فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره آشنایی با شرکت ایران خودرو

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله کامل درباره آشنایی با شرکت ایران خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره آشنایی با شرکت ایران خودرو


دانلود مقاله کامل درباره آشنایی با شرکت ایران خودرو

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 65

 

آشنایی با شرکت ایران خودرو

ایران خودرو در سال 1341 با هدف تأسیس و اداره کارخانجات به منظور تولید و تهیة انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و... تأسیس شد. و اینک با گذشت بیش از 35 سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینة طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

شرکت ایران خودرو بزگترین شرکت خودرو سازی کشور می باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد تولید خودرو کشور را به خود اختصاص داده است. سرمایة شرکت ایران خودرو در پایان سال ماهی 1379 ، 000،000،000، 5، 282 ،1 ریال بوده است. شرکت ایران خودرو با تولید 111111 دستگاه خودرو سواری و وانت در سال 1376 رکورد سی ساله خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد. همچنین در راستای نظام استاندارد ایزو 9000 ، موفق به دریافت گواهی نامه ایزو 9001 از مؤسسة RWTUV آلمان شد.

شرکت ساپکو از جمله این شرکت می باشد که وظیفة تأمین قطعات را به عهده دارد. ایران خودرو دیزل انواع کامیون ، مینی بوس و اتوبوس می پردازد و شرکت ایساکو وظیفه خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. تعداد کارگران و کارمندان این شرکت در سال 1381 حدود 30000 نفر می باشد.

­­­محصولات :

  • خودروهای سورای
  • کامیون
  • اتوبوس
  • مینی بوس

پس از چند تجربه نا موفق در خصوص ساخت اتومبیل های فیات ، جدی ترین قدم برای اتومبیل سازی با شروع به کار کارخانه ایران ناسیونال ، ایران خودرو در 27 مرداد ماه سال 1341 با عرضه اتومبیل پیکان برداشته شد. کارخانه ایران ناسیونال برای تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن ، با عنوان پیکان جوان راه اندازی شد.

شرکت ایران خودرو در سال 1345 اجازه تأسیس کارخانه ساخت انواع اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر را دریافت کرد و پس از استقرار تأسیسات اتومبیل سازی پیکان با ظرفیت تولید اولیه سالانه 6000 دستگاه اولین اتومبیلها با امتیاز ساخت گروه سواری روتس سابق (کرایسلر فعلی) به تولیدرسید.

اولین اتومبیلی که در سال 1346 ساخته شد پیکان بود که در دو مدل دولوکس و کارلوکس با بازار عرضه می شد. در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و در سال 1347 و 1348 علاوه بر این سه نوع ، پیکان کار هم به بازار عرضه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال 1349 به تولیدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پیکان تولید می شد : دولوکس ، وانت ، کار ، جوانان ، تاکسی و اتوماتیک پس از تعطیل خطوط تولیدی شرکت تالبوت و لغو قرار داد بین آنها برای تأمین قطعات پس از تحقیقات و مطالعات گسترده استفاده از نیروی محرکه جدید بجای نیروی محرکه اصلی پیکان مورد تأئید واقع شد. بر اساس قرار دادی با شرکت فرانسه این شرکت توافق نمود نیاز خودرو به شصت هزار دستگاه موتور و سیستم تعلیق پژو 405 برای نصب بر روی بدنه پیکان فعلی به مدت شش سال را تأمین کند.

ساخت داخل کردن قطعات اتومبیل پیکان در سال 1370 با ایجاد واحد خودکفایی ایران خودرو آغاز و در سال 1372 در شرکت ساپکو متمرکز گردید با تحقق برنامه های پیش بینی شده در مورد قطعات این خودرو و افزایش توان تولید سازندگان قطعه تا حد 120 هزار دستگاه درسال هم اکنون 98 درصد قطعات پیکان 1600 در داخل ساخته می شود.

پس از راه اندازی و بهره گیری از ماشین آلات خریداری شده از شرکت تالبوت انگلستان و ساخت قطعات لازم در ایران ، پیکان 1600 پس از مدتی توقف در شهریور ماه 1371 دوباره تولید شد.

ایران خودرو از اوائل سال 1373 تصمیم به ایجاد مرکز تحقیقات با هدف انتقال دانش طراحی و مهندسی خودرو گرفت و در این راستا پروژه طراحی و ساخت اولین خودرو پیکان (1600سی سی ، 1725 سی سی ، 1800 سی سی) دولوکس ، کار ، جوانان و تاکسی به انجام رسیده است.

