فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

قابلیت اطمینان برای بهینه سازی توربین های بادی کوچک

اختصاصی از فی بوو قابلیت اطمینان برای بهینه سازی توربین های بادی کوچک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

قابلیت اطمینان برای بهینه سازی توربین های بادی کوچک


قابلیت اطمینان برای بهینه سازی  توربین های بادی کوچک

قابلیت اطمینان برای بهینه سازی  توربین های بادی کوچک 

18 صفحه در قالب word

 

 

 

 

مقدمه

سیستم تبدیل انرژ‍‍ی باد کوچک، به سرعت همراه با های بزرگ برای تولید الکتریسیته در کاربردهای متصل به شبکه و نا متصل به شبکه رشد یافته است. ها به عنوان سیستم های مرکبی در نظر گرفته می شوند که شامل سیستم های فرعی مکانیکی مانند رتور و سیسستم های فرعی الکتریکی مانند کانورتر، اینورتر، یکسوساز، کنترل کننده و بار می باشند.

نقص در هرکدام از سیستم های فرعی می تواند باعث خسارات عمده ای شود. این موضوع زمانی شدیدتر است که سیستم نامتصل به شبکه با عدم وجود توان روبروست. بنابراین نیاز به محاسبات قابلیت اطمینان کوچک به منظور رسیدن به آرایشی کارامد و موثر می باشد

تمامی توربین های بادی و تجاری کوچک بر پایه ی هستند سیستم توان شرطی برای یک اتصال شبکه ی مبتنی بر آرایش شاملنیازمند یک یکسوساز ،کانورتر بوست و اینورتر متصل به شبکه می باشد.

آنالیز قابلیت اطمینان چنان سیستمی به طور عمده تحت تاثیر متغییرهای وابسته می باشد. بنابراین لازم است که دامنه ی اثر آنها بر روی قابلیت اطمینان سیستم را مشخص کنیم. در محاسبات قابلیت اطینان جریان و ولتا‍‍ژ مکانیکی به عنوان متغییرهای وابسته در نظر گرفته می شود از آنجا که بر اساس دما و سایر متغییرها شدیدا تحت تاثیر قرار می گیرند.

 قابلیت اطمینان چنین سیستمی با آرایش های مختلف متفاوت خواهد بود. هرچند مطالعات جدید بیشتر برآن است که که به جای قابلیت اطمینان و پیشرفت اینورتر را بررسی کند. بیشتر محاسبات قابلیت اطمینان براساس اطلاعات قابل دسترسی به دست آمده توسط هند بوک نظامی است.

براساس هندبوک نظامی می توان یک آنالیز مقایسه ای از محاسبات قابلیت اطمینان سیستم های تبدیل مختلف را انجام داد اگرچه عدم وجود فاکتورهای محیطی و استرسی می تواند محدودیت های شدیدی را بر مقادیر قابلیت اطمینان محاسبه شده اعمال کند.

در یک ترکیب بندی شامل یکسوکننده، کانورتر و اینورتر اطلاعات قابلیت اطمینان هر کدام از آنها برای تعیین قابلیت اطمینانکمک کننده هستند.

اگرچه قابلیت اطمینانی که بار اول توسط محاسبات قابلیت اطمینان با استفاده از روش های آماری خالص (از اطلاعات داده شده توسط تولید کنندگان یا اطلاعات حاصل از هندبوک نظامی که یکسوساز، کانورتر و اینورتر را به عنوان یک سیستم کل در نظر می گیرد.) انجام می شود می تواند نامشخص باشد.

اگرچه اجزای زیادتر در  قابلیت اطمینان کمتری رانشان می دهد و برعکس اما اثر متغییرهای وابسته می تواند متفاوت باشد و بنابراین منجر به تغییر در قابلیت اطمینان شود.

همچنین نیاز ارزیابی قابلیت اطمینان برای یک توربین بادی کوچک متصل به شبکه برای بهینه سازی عملکرد سیستم به همان اندازه ی قیمت اساسی است.

در اینجا یک سری محاسبات قابلیت اطمینان اجزاء را با در نظر گرفتن دما به عنوان یک متغیرِ وابسته، چنانچه معمولا در محاسبات در نظر گرفته می شود درتست های طول عمر در نظر می گیریم تا به بهره های اصلی در پیش بینی قابلیت اطمینان یک  برسیم.

در اینجا از زمان بین نقص ها استفاده می شود که معمولا بهترین و پرکاربردترین پارامتر در محاسبات قابلیت اطمینان سیستم ها است. در الکترونیک قدرت برای اتصال توربین های بادی کوچک به شبکه در طول سالیان متمادی از کانورتر مبتنی بربهتغییر پیدا کرده است.

این تغییرکه منجر به تزریق هامونیک کمتر به شبکه شده بر اساس قیمت پایین پردازنده ی سیگنال دیجیتال و ادوات توان تازه مانند  وتوسعه یافته است، مفهوم طراحی توربین بادی ژنراتور القایی با سرعت ثابت بهبا سرعت متغیر تغییر کرده است.

شکل 1 ادوات متصل به شبکه را نشان می دهد. این آرایش یک را به کار می برد که شامل یک یکسوساز سه فاز، یک کانورتر بوست و یک اینورتر متصل به شبکه است. کانورتر بوست ولتا‍‍ژ دس سی مورد نیاز اینورتر را افزایش می دهد.

کانورتر بوست و اینورتر کنترل می شوند تا از استخراج توان بهینه، ضریب تبدیل مناسب و سرعت های مناسب اطمینان حاصل شود. اشکال این پیکره بندی استفاده از اینورتر است. همواره قابلیت اطمینان چنان اینورتر متصل به شبکه ای مهم است. بنابراین مطالعات متفاوتی برای افزایش قابلیت اطمینان آن انجام شده است.

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است

متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است

 


دانلود با لینک مستقیم


قابلیت اطمینان برای بهینه سازی توربین های بادی کوچک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.