فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه مدیریت بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران، ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد

اختصاصی از فی بوو پایان نامه مدیریت بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران، ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه مدیریت بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران، ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد


پایان نامه  مدیریت بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران، ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه  رشته مدیریت بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران، ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 157

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی می‌پردازد. هدف،‌ بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب رده‌بندی فرنچ و راون،‌ شامل: منابع قدرت تخصصی، مرجعیت، پاداش، مشروع و اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی، سنوات خدمت مدیران و سابقه مدیریت آنان می‌باشد. همچنین برآنیم تا تفاوت بین منابع مختلف قدرت مدیران را بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت بررسی نماییم. پژوهش حاضر از دسته پژوهشهای کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات  توصیفی از نوع روش تحقیق همبستگی دو متغیری می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران دوایر مختلف ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد و همچنین کلیه کارکنان این دوایر می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران، تعداد 147 نفر و کارکنان،  تعداد 345 نفر می‌باشد. از جامعه آماری مدیران، تعداد 87 مدیر به روش تصادفی ساده و با کمک جدول اعداد تصادفی و نیز از جامعه آماری کارکنان، کلیه کارکنان تحت نظر مدیران منتخب به روش تمام شماری انتخاب شدند.  ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین (1989)» و پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی «نانچیان و دیگران  (1379) » می‌باشد. جهت تعیین اعتبار پرسشنامه‌ها از دو روش آزمون – بازآزمون و آلفای کرانباخ  استفاده شده است. در روش آزمون- بازآزمون اعتبار پرسشنامه منابع قدرت 61/0 و اعتبار پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی 58/0 به دست آمده است.  همچنین با استفاده از روش آلفای کرانباخ اعتبار پرسشنامه منابع قدرت برابر 84/0 و اعتبار پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی برابر 78/0 می‌باشد که تمامی ضرایب بدست آمده در دو روش تعیین اعتبار،‌ قابل قبول و مناسب می‌باشند و بنابراین اعتبار پرسشنامه‌ها قابل تأیید است. جهت توصیف داده‌ها از روشهای آمار توصیفی از قبیل رسم جداول فراوانی و نمودارها، درصد فراوانی، فراوانی نسبی تجمعی، میانگین،‌میانه، انحراف معیار، مینیمم و ماکزیمم و جهت تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه‌ها از روشهای آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی ربته‌ای اسپیرمن، آزمون من ویتنی و کروسکال والیس استفاده شد. تمامی تحلیل‌های انجام شده با استفاده از نرم‌افزار کامپیوتری SPSS انجام گرفت. بررسی و تجزیه و تحلیل‌ داده‌ها نشان داد که:  - بین منابع قدرت تخصص، مرجعیت، پاداش و قانون با اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه مستقیم و معنادار و بین منبع قدرت اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه معکوس و معنادار وجود دارد.  - بین‌منابع قدرت مدیران با سنوات‌خدمت ونیزسابقه مدیریت‌آنان‌ارتباط معنادار وجود دارد.  - بین منابع مختلف قدرت مدیران بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت تفاوت معناداری وجود ندارد.

  مقدمه

  دنیایی را تصور کنید که در آن «ارتباط» وجود ندارد؛ در این دنیا انسان،تنها و انفرادی زندگی می کند و هرگز مشارکتی در تجربه اندوزی و علم ورزی ندارد! هرگز نمی تواند برای فائق آمدن بر مشکلات و محدودیتهای شخصی،از اتحاد و یکپارچگی برخوردار شود! هرگز سهمی در اختراعات نداشته و از شانس و فرصت زیادی بهره مند نخواهد شد! در چنین جهانی انسان نمی تواند از دیگران تاثیر بپذیرد و به گونه ای متقابل بر آنان تاثیر بگذارد. در یک کلام:تصور چنین جهانی اگر ناممکن نباشد،دشوار است.  این تصور بسیار مشکل است؛ زیرا ارتباط طرح چنین سوالی را درزندگی بشری از میان برده و غیر قابل بحث نموده است. دنیایی که ما در آن بسر می بریم بسیار مبهم و پیچیده است. در جهانی بدون وجود ارتباط، تمدن- به مفهومی که امروز می شناسیم- امکان وجود و ظهور نداشته است. ما به وسیله ارتباط،موفق شده ایم علوم و آموخته ها و تلاشهایمان راتجزیه و ترکیب کنیم. تواناییها و تلاشها و آموخته های علمی ما را قادر ساخته است تا ظرفیت علمی،تکنولوژی و فرهنگی مان توسعه یافته و رو به تکامل و تعالی بروند. بدون وجود یک زمینه مناسب برای ایجاد ارتباط با یکدیگر در سطحی قابل قبول انسان هرگز نمی‌توانست موقعیت ما قبل تاریخ را پشت سر گذاشته و به پیشرفتهای کنونی دست یابد.

