فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی زمین لرزه

اختصاصی از فی بوو دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی زمین لرزه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی زمین لرزه


 دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی زمین لرزه

 دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی زمین لرزه کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 28

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

اهداف 

هدف کلی :  دانش آموزان با خصوصیات زمین لرزه و راه کارهای مواجه با زمین لرزه آشنا می شوند 0  هدف های جزئی :  1 - زمین لرزه را بشناسند 0  2 - عوامل موثر بر شدت یا ضعف زمین لرزه را بدانند 0  3 - جاهایی که باید هنگام وقوع زمین لرزه قراربگیرند را بیاموزند 0  4 - یاد بگیرند که هنگام وقوع زلزله آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند 0  هدف های رفتاری :  1 - عوامل موثر بر شدت و ضعف زمین لرزه را بیان کنند( دانش)  2 - به عظمت و قدرت خداوند در هنگام وقوع زلزله پی ببرند  ( نگرشی )  3 - با آرامش و خونسردی هنگام وقوع زلزله با مشکلات مقابله کنند  ( مهارتی )  4 - راه کارهای ایمن سازی در مقابل زلزله را گزارش دهند  ( مهارتی )  نکات کلیدی :  زمین لرزه – شدت زلزله – استحکام زمین و ساختمان – آرامش و خونسردی  مواد و وسایل مورد نیاز :  زنگ خطر زلزله ، کمد ، میز ، نیمکت ، صندلی  فضا و مدل کلاس :  کلاس درس و حیاط مدرسه  روشها و راهبردهای انتخابی تدریس :  روش ایفای نقش  راهبرد ایجاد انگیزه :  معلم : با تعریف خاطره ای از زلزله سال 1369 که در تربیت معلم به اتفاق دوستانش در حال کتاب خواندن بودند که ناگهان زلزله شدیدی به وقوع پیوست برقها خاموش گردید و ساختمان چند طبقه می لرزید و راه فرار برای ما پیدا نشد و دوستم به من گفت بیا با هم از ساختمان فاصله بگیریم و اگر زمین سوراخ گردید با هم باشیم  ارزشیابی تشخیصی :  1 - لایه های مختلف زمین را نام ببرند ؟  2 - خصوصیات هسته زمین را بیان کنند ؟  3 - گرم ترین لایه زمین کدام است ؟  4 - چرا پوسته زمین بسیار اهمیت دارد ؟  اجرای مراحل روش :  مرحله اول:انتخاب موضوع  معلم : همانطور که گفتیم ، موضوع بحث ، زلزله است و لازم     می دانم در این باره ، توضیح مختصری به شما بدهم حالا یکی از دانش آموزان یک بار از روی درس کتاب بخواند تا همه در جریان قرار بگیریم 0 در این دو جلسه ، بعضی از شما دانش آموزان برای بقیه نمایش خواهند داد و برای اینکه نقش های خود را بهتر بازی کنند ، من نمایش نامه را کارگردانی خواهم کرد 0  مرحله دوم : نوشتن نمایش نامه  معلم : برای اینکه بتوانیم این درس را به صورت نمایشی اجرا کنیم ، ابتدا باید برای آن ، نمایش نامه بنویسیم 0  یک گروه چهار نفری ، این کار را به عهده می گیرند 0 آنان باید سعی کنند نقش های اصلی را به شخصیت های این درس بدهند. گروههای دیگر هم باید فضاسازی کنند و برای فراهم آوردن امکانات لازم به هم اندیشی بپردازند . در جلسه بعد ، اعضای گروهی که مامور نوشتن نمایش نامه بودند متن خود را برای شاگردان می خوانند و همه درباره ی آن نظر می دهند 0 بنابراین در این مرحله یک نمایش نامه ساده آماده اجرا می شود 0    مرحله سوم : تعیین نقشها  بعد از اینکه نمایش نوشته شد ، با نظر دانش آموزان و معلم ، نقشها به دانش آموزان توانمند واگذار می شود 0  معلم : دانش آموزانی که توانایی و اجرای نقشها را دارند ، اعلام آمادگی کنند من اسامی آنان را روی تابلو می نویسم بعد همه می توانند نظر خود را در مورد افراد داوطلب و اینکه چه نقشی برای آنان مناسب است بیان کنند 0  مرحله چهارم : تهیه امکانات و تجهیزات  می توان تجهیزات مورد نیاز برای اجرای نمایش را در حین نوشتن نمایش نامه و تمرین فراهم آورد 0  مرحله پنجم :آمادگی و تمرین  دانش آموزان برای مسلط شدن بر اجرا ، به طور آزمایش فعالیت می نمایند 0  مرحله ششم :ذ اجرا و نمایش  در این مرحله ، نمایش برای اجرا آماده است و می توان از مسولان مدرسه و دانش آموزان دیگر نیز دعوت کرد این نمایش را تماشاکنند 0  مرحله هفتم : بحث و بررسی ارزشیابی  معلم از همه ی گروههای بازیگر ،فضاساز و فراهم آورنده ی امکانات تشکر می کند نمایش خوبی بود و همه از دیدن آن لذت بردیم حالا به نوبت بگویید که:  1 - از این نمایش چه نتیجه ای گرفتید ؟  2 - بازی ها چگونه بود ؟ در این زمینه نظریه اصلاحی خود را هم بگویید 0  3 - احساس خود را از دیدن این نمایش نامه بیان کنید 0  4 - اگر به جای یکی از بازیگران بودی چه می کردی ؟  5 – حالا جدول زیر را کامل کنید :  مدرک های ارزشیابی     خلاصه نظرات  جذابیت نمایش        شخصیت های انتخاب شده        ارائه پیام و نتیجه مفید        مهارت های کلامی و رفتاری افراد           ارزشیابی پایانی :  بحث و گفتگوی مرحله آخر به منزله ارزشیابی پایانی و سنجش میزان درک و فهم دانش آموزان است 0  1 - کارهایی را که در هنگام وقوع زمین لرزه باید انجام داد بیان کنید ؟ ( چهار مورد )  2 - اگر در هنگام زمین لرزه در کلاس درس باشید چه می کنید ؟  3 - چه عواملی در میزان خرابی های حاصل از زمین لرزه دخالت دارند ؟  4 - به لرزشهای حاصل از شکسته شدن سنگهای پوسته زمین0000000  می گویند ؟  5 - در هنگام زمین لرزه کدام مکان ها ایمنی بیشتری دارند ؟  ارائه تکالیف :  الف ) تمرینی :  1 –تحقیق صفحه 70 کتاب درسی را در منزل انجام دهید ؟  ب ) تکلیف خلاقیتی :  گزارش از آخرین زلزله ای که در کشور رخ داده است و بزرگترین زلزله کشور با ابتکار خود تهیه نموده و به کلاس گزارش کنید

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی زمین لرزه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.