فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را با افزایش بهره وری درس جغرافیا در فرایند یاددهی و یادگیری افزایش دهم؟

اختصاصی از فی بوو اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را با افزایش بهره وری درس جغرافیا در فرایند یاددهی و یادگیری افزایش دهم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را با افزایش بهره وری درس جغرافیا در فرایند یاددهی و یادگیری افزایش دهم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را با افزایش بهره وری درس جغرافیا در فرایند یاددهی و یادگیری افزایش دهم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را با افزایش بهره وری درس جغرافیا در فرایند یاددهی و یادگیری افزایش دهم؟ بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 27

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

مقدمه

خداوند اولین و بزرگترین معلم انسان ها است . پیامبران با معجزه که نشانه های الهی هستند به هدایت مردم فرستاده شدند. و همه  ی پیامبرا ن برای  جلب انگیزه های مردم بشارت ونذارت میدادند. ( تا به این کتاب بزرگ خلق را از عذاب سخت بترسان و اهل ایمان را که اعمال انها نیکو است به اجر بسیارنیکو بشارت دهد) 2سوره کهف خداوند درقران کریم:در اکثر ایات الهی از بشارت به مؤمنان ونذارت به کافران یاد کرده است .  در این مقاله به نقش انگیزه در یاد دهی ویادگیری با افزایش بهره وری خواهیم پرداخت. ابتدا به نقش تدریس در انگیزه بخشی با بهره وری میپردازیم . سپس معیارهای شناخت از دانش اموزان و نوع ارتباطی که معلم با هر دانش اموزبا توجه به شناختی که از او به دست اورده خواهیم پرداخت. معیار های جلب انگیزه را در پرسشنامه ای از دانش اموزان مورد سنجش قرارداده وسپس اطلاعات به دست امده را استخراج وتجزیه وتحلیل کرده و نتیجه را در جداول جداگانه با میزان امتیاز هر عامل محاسبه کرده ایم  ودرپایان نتیجه گیر از داده ها ویک توصیه ی مهم به همکاران داریم .  شاید یک خاطره خالی از لطف نباشد. در سال 82در دورترین روستاهای کبوتر اهنگ که به زبان ترکی صحبت می کردند. نوع  رفتاروارتباط وتدریسم که با جلب انگیزه همراه بود  باعث برانگیخته کردن انگیزه های درونی بچه ها شد . توکل به خداو تمرین واستمرار پرسش های هفتگی و داشتن برنامه ریزی امزشی و طرح درس ورفتار وکردار در خورشآن فراگیران و شناخت از نقاط ضعف و قوت بچه ها و انس والفت و صمیمیتی که به ان ها داشتم و متقابلا باعث شد که یکی از سال های موفق امیزم در کلاس رقم بخورد. ان سال اولین تجربه تدریس زبان انگلیسیم بود .وبرای پر کردن ساعات تدریس موظف مجبوربودم که زبان تدریس کنم . لذا ابتدا در خودم انگیزه تدریس ایجاد کردم .با تحقیق  وکمک کتاب های کمک اموزشی و تمرین وتکرار وگوش دادن به نوار کاست مکالمه توانستم چنان دانش اموزان را به زبان علاقه مند کنم که در هر سه پایه همه موفق شدند ودر پایه سوم راهنمائی که در ان سال ها به صورت نهائی ودر حوزه های امتحانی وتحصیح اوراق برگزار می شد کلاس من با 94درصد قبولی در بین مدارس منطقه کبوتر اهنگ جزء کلاس های ممتاز باشد.و مسئول آموزش منطقه متعجب بود که چگونه ن توانستم با دانش اموزانی که زبان مادریشان ترکی بود وفارسی را هم به سختی صحبت میکردند در درس زبان چنین موفق باشند. هر چند که دران  سال پژوهشی انجانم نشد . اما به یقین میدانم که رمز موفقیت من تنها در انگیزه دادن وکوشش و داشتن طرح وبرنامه   اموزشی وهمراه بودن دانش اموزان با کلاس درس میسر بود.

توصیف وضعیت موجود

این پژوهش که به برسی نقش انگیزه بخشی در بهبود یاد دهی ویادگیری میپردازد  درس تاریخ در کلاس سوم3 آموزشگاه فارابی در سال تحصیلی 94-93را مورد پژوهش قرار داده است و معیارهای درونی وبیرونی که در جلب انگیزه و انگیزه بخشی مؤثر هستند را در قالب یک پرسشنامه از دانش اموزان مورد تحقیق قرارداده است. وضعیت موجود کلاس در ابتدای سال و بدون اشنائی قبلی موجب شده بود که بچه ها هیچ اشتیاقی برای همراهی و یادگیری بیشتر نشان نمی دادند اما هر چه به ترم اول نزدیک می شدیم هم نمرات دفتری بچه ها بیشتر شد وهم اینکه علاقه مند تر از قبل به کلاس ودرس توجه میکردند و در پرسشهای هفتگی هر جلسه تعداد کسانی که داوطلب جواب دادن می شدن بیشتر می شد واین تغییر در کلاس و درس و علاقه مندی طوری در نوبت دوم افزایش یافت که همه کلاس از همان وقتی که زنگ تفریح تمام میشد و زنگ درس تاریخ وجغرافیا میرسد بچه ها پشت در کلاس انتظار میکشیدند که چه وقت من وارد کلاس میشوم و وقتی سلام وعلیک وبرپا و برجا تمام می شد تمام بچه ها به جلوی تخته هجوم می اوردند که درس جواب دهند. من هم برای اینکه هیاهو ومنظم کلاس به هم نخورد مجبور بودم که از روی دفتر نمره از تمام کلاس پرسش کنم وبا توجه به یادگیریشان از درس نمره بدهم و معمولا هم نمراتشان عالی بود ودرپایان اردیبهشت از امتحان کلاسی که از تمام کتاب سوالات طرح شده بود میانگین نمرات ومعدل کلاسی به 78/15 افزایش پیدا کرده بود وقطعا در خردادماه همین میانگین و معدل را بر روی ورقه امتحانی خرداد ماه شاهد هستیم . انچه که عامل موفقیت بود جلب انگیزه وانگیزه بخشی به دانش اموزان بود که در کنارتدریس معنا دار و قابل فهم و نوع ارتباط صمیمانه و دوستانه و رفتاری برادرانه و همیاری و مساعدت مدیر و عوامل مدرسه وسایر همکاران کلاسی خاطره انگیزرا سپری کردم.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را با افزایش بهره وری درس جغرافیا در فرایند یاددهی و یادگیری افزایش دهم؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.