فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودمقاله مطالبی در مورد مونتاژ و عیب یابی قطعات سیستم

اختصاصی از فی بوو دانلودمقاله مطالبی در مورد مونتاژ و عیب یابی قطعات سیستم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 

 

 

مادربودر: ارتباط بین قطعات کامپیوتری را انجام می دهد.دارای دونوع AT و ATX‌ می باشد که AT‌ ها به صورت مربع شکل هستند.ATX‌ ها مستطیل می‌باشند. Serial ports برای اتصال Mouse و Port‌ های موس و صفحه کلید از نوع PS2 و پورت USB که برروی مادربورد وصل می باشد.محل نصب CPU‌ در بعضی مادربوردها به صورت Socket می باشند که از 370 به بالا وجود دارد و در بعض ها به شکل Slot 1 می باشند.Slot های PCI برای نصب کارتهای PCI‌( صوت،مودم و…)و اسلات AGP‌ برای نصب کارت گرافیکی و اسلات sesi.بانکهای PAM‌که دو پایه یا چهار تا هستند.Bios و باتری آن که برای نگهداری محتویات Bois و Click سیستم می باشد.تعدادی سوییچ ( jumper) برای تنظیم مادربورد و Port‌ های IED‌ برای وصل هارد و Rome و CD و غیره می باشد.
Cpu: Cpu‌ مغز کامپیوتر است وبسته به نوع و شرکت سازنده اشکالی مختلفی دارند.برروی cpu‌ سرعت آن،ولتاژ برحسب وات،شماره سریال ساخت و فرکانس BUS‌ آنها نیز نوشته نشده است.Cpu های پنتیوم IIو III‌ دارای Cash از 128 تا 256 درون خود می باشند.قطعه داتلبورد برای نصب Cpu بر روی آن Main های از نوع Slot 1 می باشد.
RAM: مهمترین نوع حافظه در کامپیوتر می باشد وتمام نرم افزارها از طریق فرم قابل اجرا هستند.حافظه های دیگر نظیر هارد،فلاپی و CD‌ برای ذخیره اطلاعات می باشند.RAM ها انواع گوناگون دارند مثلاً یکی از آنها دارای 128 MB و 133 MH2g و از نوع SD-168 pin می باشد.رمهای DDR نسبت به SD‌ جدیدتر بوده و از سرعت بالاتری برخوردارند.
SOUND: پورتهایی در پشت کارت صوت وجوددارد.پورت خروجی صدا (Lineout)، پورت ورودی صدا (Mic)، ورودی دیگری صدا Linein می باشد که Stereo می باشد و پورت دیگری برای اتصال به Joystick می باشد(Game) بعضی کارتها دارای آمپیلی فایر هستند که صدا را تقویت می کند.
VGA: کار اصلی کارت گرافیک تبدیل اطلاعات دیجیتال واقع در حافظه به پالسهای قابل نمایش در Monitor می باشد.تفاوت آنها در حداکثر قدرت تفکیک یا قدرت resglation آنهاست.کارتهیا ساده 768×164 نقطه در صفحه نمایش می دهند.کارتهای جدیدتری 1536×2048 نقطه یا بیشتر را نمایش می‌دهند. کارتهای گرافیکی امروزی 16 میلیون رنگ یا trueglir هستند.اسلات AGP که برای کارت گرافیک در نظر گرفته شده است قابلیت بهتری برای دسترسی به حافظه را ایجاد می کند.کارت گرافیکی Allin wouder‌ امکان ضبط تصاویر و وصل به آنتن را دارا می باشند.
Hard: برای ذخیره اطلاعات در کامپیوتر از HDD‌ استفاده می شود.ظرفیت هاردها با یک برچسب بر روی آنها مشخص می شود.دارای یک کانکتور IDE‌ می باشد که به Main متصل می شود ویک کانکتور هم برای اتصال برق استفاده می شود و جامپرها برای تنظیم در حالت Moster وslave می باشند.
Flopy: در پشت Floppy Drive دو کانکتور وجوددارد که یکی برای کابل برق می باشد و دیگری کانکتور FDD‌ می باشد. با بازکردن سویچ کوچکی که روی دیسکت وجود دارد از عمل نوشتن می توان جلوگیری کرد.
CD-Drive: CD دارای دو نوع می باشد CD-R که فقط یک بار قابلیت نوشتن را دارند وCD-RW که تا چندبار قابلیت نوشتن و کپی کردن اطلاعات را دارند.CD-ROM به سرعت خواندن آنها می باشد.