پژو آردی :

از عوامل موفقیت یک شرکت در عرصه رقابت بازار آزاد است . زیرا تنوع تولید می تواند خریداران با سلیقه های گوناگون بیشتری را جذب نماید. از طرف دیگر تنوع در تولید خود بخود تنوع در قیمت کالا را به همراه دارد. لذا افراد با بنیه مالی گوناگون تری جذب خواهند شد. بعلاوه هر تولید متضمن تعدادی فعالیت و کار مهندسی است که تجربه ارزشمندی را برای یک واحد به ارمغان می آورد.

لذا در سال 1376 مدیریت ایران خودرو تصمیم گرفت با حداکثر استفاده از امکانات تولیدات جاری خود تولید دیگری در آلبوم تولیدات خود جای دهد که این خودرو پژو آر-دی نام گرفت.

پژو آر-دی خودرویی است که پوسته خارجی (شکل ظاهری بدنه) و تقویت پوسته آن مطابق مدل پژو 405 مدل D60 و عمده قطعات نیرو محرکه آن مطابق پیکان 1600 و تزئینات آن عمدتأ مطابق پژو 405 مدل D73 است.

این خودرو که بانظارت شرکت پژو در ایران خودرو ساخته می شود و با دیفرانسیل عقب است با استفاده از دو حرف لاتین دیفرانسیل عقب (Reer drive wheel) دو حرف RD انتخاب و در کنار نام پژو قرار گرفت و به این ترتیب خودرویی به نام پژو RD نام گذاری شد.

ساپکو

تاریخچه

شرکت ساپکو ، تهیه و تأمین کننده قطعات خودرو ، در سال 1372 تأسیس شده و در اندک زمان در صنعت قطعات خودرو پیشگام گردید ساپکو ، شرکت تابعه شرکت ایران خودرو است که در طراحی ، مهندسی ، جنبه های کیفی و برنامه ریزی قطعات خودرو فعالیت گسترده ای دارد.

مهندسی ، تحقیقات و توسعه طراحی قطعات خودرو ساپکو با استفاده از سیستم های CAE , CAD / CAM و همچنین با بکارگیری نرم افزارهای طراحی بسیار پیشرفته مانند CADEY , DUCT ,  AUTO , NASTRAN , ARIES , DESK قطعات بسیار متنوع خودرو را طراحی می کند.

پروژه های تحقیقاتی

شرکت ساپکو به منظور تقویت قابلیت رقابت محصولات خود و تضمین رشد دراز مدت ، در تحقیقات و پیشرفت محصولات مدل جدید و ساخت داخل کردن قطعات خودرو ، کاهش هزینه از طریق بهینه کردن محصولات کنونی اولویتی خاص فراهم نموده و طراحی اقتصادی جهت تأمین نیازهای متنوع مشتریان را یکی از اهداف اصلی مرکز تحقیقات و توسعه تعیین نموده است.

نیروی انسانی

60 درصد از پرسنل ساپکو دارای مدرک تحصیلی لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا از دانشگاههای مشهور می باشند.

فعالیتهای عمده

علاوه بر کار با تأمین کنندگان کنونی قطعات خودرو ، ساپکو فعالانه تحقیقات گسترده و وسیع و قابلیت های بالقوه ای را درتهیه کنندگان قطعه تجدید کشف نموده است. ساپکو در نتیجه همکاری نزدیک با عرضه کنندگان قطعات خودرو در بالا بردن سطح سیستم های فنی و کیفی آنها موفق بود است. در حال حاضر بیش از 500 سازنده قطعات ساپکو بر اساس کنترل کیفیت فعالیت می کنند و شرکتهای مهندسی در جهت پیشرفت سیستم های کیفیت و مهندسی و بدست آوردن گواهینامه استاندارد بین المللی کیفیت (ایزو9000) تلاش می نمایند.

