فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه کارشناسی نفت با عنوان : مخازن گاز میعانی

اختصاصی از فی بوو دانلود پایان نامه کارشناسی نفت با عنوان : مخازن گاز میعانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه کارشناسی نفت با عنوان : مخازن گاز میعانی


دانلود پایان نامه کارشناسی نفت با عنوان : مخازن گاز میعانی

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات :140

فرمت :  (Word)

تعداد فصل :   6

 

چکیده :

در مخازن گاز میعانی ، هنگامی که فشار مخزن به زیر فشار نقطه شبنم گاز می رسد ، در اثر میعان معکوس گاز در مخزن به مایع تبدیل شده که این مایعات از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت می باشند و چنانچه این مایعات در مخزن باقی بماند نه تنها هرز می رود بلکه آنها در نزدیکی دیواره چاه باعث انسداد مسیر عبور سیال در مخزن به دهانه چاه شده و توانایی بهره برداری و تولید این میعانات با ارزش در مخازن گاز میعانی استفاده می شود به طور کلی روش های تزریق به دو منظور کاربرد دارند . یکی ثابت کردن کامل فشار و جلوگیری از کاهش آن و دوم جلوگیری از کاهش انتشار فشار مخزن

فرآیند تزریق گاز نیتروژن به دلیل فراوانی آن ، ارزانی و همچنین خصوصیات مطلوب تزریق از جمله ایمنی و غیر خورنده بودن آن یکی از روش های مناسب جهت ازدیاد برداشت میعانات در مخازن گاز میعانی می باشد .

تزریق نیتروژن برای هنگامی که گاز در دسترس نباشد و یا برای مصارف دیگر مورد نیاز باشد می تواند یک روش مطلوب برای تزریق گاز میعانی محسوب گردد .

تغییرات درصد ترکیب سیال مخزن در جهت افقی و عمودی پدیده ای است که در مخازن هیدروکربوری دیده می شود . در این مقاله به معرفی و بررسی عوامل موثر بر این پدیده پرداخته شده است .

 

فهرست

فصل اول : شناخت مخازن گاز میعانی

فصل دوم:  بررسی روش های نگهداشت تولید در مخازن گاز میعانی

فصل سوم : انواع تزریق و اهمیت حفظ مخازن به روش تزریق

فصل چهارم : کاربرد نیتروژن در افزایش بهره وری در مخازن نفت و گاز

فصل پنجم : روش های موثر در تولید بهینه از مخازن گاز میعانی

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات

 

کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه- دانلود پایان نامه کارشناسی- دانلود پایان نامه مهندسی نفت- پایان نامه- پایان نامه مهندسی نفت-دانلود پایان نامه ارزان قیمت- دانلود پروژه ارزان قیمت- دانلود پایان نامه با لینک مستقیم- دانلود پروژه با لینک مستقیم، دانلود پروژه ارزان قیمت، گاز میعانی، میعانات، میعان معکوس، رفتار فازی ،تراکم معکوس، بازگردانی گازهیدروکربوری خشک، تزریق گازهای غیرهیدروکربوری، تزریق آب

 

اگر به دنبال مقاله، کتاب یا پایان نامه خاصی هستید و یا نیاز به ترجمه تخصصی و روان دارید، درخواست خود را به این آدرس ایمیل کنید:

 

petrokadeh@yahoo.com

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه کارشناسی نفت با عنوان : مخازن گاز میعانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.