فهرست مطالب
عنوان                                                صفحه
چکیده
فصل یکم : مقدمه پژوهش
1-1- عنوان تحقیق:     1
1-2- مقدمه     1
1-3- بیان مساله:     2
1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش     7
1-5-‌ اهداف پژوهش:     9
الف- هدف کلی:     9
ب - اهداف جزئی:    9
1-6-  پرسشهای پژوهش:     9
الف- اصلی:    9
ب- فرعی:    9
1-7-‌ متغیرهای پژوهش:     10
متغیر پیش بین:    10
 متغیر ملاک:    10
متغیر تعدیل کننده     10
متغیر کنترل     10
1-8-‌ تعاریف علمی واژه ها:    10
1-9- تعاریف عملیاتی واژه ها:     14
 
فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش
مقدمــه    16
الف- بررسی نظریه‌ها    19
2-1- ارتباطات    19
2-1-1- اهمیت ارتباطات    19
2-1-2- تعاریف ارتباطات    22
2-1-3- فرآیند ارتباط    26
2-1-3-1- منبع     26
2-1-3-2- رمزگذاری    27
2-1-3-3- وسیله    27
2-1-3-4- رمزگشایی    28
2-1-3-5- دریافت کننده    28
2-1-3-6- بازخورد    29
2-1-4- مسیر ارتباطات    29
2-1-4-1- ارتباطات عمودی    29
الف- مسیر رو به پایین    29
ب- ارتباطات رو به بالا    30
2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی    31
2-1-5- مدل ارتباطات    32
2-1-6- اصول ارتباطات    35
2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت    38
2-1-7-1- دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات:    38
2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات    40
2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات    40
2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات    41
2-1-7-5- دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات    41
2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی     42
2-1-9- ویژگی‌های اثربخشی    43
2-1-9-1- گشودگی    43
2-1-9-2- همدلی    45
2-1-9-3- حمایتگری    46
2-1-9-4- مثبت گرایی    46
2-1-9-5- تساوی    47
2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»    47
2-1-10- موانع ارتباطی     48
2-2- قدرت     61
2-2-1- اهمیت قدرت    61
2-2-2- تعاریف قدرت    62
2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان     65
2-2-3-1- قدرت در سطح عمودی    65
2-2-3-1-1- منابع قدرت مدیران رده‌ی عالی سازمان    66
2-2-3-1-2- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان    69
2-2-3-1-3- منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان    69
2-2-3-2 - قدرت در سطح افقی    71
2-2-4- روابط قدرت    72
2-2-4-1-  رابطه صف و ستاد    73
2-2-4-2- تشکیل دسته‌ها و ائتلاف    74
2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌های فرنچ و راون    75
2-2-6- انواع رویکردها به قدرت     77
2-2-6-1- راسل و قدرت:    78
2-2-6-2- هیکس، گولت و قدرت:     79
2-2-6-3- گالبرایت و قدرت:     81
2-2-6-4- اتزیونی و قدرت:    83
ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده     85
2-3- پژوهش‌های پیرامون ارتباطات سازمانی    85
2-3-1- پژوهش‌‌های انجام شده در داخل کشور:    85
2-3-2- پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور:    89
2-4- پژوهشهای پیرامون منابع قدرت     99
2-4-1-  پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور    99
2-4-2-  پژوهش‌های انجام شده و در خارج از  کشور    108
نتیجه گیری کلی     121
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- جامعه آماری    123
3-2- گروه نمونه     123
3-3- روش و طرح نمونه‌برداری    124
3-4- حجم نمونه    124
3-5- ابزار گردآوری داده‌ها    125
3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی    126
3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»    127
3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه    128
3-6-1- روایی    128
3-6-2- اعتبار    128
3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری داده‌ها-    131
3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها    131
فصل چهارم : یافته‌های پژوهش
مقدمــه    133
تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس:    134
4-1- توصیف داده‌ها:    135
4-1-1- توصیف مولفه های منابع قدرت:    135
توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران:    138
4-1-2- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی    126
4-1-3- توصیف سایر داده‌ها    154
4-2- تجزیه و تحلیل داده‌ها بررسی فرضیات    158
4-2-1- نتایج و یافته‌های سوالهای پژوهشی     158
فصل پنجم:‌ تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش
5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش    178
5-2- محدودیت‌های پژوهش     191
5-3- پیشنهادها    192
5-3-1- پیشنهاد به برنامه‌ریزان:    192
5-3-2- پیشنهاد به پژوهشگران :    193
 