استراتژی

رشد اقتصادی جهان در سالهای اخیر ، کشورها را ناگزیر به کار همراه و هماهنگ با سیستم های بازرگانی اقتصادی جهان نموده است در چنین شرایطی بویژه در صنایع خودرو ، پیوستگی و اتحاد شرکتها در مقیاس تولید جهانی یکی از خصوصیات اقتصاد بین المللی گشته است بی تردید بخشهایی که در سالهای اخیر به وضعیت مطلوبی در صنایع خودرو نرسیده اند شانس موفقیت بسیار کمتری در آینده دارند. ساپکو استراتژی خود را مبتنی بر اصول به شرح زیر پایه ریزی کرده است :

  • تفکر جهانی.
  • اتصال به حلقه وسیع تولید جهان و سیستم توزیع.
  • تضمین محصول و جلب رضایت مشتری.
  • پیشرفت کیفیت ، کاهش هزینه و تحویل به موقع (J.I.T).
  • توسعه بخشها از طریق جلوگیری از تکرار و حذف فعالیتهای غیر ضروری.

برنامه ها و فعالیتهای آینده ساپکو

  • توسعه جایگاه تولید کنندگان قطعات خودرو.
  • انتقال تکنولوژی از شرکتهای خارجی.
  • ایجاد شرکتهای مشترک با شرکتهای خارجی جهت صادرات.
  • ایجاد سیستم کلی مدیریت کیفیت (TQM) و تلاش در جهت دریافت گواهینامه بین المللی استانداردایزو 9000 برای تمام عرضه کنندگان که برای ساپکو کار می کنند
  • ارتقاء سیستم تضمین عرضه کنندگان قطعات ساپکو به سطح (SQA) مشابه سیستم آمریکایی QS9000    و سیستم فرانسوی AQF و سیستم آلمانی VDA.

همچنین فعالیتهای زیادی جهت جلب توجه سرمایه گذاری داخلی و خارجی صورت گرفته است تا در پروژه های سرمایه گذاری جهت خودروهای سواری و قطعات آنها شرکت نمایند.

 توسعه صادرات

با توجه به شبکه وسیع سازندگان قطعات خودرو ساپکو ، این شرکت توانایی ایجاد قطعات خودرو بسیار متنوع را در کمترین زمان ممکن دارا می باشد یکی از موفقیتهای اجرایی ساپکو توافق پیشین با شرکت پژو جهت عرضه قطعات مورد نیاز گروه (پی اس آ) فرانسه می باشد. بعلاوه ، ساپکو قطعات بسیار متنوع خودرو را به امارت متحده عربی ، انگلستان و فرانسه صادر و از طریق تحقیقات وسیع بازاریابی سعی در یافتن بازارهای جدید برای عرضه محصولات خود و تأمین رضایت مشتریان دارد.

فعالیتها

آغاز فعالیتها

پیدایش ساپکو نتیجه نیاز پیش بینی شده شرکت ایران خودرو (بزرگترین تولید کننده وسایل نقلیه ملی) بود که بخش جدیدی با عرضه مداوم وثابت تضمین شده را دایر نماید. در نتیجه فعالیت مثبت این گروه ، مقرر شد که به محاسبات طراحی ، تولید و کنترل پیشرفت تولید شرکت مادر رسیدگی شود. در زیر چهار چوبی از فعالیتهای این شرکت به همراه اهداف آنرا به اختصار شرح داده شده است :

  • شناخت سازندگان امید بخش قطعات خودرو.
  • جذب منابع بالقوه کیفی عرضه کنندگان جهت پیوستن به هم یاریهای گروهی.
  • ارائه راهنمای مورد نیاز جهت پیشبرد کیفیت محصول.
  • طراحی شبکه های مؤثر پخش قطعات خودرو.
  • ایجاد کانال های ارتباطی با دیگر تولید کنندگان بین المللی قطعات خودرو و خودرو.

ساپکو در رأس شرکتهای تولیدی قطعات مختلف ، به عنوان اصلی ترین شاخه ایران خودرو در زمینه تولید و عرضه قطعات ، فعالیتهای محوری و مشترک زیر را به عهده دارد :

  • فعالیت محوری اولیه
  • مدیریت تأمین و تهیه قطعات ایران خودرو

محورهای فعالیت مشترک

  • تشخیص و ارزیابی مداوم منابع.
  • طراحی و تهیه سیستم های اطلاعاتی در تمام زمینه های خودرو و قطعات.
  • تسریع روند تولید قطعات با کمک امکانات بالقوه کشور.
  • پیشرفت کیفیت و افزایش تولید سازندگان قطعات به وسیله مشاوره و کمکهای فنی و تجهیزاتی.
  • ایجاد مهندسی طراحی و تولید در ارتباط با تکنولوژی مدرن و استفاده از جدیدترین نرم افزارهایی که در صنعت خودرو و جهان به کار می روند.
  • کمکهای فنی و سرمایه گذاری در ایجاد کارخانجات تولید قطعات خودرو با استفاده از تکنولوژی مدرن.
  • ایجاد سیستم کنترل کیفی در تهیه قطعات خودرو که خط تولید را تغذیه می کند و دستیابی به سیستم انبار تحویل به موقع (JIT)
  • ایجاد آرشیو فنی و سیستم نگهداری به روز اطلاعات فنی.
  • به حد مطلوب رساندن مجموعه تولیدات و خودرو.
  • تحقیقات علمی و اساسی در زمینه خودرو و عوامل مؤثر در عملکرد و کارآیی خودرو.
  • طراحی قطعات خودرو و سری جدید خودرو با هدف کاهش هزینه های تولید خودرو و نگهداری.
  • ایجاد زمینه های مناسب برای صادرات قطعات و همیاری تولید کنندگان قطعات خودرو با توجه به اهداف مذکور.

 این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید  


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره آشنایی با شرکت ایران خودرو

دانلود تحقیق کامل درمورد اصول سرپرستی (مدیر موفق)

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق کامل درمورد اصول سرپرستی (مدیر موفق) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد اصول سرپرستی (مدیر موفق)


دانلود تحقیق کامل درمورد اصول سرپرستی (مدیر موفق)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 21
فهرست مطالب:

اصول سرپرستی_مدیر موفق

عکس العمل یک مدیر موفق هنگامیکه به کارمند خود علاقه مند می شود

شرح شغل کارمندان 

دادن مهارتهای لازم به کارمندان جهت ایفای شغل

تغییر طرز فکرها

نادیده نگرفتن بی کفایتی کارمندان

قدردانی از کارمندان بر جسته

یک مدبر موفق چطور با کارمند خود برخورد می نماید :

هرگز با عصبانیت با کارمند برخورد نمی کند

بلافاصله برخورد می کند

با کارمندان بصورت تک تک صحبت می کند

در رفتار خود دقیق است

استفاده از روش GAP

نتیجه گیری

 

عکس العمل یک مدیر موفق هنگامیکه به کارمند خود علاقمند می شود:

بعضی از مدیران در موقعیتی قرار می گیرند که به کارمند خود علاقمند می شوند و در نتیجه می خواهند هم عاشق باشند و هم رئیس .  این یک اشتباه محض ، غیر اخلاقی و سوء استفاده از قدرت است . حتی یک عشق پاک و صادقانه بین دو فرد مجرد و در محیط کار نیز علاقة مناسبی نیست و اگر مدیر ، عاشق یکی از کارمندان خود شود ، بدین معنا نیست که چنین عشق و محبتی اظهار شود بلکه باید در جای دیگری به غیر از محیط کار از دو طرف ابراز شود . یک مدیر موفق د چنین شرایطی قبل از اولین قرار ملاقات یا قبل از  اولین صحبتهای عاشقانه ، کارمند مذکور را به جای دیگری منتقل می کند و مثلاٌ دادن پست مشابهی در یک شرکت دوست.

شرح شغل کارمندان

بعد از اینکه مدیر فرد عاقل و اجد شرایطی برای استخدام در شرکت می پذیرد باید به طور دقیق فرد را از کار موردنظر آگاه کند یعنی چه بصورت مکتوب و یا تشریحی باید شرح کامل وظابفش را به او بگوید و مدیر دقیقاٌ مشخص کند که چه کاری را از او می خواهد اگر چه هیچ شغلی تنها شامل بخش های جذاب و جالبی نیست اما او حق دارد براند که چه کارهای خسته کننده و بکنواختی هماره با کار اصلی خود باید انجام دهد و قبل از پذیرفتن پست ، باید از مسئولیت این کارها مطلع نشود .

دادن مهارت های لازم به کارمندان جهت ایفای شغل

وقتیکه فرد جدیدی استخدام می شود باید مدیر چگونگی انجام کار را برایش باز گو کند و مهارتهای لازم برای انجام کار به فرد آموزش دهد و صرفآٌ به دلیل اینکه فرد در شرکت های مختلف پست مشابهی داشته و یا مدارک تحصیلی خوبی دارد ، مدیر فکر کند که او به اندازه‌ی کافی با کار خود آشنایی دارد و مهارت های لازم را در مورد کارش به او آموزش ندهد .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد اصول سرپرستی (مدیر موفق)

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی الکترونیک عمومی

اختصاصی از فی بوو تحقیق درباره بررسی و ارزیابی الکترونیک عمومی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی الکترونیک عمومی


تحقیق درباره بررسی و ارزیابی الکترونیک عمومی

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه15

بخشی از فهرست مطالب

 

 

دیاک...................................................................................................  4

 

ترایاک………………………………………………………………………..……….4

 

تریستورها……………………………………………………………………………4

 

تریستورها را میتوان به 8 طبقه تقسیم کر………………………………..……5

 

ترمیستوره ………………………………………………………..………………   6

 

ترمیستورهای مدرن (ترمیستورهای نیم رسانا(........................................6 فوتوسل..............…………………………………………………….....…………7

 

دیودها (Diodes).................................................................................   9

 

انواع دیودهای قدرت ..........................................................................   9

 

انواع دسته بندی دیودها.......................................................................10 

 

انواع دیودها........................................................................................12

 

کاربردها .............................................................................................13

 

یک سو سازی و اینورت کردن .............................................................. 14

 

اجزا یک سو کننده و اینورت کننده.......................................................   14

 

سیستم های یک سو سازی و اینورتری ............................................... 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیاک :

 

دیاک عنصری دوپایه است و مشابه ترانزیستوری است که بیس ندارد. از هر دو طرف (بایاس مستقیم و معکوس )  جریان را عبور می دهد و روشن شدن آن بستگی به ولتاژ آستانه تعریف شده ( یا شکست ) دارد.

 

دیاک درتولید پالس بکار برده می شود.در واقع دیاک و تریستور و ترایاک هم خانواده اند و همگی در حالت کلی مانند دیود خاصیت هدایت کنندگی دارند اما با این تفاوت که تریستور و ترایاک عناصر سه پایه ای هستند که تکامل یافته اند و علاوه بر اینکه از هر دو طرف جریان را عبور میدهند دارای پایه گیت برای کنترل زمان عبور جریان نیز میباشند.

 

 

 

ترایاک :

 

ترایاک نمونه پیشرفته تر تریستور است ٬ که هدایت دو طرفه ولتاژ از مشخصه های آن به شمار می آید. این قطعه نیز 3 پایه دارد که ((ترمینال شماره ی یک ولتاژ اصلی یا  MT1)) و (( ترمینال شماره دو ولتاژ اصلی یا MT2 )) و ((گیت)) نامیده میشوند.

 

ولتاژ اعمال شده به MT2 نسبت به ولتاژ MT1 چه مثبت باشد و چه منفی میتوان پالسهای تحریک مثبت و منفی را به گیت اعمال کرد(نسبت به MT1).بنابر این ترایاک برای کنترل تمام موج سیگنال AC مناسب بوده و آن را مانند تریستور میتوان مورد استفاده قرار داد.

 

روشن و خاموش شدن تریستور و ترایاک با سرعت بسیار زیادی صورت میپذیرد در نتیجه پالسهای گذرای بسیار کوتاهی ایجاد میشود ٬ که ممکن است مسافت بسیار زیادی را در طول سیم طی کنند.برای جلوگیری از ایجاد چنین نویزهایی ٬ معمولا استفاده از نوعی فیلتر LC ضروری خواهد بود.

 

تریستورها :

 

تریستورها(که به آنها یکسوسازهایی با کنترل سیلیکونی نیز میگویند) 3 پایه داشته ٬ و میتوان آنها را برای قطع و وصل و یا کنترل توان سیگنالهای AC نیز مورد استفاده قرار داد.ترمیستور نیز مانند دیود ((آند)) و ((کاتد)) دارد. اما علاوه بر آنها پایه سومی به نام ((گیت)) نیز وجود دارد ٬ که با اعمال پالس جریانی کوتاه مدت از آن طریق ٬ میتوان تریستور را تحریک کرد.

 

ترانزیستور قابل تحریک PNPN بود که تریستور یا همان یکسو کننده کنترل شونده سیلیکونی SCR  نام گرفت.