البته سرعت حقیقی بسته به نوع CD و سرعت سیستم بستگی دارد.در جلوی CD-Rom سوکتی وجود دارد که برای شدن صدای CD‌های Audio از طریق هدفن می باشد.یک سوراخ کوچک نیز روی آن وجود دارد که برای خروج اضطراری CD‌ می باشد.
اگر در هنگام روشن کردن سیستم یک بوق ممتد ضعیف و قوی شنیده شود نشان دهندة‌این است که کارت گرافیکی به درستی در جای خود نصب شده است. و اگر یک بوق ممتد با چندبار قطع و وصل شنیده شود نشان دهند این است که کانکتور مانیتور را به کارت گرافیکی درست وصل نکرده ایم.اگر بوق منظم و منقطع شنیده شود مشکل از RAM سیستم می باشد.شاید رم درست جانرفته باشد یا با Main سازگار نباشد و شاید هم RAM خراب باشد.
بعضی اوقات ممکن است باتری Main ضعیف شود و پیغام cmos checksum error نمایش داده شود.باید در این وضعیت باتری را تعویض کرد.حال اگر زمانی رمزی را که روی سیستم گذاشته شده است را فراموش کردیم می توان با برداشتن باتری رمز را پاک کرد و یا از طریق برداشتن جامپری که برای این منظور روی main وجود دارد این کار را انجام داد.
گاهی در هنگام روشن کردن سیستم،RAM به طور کامل شمارش نمی شود و پینی Meaory testtails مواجه می شویم پس RAM دارای مشکل است.اگر در مواردی در داخل ویندوز هنگام کار با نرم افزارهای سنگینی با مشکلی مواجه شدیم و از سلامت نرم افزار و ویندوز Main و CPU مطمئن باشیم می توان مشکلی را از RAM و کم آوردن آن دانست.فن و هیت سینگ را که فن روی آن سوار است را به مادربورد وصل می کنیم.چیپ UIMM یا چیپ RAM را نیز باید نصب کرد و Dvice‌های دیگری را نیز نصب خواهیم کرد.برای نمونه اسمبل کردن یک سیستم III با مادربورد P3V 133 را در زیر نظر می گیریم.
ابتدا مادربورد را داخل Case‌ قرار می دهیم.برای قراردادن cpu روی main یک slot‌ طراحی شده است.این نصب را برای یک پنتیوم III در نظر می گیریم.slot های sesi برای مودم ها و کارتهای صوتی و کارتهای دیگر می باشد که قدیمی هستند و اکنون کارایی ندارند.slot های سفید رنگ و کوچک از sesi ها که بالاتر از آنها قراردارند،slit‌های PCI هستند.این slot‌ها نسل جدیدتری از slot‌ها هستند و برای قطعاتی که به سرعت بالاتری نیاز دارند طراحی شده اند.معمولاً مودمها و کارتهای مربوط به گرافیک طراحی شده است.یک چیپ روی main قراردارد که Bios نام دارد و برنامه هایی که در این چیپ ذخیره می شوند عملیات اساسی کامپیوتر و نحوه ارتباط اجزاء مختلف را در پایین ترین سطح آن به عهده دارد،مانند تنظیم ساعت و تاریخ سیستم،شناسایی هارد رادیو،پورتهای ورودی و خروجی ،فلاپی درایو،RAM,CD-Rom وسایر سژقطعات سخت افزاری و همچنین ایجاد password به عهدة چیپ Bios‌ است.این چیپ درگوشه سمت راست پایینی این مادربورد قراردارد.کانکتورهایت هارد،درایوهای DVD-Rom,CD-Rom و فلاپی در قسمت بالا سمت راست قراردارد.پورتهای اتصال Dimm (RAM) نیز کنار آنها قراردارد و چهارتا می باشند.اسلات CPU نیز در روی main‌و پشت پورتهای Serial و ps2 می باشد.پورت موازی یا Paralel برای نصب چاپگر می باشد.دو پورت USB‌ نیز وجود دارد که برای دستگاههای USB‌ به کار می رود.مثل دوربین های دیجیتال،اسکنرها و دستگاههای دیگری که به کامپیوتر وصل می شوند.Keyboard‌و Mouse را به کانکتورهای Ps2‌وصل می کنیم.سوراخ های روی بورد را با سوراخ های روی Case‌تنظیم کرده و پیچ ها را می بندیم.پیچ های برنجی ایستاده را ابتدا روی سینی Case‌بسته و بعد بورد را روی آنها قرار می دهیم و پیچ ها را می بندیم.
حال سراغ CD-Rom می رویم و آنرا در یکی از محفظه های در نظر گرفته شده قرار می دهیم.البته ابتدا باید صفحه جلوی این محفظه را در آوریم.حال درایو را از جلوی case به داخل می بریم.هارد را نیز مثل CD-Rom در داخل محفظه خودش قرارداده و پیچ های آنها را می بندیم.فلاپی درایو را نیز در محل مخصوص خود که دریچه ای که در جلوی case‌ دارد قرار می دهیم.جامپر CD-Rom را در حالت slave‌ قرار می دهیم.یک کابل برای صدا از کارت صوت به CD-Rom و قسمت مربوطه اش وصل می شود،به CD-Rom و طرق دیگر به main وصل می شود.کابل برق نیز از یک طرف وصل می شود کانکتور دیگر کابل IDE‌ را به هارد اتصال می دهیم.کابل کوچک برق را برای فلاپی درایو در نظر گرفته و سپس کابل FDD‌ را به فلاپی درایو و main وصل می کنیم.توجه شود که جامپر هارد درایو باید به حالت Moster باشد کابل IDE‌ که باید به بورد وصل شود به کانکتور Primary یا IDE‌ یک وصل می شود.کانکتور برق به جای مربوطه خود روی بورد وصل می شود.کانکتور برق از سمت منبع تغذیه به بورد می آید.اگر مادربورد را استفاده می کنید که جامپرهایی دارد،پس باید با استفاده از دفترچه مادربورد جامپرها را تنظیم کرد.قبیل از روشن کردن کامپیوتر باید این نکته را توجه داشت که باید جامپرها را با استفاده از پردازنده ای که قراراست استفاده شود تنظیم کرد.در غیر اینصورت ممکن است پردازنده آسیب دیده یا کارایی لازم را نداشته باشد.
برای اندازه گیری درجه حرارت cpu می توان از یک سنسور استفاده کرد که روی پایه هیت سینک با استفاده از نوار چسب می چسبانیم و سر دیگر آنرا به کانکتور مربوط وصل می کنیم.اگر حرارت زیاد شود سیستم را مطلع می سازیم و عمل خنک کردن را کنترل می نماید.
پس از نصب مادربورد باید سیمهایی را که از جلوی case آمده را به ماردبورد وصل می کنیم.هرکدام از این سیمها با یک کانکتور کوچک که کارایی آنها رویشان نوشته شده است.سیمی که برای فعال نمودن کلید reset‌ می باشد به رنگ آبی وسفید است و کلمةReset روی کانکتور آن نوشته شده است.سیم سفید و قرمز برای LED‌هارد می باشد و روی کانکتور آن HDD‌ نوشته شده است.سیم قرمز و مشکی که کانکتور آن بزرگتر از بقیه می باشد برای speaker‌ داخل case‌ می باشد.سیم سبز و سفید برای LED سبز رنگ جلوی case‌ که برای نشان دادن روشن و خاموش بودن سیستم می باشد به مادربورد وصل می شود.در case‌های ATX سیم دیگری برای power وجود دارد

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  29  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلودمقاله مطالبی در مورد مونتاژ و عیب یابی قطعات سیستم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.