فهرست جداول
عنوان                                                صفحه
جدول 2-1: منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان    70
جدول 2-2- اولویت شایستگی‌های مورد نیاز مدیران تربیت بدنی    92
جدول شماره 2-2-: مقایسه شایستگی‌های مورد نیاز مدیران و کارآموزان تربیت بدنی    96
جدول شماره 2-3-  مقایسه شایستگی‌های مدیران باشگاه‌های ورزشی    97
جدول شماره 3-1: امتیاز گزینه‌های مختلف در روش پنج گزینه‌ای    126
جدول شماره 3-2: امتیاز گزینه‌های مختلف در روش پنج‌ گزینه‌ای    127
جدول 3-3 : دسته‌بندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت    127
جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش    135
جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار    136
جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون    136
جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص    137
جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت    138
جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی    139
جدول 4-1-7- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت پاداش    141
جدول 4-1-8- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت اجبار    142
جدول 4-1-9- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت قانون    143
جدول 4-1-10- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت مرجعیت    144
جدول 4-1-11- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت تخصص    145
جدول 4-1-12- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش    146
جدول 4-1-13- میانگین و انحراف معیار بازخورد    147
جدول 4-1-14- میانگین و انحراف معیار تعدد کانالهای ارتباطی    147
جدول 4-1-15- میانگین و انحراف معیار اثربخشی ارتباطات سازمانی    148
جدول 4-1-16- جدول توزیع فراوانی ارتباط اثربخش    149
جدول 4-1-17- جدول توزیع فراوانی بازخور    150
جدول 4-1-18 جدول توزیع فراوانی تعدد کانالهای ارتباطی    151
جدول 4-1-19- جدول توزیع فراوانی اثربخشی ارتباطات سازمانی    152
جدول 4-1-20 جدول توزیع فراوانی مولفه اثر بخشی غالب    153
جدول 4-1-21- جدول توزیع فراوانی رشته تحصیلی    154
جدول 4-1-22 میانگین و انحراف معیار سنوات خدمت    155
جدول 4-1-23- میانگین و انحراف معیار سابقه مدیریت    156
جدول 4-1-24- جدول توزیع فراوانی مدرک تحصیلی    156
جدول 4-2-1- ضریب همبستگی بین منبع قدرت پاداش و اثر بخشی ارتباطات سازمانی    158
جدول 4-2-2- ضریب همبستگی بین منبع قدرت اجبار و اثر بخشی ارتباطات سازمانی    159
جدول 4-2-3- ضریب همبستگی بین منبع قدرت مرجعیت و اثر بخشی ارتباطات سازمانی160
جدول 4-2-4- ضریب همبستگی بین منبع قدرت تخصص و اثر بخشی ارتباطات    160
جدول 4-2-5- ضریب همبستگی بین منبع قدرت قانون و اثر بخشی ارتباطات سازمانی    161
جدول 4-2-6- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت پاداش به تفکیک رشته تحصیلی162
جدول 4-2-7- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت اجبار به تفکیک رشته تحصیلی    163
جدول 4-2-8- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت قانون به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-9- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت مرجعیت به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-10- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت تخصص به تفکیک رشته تحصیلی165
جدول 4-2-11 - ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سابقه مدیریت      168
جدول 4-2-12- ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سنوات خدمت      170
جدول 4-2-13- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه یک    171
جدول 4-2-14- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه دو     172
جدول 4-2-15- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه سه    173
جدول 4-2-16- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه چهار    174
جدول 4-2-17- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه پنج     175
جدول 4-2-18- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه شش    176
جدول 4-2-19- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه هفت    177
 
فهرست نمودارها
عنوان                                                صفحه
نمودار 4-1-1- نمودار میله‌ای منابع قدرت سازمانی    139
نمودار 4-1-2- نمودار میله‌ای منبع قدرت پاداش    141
نمودار 4-1-3 نمودار میله‌ای منبع قدرت اجبار    142
نمودار 4-1-4- نمودار میله ای منبع قدرت قانون    143
نمودار 4-1-5- نمودار میله‌ای منبع قدرت مرجعیت     144
نمودار 4-1-6- نمودار میله‌ای منبع قدرت تخصص    145
نمودار 4-1-7- نمودار میله‌ای‌ارتباطات اثربخش    149
نمودار 4-1-8- نمودار میله‌‌ای بازخور    150
نمودار 4-1-9- نمودار میله‌ای‌تعدد کانالهای ارتباطی     151
نمودار 4-1-10- نمودار میله‌ای اثربخشی ارتباطات سازمانی    152
نمودار 4-1-11- نمودار میله‌ای مولفه اثربخشی غالب    153
نمودار 4-1-12- نمودار میله‌ای رشته تحصیلی    154
نمودار 4-1-13- نمودار میله‌ای مدرک تحصیلی    157
 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه مدیریت بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران، ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.