 

از زمانی که  اولین تریستور ازنوع یکسو کننده کنترل شونده سیلیکونی در اواخر سال 1957 اختراع شد تا زمان حاضر،پیشرفت های زیادی در الکترونیک قدرت رخ داده است.
تا سال1970 تریستورهای معمولی منحصرا برای کنترل توان در کاربردهای صنعتی بکار میرفتند.
از سال 1970 به بعد  انواع مختلفی از عناصر نیمه هادی قدرت ساخته شد و به بازار آمد.
میشه به پنج طبقه تقسیم کرد:

 

-1دیودهای قدرت

 

-2تریستورها 
 -3ترانزیستورهای پیوند دوقطبی قدرتBJT ها 

 

MOSFET-4 های قدرت 

 

 5-ترانزیستورهای دوقطبی باگیت عایق شدهIGBT , و ترانزیستورهای با القای استاتیکی SIT
بسته به شرایط موجود این قطعه با سرعت زیادی از حالت هدایت به حالت قطع میرود.در حالت ((قطع)) فقط جریان نشتی بسیار اندکی از تریستور عبور میکند که میتوان آن را نادیده گرفت(مقاومت بسیار بزرگی از خود نشان میدهد) ٬ اما مقاومت آن در حالت (( روشن)) بسیار اندک است.وقتی تریستور روشن شود در همان حالت باقی میماند ( یعنی در واقع در همان حالت قفل میشود) و تا زمانی که جریان مستقیم آن قطع نشده باشد ٬ در این حالت برقرار  خواهد ماند.

 

در مدارهای DC تا زمانی که ولتاژ تغذیه قطع نشود ٬ تریستور همچنان روشن خواهد ماند اما در مدارهای  AC با هر بار معکوس شدن قطبیت سیگنال AC ترمیستور به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

 

تریستورها را میتوان به 8 طبقه تقسیم کرد:

 

الف) تریستورها با کموتاسیون اجباری

 

ب) تریستور با کموتاسیون خط

 

ج) تریستور خاموش شونده از طریق گیت GTO

 

د) تریستورهای هدایت معکوسRCT

 

ه) تریستور با  القای استاتیک SITH

 

و) تریستورهای کمک گیرنده از گیت برای خاموشیGATT

 

ز) یکسو کننده های کنترل شونده سیلیکونی فعال شونده با نور LASCR

 

ح) تریستورهای کنترل شونده(MOS ( MCT

 

تریستور سه سر دارد:

 

آند ، ماتد  و  گیت.وقتی جریان کوچکی از سر گیت به کاتد برود به شرط آنکه پتانسیل آند از کاتد بیشتر باشد تریستور هدایت میکند.هنگامی که تریستور در حال هدایت کردن است مدار گیت کنترلی ندارد و تریستور به هدایت کردن ادامه میدهد.
زمانی که تریستور در حال هدایت است افت ولتاژ مستقیم روی آن مقدار کمی بین 5. تا 2 ولت دارد.برای خاموش کردن تریستور میتوان ولتاژ آند را مساوی یا کوچکتر از کاتد کرد. تریستور ها با کموتاسیون خط بخاطر شکل طبیعی سینوسی ولتاژ ورودی خودشان خاموش میشوندو تریستورها با کموتاسیون اجباری توسط یک مدار اضافی که مدار کموتاسیون نام دارد خاموش میشوند.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی و ارزیابی الکترونیک عمومی

تحقیق در مورد انتقال و توزیع برق

اختصاصی از فی بوو تحقیق در مورد انتقال و توزیع برق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد انتقال و توزیع برق


تحقیق در مورد انتقال و توزیع برق

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه51

بخشی از فهرست مطالب

معرفی  …………………………………………………………………

 

انتقال و توزیع …………………………………………………………...

 

مقایسه سیستم انتقال هوایی و یرزمینی ……………………………………...

 

مزایا و معایب خطوط انتقال زیرزمینی ………………………………………

 

انتقال با خطوط ابررسانا …………………………………………………..

 

توزیع توان با خطوط انتقال کم مقاومت ………………………………………

 

  • خطوط رایج کم مقاومت ..............................................................
  • ابررسانایی ............................................................................
  • فیبرهای گرافیت با پوشش فلزی ....................................................

 

خطوط انتقال انعطاف پذیر ولتاژ متناوب (FACTS) .....................................

