنرمند مسلمان صورتهای خیالی را واسطه‏ای برای جهش روحی به عالم حق و حقیقت ومعانی در کار آورده و از زبان رمز و تمثیل در این مقام بهره گرفته است.صور عالم ملک‏جلوه‏ها و سایه‏ها و ظل حقایق و معانی عالم ملکوت و جهان فرشتگان‏اند.

هر آن چیزی که در عالم عیان است چو عکسی ز آفتاب آن جهان است که محسوسات از آن عالم چو سایه است که این طفل است و آن مانند دایه است

با توجه به این مراتب هر صورت را معنایی است و هر ظاهری را باطنی و هر مظهری‏ظهور معنایی است.صورت لازمه ظهور است اما ادراک قلبی عمیق مستلزم گذشت ازعالم صور و سیر از صورت به معنی است.

پاک کن از نقش صورت سینه را روی در معنی کن این آیینه را تا شود گنج معانی سینه‏ات غرق نور معرفت آیینه‏ات

و هنر اینچنین جمع میان صورت و معنی است‏به سخن مولانا در مثنوی:

جمع صورت با چنین معنی ژرف نیست ممکن جز ز سلطان شگرف

تفکر دینی سیر از ظاهر به باطن و سیر از باطل به سوی حق است.هنگامی که تفکر این‏سیر را از دست داد و از رفتن از ظاهر به سوی باطن بازماند و در میان پندارها حیران شد،و آنگاه هنر دین نیز به فروپاشی روی می‏کنند.از اینجا حکمت دین جوهر هنر دینی است‏و هنگامی که هنر،حکمت‏خویش را از دست داد به صورت صرف تبدیل می‏شود و ازعناصر بیگانه متاثر گشته و به تدریج راه انحطاط را می‏پیماید،چنانکه این امر در سبک‏مینیاتور رضا عباسی یا سبک پر تکلف معماری باروک عثمانی جلوه‏گر است.و از این‏بدتر و نابود کننده‏تر نفوذ تکنولوژی امروزی است که هنر اسلامی را به تباهی می‏کشد وحکمت منطوی در آن را محجوب کرده یا به فراموشی سوق می‏دهد.با حیات مجددتفکر و حکمت انسی هنر اسلامی احیاء خواهد شد و این به طلب ما و لطف الهی بازمی‏گردد.لازمه ظهور لطف الهی تمنای هنرمندان و طلب آنهاست و این تمنا در هنرآماده‏گر انقلابی تجلی می‏کند نه در هنر افیون زده بزمی و عرفان تجدد زده خانقاهی که باجهاد اصغر و اکبر حقیقی بیگانه باشد،و عالم هنر اسلامی را چونان بازار مکاره عیش وعشرت و عشق مجازی و دروغین بنگرد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مسجد سمبل هنر اسلامی

دانلود تحقیق بررسی رابطة تحقیق و پژوهش و افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق بررسی رابطة تحقیق و پژوهش و افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی رابطة تحقیق و پژوهش و افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار


دانلود تحقیق بررسی رابطة تحقیق و پژوهش و افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار

چکیده پژوهش
ماهیت آموزش عالی که هدف های آن در مؤسساتی سازمان یافته و متشکل از گروهی طالب علم به نام دانشگاه به ثمر می رسد که چیزی جستجوی حقیقت و دانش نو و همچنین کشف روابط این دو با کل زندگی واقعی نیست. این حقیقت را می توان به سادگی قبول کرد که توسعه و پیشرفت سریع علمی صرفاً مرهون و مدیون بکار بردن روش های دقیق و صحیح علمی بوده است همچنانکه ادعا شده است که «به ازای هر یک ریال سرمایه گذاریب تحقیقاتی، می توان به طور متوسط 30 ریال برداشت کرد» شاید همین نکته برای بیان اهمیت کافی باشد .
هدف پژوهش که بررسی رابطه ی انجام تحقیق و پژوهش و افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز سبزوار در نیمسال اول سال تحصیلی 87- 86 است که فرضیات آن شامل :
1-    بیان انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقی در دانشجویان و افزایش انگیزه ی آن ها رابطه دارد .
2-    بین افزایش فعالیت های پژوهشی و تحقیقی در دانشجویان و پیشرفت تحصیلی   آن ها رابطه دارد .
3-    بین انجام فعالیت ههای پژوهشی و تحقیقی و علاقه مندی دانشجویان به ادامه ی تحصیلات در دوره های بالاتر رابطه وجود دارد .
4-    بین انجام فعالیت های پژوهشی و یادگیری بهتر و پایدارتر موضوع درسی مرتبط با تحقیق رابطه وجود دارد .
5-    بین انجام فعالیت های پژوهشی در دانشجویان و افزایش دانش و تخصص آن ها رابطه دارد .
6-    بین انجام تحقیق و پژوهش و افزایش بازده در شغل آینده ی دانشجویان رابطه دارد .
7-    بین انجام تحقیق و پژوهش و علاقه مندی بیشتر دانشجویان به رشته ی       تحصیلی شان رابطه وجود دارد. و متغیر مستقل آن تحقیق و پژوهش در دانشگاه پیام نور مرکز سبزوار می باشد .
بعد از آن به تعریف مفاهیم ، اهمیت و بیان مسئله ، بیان اهداف در پژوهش پرداخته شد.
در فصل دوم گفته شد که جستجو برای پیدا کردن مجهولات از همان آغاز پیدایش انسان صورت گرفته است ، بعد تاریخچه ی تحقیق در ایران و ویژگی های تحقیق از نظر تاک من و جان بست بیان شد ، در آخر در مورد تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع مطالبی گفته شد .
روش تحقیقی که در این پژوهش استفاده شده است روش تحقیق پیمایشی و زمینه یابی است که هدف آن شناسایی رفتارها و انگیزه آن ها در بین افراد جامعه است . همچنین از نوع کاربردی است که از نتایج آن برای بهتر گذراندن تحقیق می توان استفاده نمود و نیز
از روش مقایسه ای و فی 2 استفاده شده است. جامعه ی آماری کلیه دانشجویان (دختر و پسر) دانشگاه پیام نور مرکز سبزوار در سال تحصیلی 87 – 86 مشغول به تحصیل می باشند  است که جامعه ی آماری (6553) نفر می باشند . روش نمونه گیری تصادفی است که 60 نفر بعنوان نمونه انتخاب گردید . روش جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و میدانی و با استفاده از پرسشنامه ی خود ساخته می باشد که استاد راهنما آن را تأیید   نموده اند . در این پرسشنامه از مقیاس لایکرت استفاده شد که شامل 20 سؤال دارای 5 گزینه ( کاملاً موافق ، موافق ، تا حدودی ، مخالف ، کاملاً مخالف ) می باشد.
روایی محتوایی پژوهش بعد از بررسی پرسشنامه ی خود ساخته توسط استاد راهنما مورد تأیید واقع شده برای پایایی تحقیق از فرمول ضریب همبستگی آلفای کرونباخ استفاده گردید که عدد به دست آمده (71/0) می باشد در نتیجه سؤالات از همبستگی مثبت برخوردارند و در فصل چهارم با استفاده از فرمول فی 2 فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت که هر فرضیه جزئی چون عدد به دست آمده از آن ها به ترتیب : فرضیه اول (5/241) ، فرضیه دوم (5/229) ، فرضیه سوم (5/306) ، فرضیه چهارم (273) ، فرضیه پنجم (253) می باشد که با درجه ی آزادی 4 از عدد جدول 28/13 با ضریب خطای 01/0 بیشتر است بنابراین هر 5 فرضیه ی تحقیق تأیید گردید و فرضیات صفر رد شد.
بعد از آن میانگین (77) ، واریانس (5/64) و انحراف استاندارد (8) بدست آمده و در آخر به بررسی تک تک سؤالات پرداخته و برای هر کدام نموداری رسم گردید.

 

شامل 90 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی رابطة تحقیق و پژوهش و افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار