فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق آماده درس انقلاب اسلامی ایران (بررسی زمینه ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران بر اساس شعارهای انقلاب )

اختصاصی از فی بوو تحقیق آماده درس انقلاب اسلامی ایران (بررسی زمینه ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران بر اساس شعارهای انقلاب ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

تحقیق آماده درس انقلاب اسلامی ایران
بررسی زمینه ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران بر اساس شعارهای انقلاب

فایل word قابل ویرایش

 

برای وقوع هر انقلاب، وجود شرایطی عینی و ذهنی و زمینه های مناسب ضرورت دارد، ولی کافی نیست. افزون بر این عوامل، ایده های نو و ایدئولوژی انقلابی نیز باید شکل بگیرد تا نه تنها تبیین کنندة شرایط نابسامان موجود باشد، بلکه اهداف و آرمان های انقلاب را مشخص کند و امید پیروزی و شوق ایجاد وضع بهتر را در دل مردم برافروزد.

هر انقلابی دارای شعارهایی است که ریشه در ایدئولوژی انقلاب و فرهنگ آن جامعه دارد. این شعارها بیان کنندة نگرش ایدئولوژی انقلاب، انقلابیون و توده های انقلابی نسبت به وضع نابسامان موجود، اهداف و ویژگی های نظام آرمانی و نحوة انتقال جامعه از وضع موجود به وضع آرمانی هستند. از این روست که شعارهای هر انقلاب از اسناد گرانبها و یکی از مهم ترین منابع مطالعة فرآیند، ارزش ها و آرمان های آن انقلاب و زمینه های اجتماعی و علل وقوع آن به شمار می روند.

در انقلاب اسلامی ایران، شعارها نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند؛ به گونه ای که از جهت شمار شعارهای انقلابی، در هیچ انقلابی این تعداد شعار دیده نشده است این روی باید در فرایند آن، شعارهای بسیاری در مورد نابسامانی های جامعه پیش از انقلاب و آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی مطرح شده باشد که مطالعة آنها حائز اهمیت فراوان است.

هدف این مقاله بررسی زمینه های مساعد و اهداف انقلاب اسلامی بر اساس مطالعة شعارهای انقلاب است. به عبارت روشن تر، این مقاله در پی پاسخگویی به دو پرسش کلی است:

  1. وضعیت حاکم در رژیم پهلوی در شعارهای انقلاب اسلامی چگونه منعکس شده است؟ یا دقیق تر اینکه نابسامانی های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در شعارهای انقلاب تا چه حد و به چه نسبتی مطرح شده اند؟

 

 

تعداد صفحات : 18 صفحه

نوع فایل : word (قابل ویرایش )


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آماده درس انقلاب اسلامی ایران (بررسی زمینه ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران بر اساس شعارهای انقلاب )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.