 

  • مبانی FATCS ......................................................................
  • سیستم های عامل FATCS .........................................................
  • توان الکتریکی سفارشی ..............................................................
  • خازنهای پیشرفته .....................................................................

 

عایقهای الکتریکی .............................................................................

 

کابلهای توزیع ..................................................................................

 

  • کابلهای کششی ........................................................................
  • عایقهای پیشرفته پلیمری .............................................................
  • انفجار زیرزمینی .....................................................................
  • حل مشکل انفجارهای زیرزمینی ...................................................
  • یافتن محل خطا ......................................................................
  • کابلهای هوشمند ......................................................................
  • خوردگی سیم زمین و سیم خنثی و محافظت از آن ...............................

 

ترانسفورماتورها .............................................................................

 

  • ترانسفورماتورهای معمولی ........................................................
  • ترانسفورماتورهای فشرده ..........................................................
  • ترانسفورماتورهای فرورزونانس ..................................................
  • ترانسفورماتئرهای حالت جامد .....................................................

 

منابع و ماخذ  .................................................................................


مقدمه

 

در دهه 60 ظرفیت تولید انرژی الکتریسیته در آمریکا تقریبا دو برابر شد و میزان 175GW به 325GW رسید ( هر گیگاوات معادل 109 وات است . ) پس میزان در سال 1974 به 474GW و تا سال 1980 به 600GW رسیده بود . در پایان سال 1993 ، از 700GW نیز گذشت . پیش بینی می شود که تا سال 2010 تولید باید به میزان 210GW افزایش یابد که در نتیجه میزان مصرف برق آمریکا به یک TW می رسد ( هر تراوات 1012 وات است . ) . تنها 20% ظرفیت فوق در حال احداث است .

 

مصرف رو به رشد الکتریسته معمولا بیشتر از تولید ناخالص داخلی است . با حرکت به سوی انحصار زدایی و رقابت فشرده این رشد باید به دقت پیش بینی شود . نظارت بر رعایت حریم خط انتقال و سرمایه گذاریهای کلان ایجاب می کند که رشد مصرف به دقت پیش بینی شود . از آنجایی که این عوامل هم در توزیع و هم در انتقال تاثیر گذارند ، در اینجا بین آنها تمایز قائل نمی شویم و به طور کلی صحبت   می کنیم .

 

قبل از بحران انرژی سال 1974 ، مصرف الکتریسیته در آمریکا و غرب اروپا در مدت نزیدک به 10 سال دو برابر شد که به معنی رشد سالانه 7% است . تا چند سال بعد از 1974 ، عوامل متعددی این میزان رشد را به 3% کاهش داد . در حال حاضر ، میانگین رشد مصرف خانگی در حدود 2% است . تا سال 2030 این میزان رشد در صورت افزایش مصرف از 30%  فعلی به 50% پیش بینی شده افزایش فوق العاده ای خواهد داشت . افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش تراکم باعث افزایش تراکم باعث افزایش این میزان می شود زیرا انرژی الکتریکی کم هزینه ، امن ، و ارزان است . بالا رفتن سطح زندگی مردم نیز عامل موثری در رشد مصرف برق است .

 

پیش گفتار

توانمندی شرکتهای خصوصی برق در دو دهه آینده به طور خاص وابسته به بهبود سیستمهای قدرتشان است . می توان کابلهای هوشمندی ساخت که در یافتن مکان خطا مفید باشند و هم بتوانند در مراحل اولیه آن را شناسایی کنند . این باعث می شود رفع خطا در زمان بازبینی ادواری امکان پذیر شود ، پس از آنکه خسارات زیادی به بار آید . در صورتیکه سرمایه و تلاش لازم را برای توشعه و پیشرفت ترانسفورماتورها صرف کنیم می توانیم ترانسفورماتورهای کوچک تری بسازیم . نتیجه مستقیم این اقدام کاهش تلفات است . پیشرفتهای جدید در زمینه حل مشکل تجمع بارهای الکتریکی به دلیل حرکت روغن به مراحل موفقیت آمیزی رسیده است . قادر خواهیم بود الکتریسیته را با کیفیت بهتر به مشتریانی که به کیفیت بالا نیاز دارند برسانیم . محدود کننده های جریان ، نه تنها از سیستم محافظت می کنند بلکه فشار وارد بر کلیدها را کاهش می دهند


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد انتقال و توزیع برق