فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه معماری یخچال ها

اختصاصی از فی بوو پروژه معماری یخچال ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه معماری یخچال ها


پروژه معماری یخچال ها

دانلود پروژه معماری یخچال ها شامل 14 اسلاید+ 19 ص فایل WORD

 

 

 

 

 

 

 

یخچالهای قدیمی یکی از بهترین تاسیسات ساختمانی اند که جهت ذخیره سازی انرژی سرما به یادگار مانده اند. متاسفانه اکثر یخچالهای استان یزد در دهه های اخیر ازبین رفته اند، لیکن یخچالهای ابرکوه و میبد هنوز استوار و پابرجا هستند که یخچال میبد از بهترین های موجود است.
برحسب اطلاعات و آثارموجوددوساختمان یخچال درمیبد وجود داشته است: یکی در قسمت جنوب شهر و در کنار راه کاروانرویی که روبروی رباط اصلی شهرواقع است. خوشبختانه هنوز قسمت اعظم این بنا پابرجاست ویکی از نمونه های چشمگیر معماری اینگونه آثارمحسوب می شود. یخچال دیگری نیز در قسمتهای شمالی میبد قرار داشته است ویک آبادی بزرگ در مجاورت این بنا نام خود را از این بنا گرفته است یا از نام دیگری به یخچال تغییر نام داده است وهنوز هم این آبادی پابرجاست . یخچال مذکور در حدود سی سال پیش ، پس از احداث خیابان اصلی و نوسازیهای مربوط به آن ویران شد ودیگر اثری ازآن باقی نیست ، تنها در جلد اول کتاب "یادگارهای یزد " اثر آقای "ایرج افشار"، عکسی از آن به یادگار مانده است.
یخچال ها به دلیل ضرورت های تکنیکی در عرصه نسبتا وسیعی بنا می شده اند و قاعدتا در زمین هایی ساخته می شدند که نفوذپذیری خاک آن نسبتا کم باشد. تمامی مصالح ساختمان یخچال ها از خشت وگل وکلا از چهار بخش عمده است: الف:حوض یخبند ب:دیوارهای سایه انداز ج:مخزن یخ د:گنبد بزرگ


دانلود با لینک مستقیم


پروژه معماری یخچال ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.