فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد ایستگاه هواشناسی کشاورزی کرج

اختصاصی از فی بوو تحقیق در مورد ایستگاه هواشناسی کشاورزی کرج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ایستگاه هواشناسی کشاورزی کرج


تحقیق در مورد ایستگاه هواشناسی کشاورزی کرج

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه32

فهرست مطالب

مقدمه :

 

ویژگیهای اقلیمی

تئوری گرد و غبار آتش‌فشانی

 

آلودگی حرارتی

 

پوشش گیاهی و ضریب انعکاسی

 

انتشار گازهای گلخانه‌ای

 

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

 

نقش رعد و برق در آلودگی هوا

 

مطالعه تغییرات آب و هوایی در مقیاس تاریخی :

 

تغییرات آب و هوای کره زمین

 

ازون(O3) یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده لایه استراتوسفر (حدود 15- 40 کیلومتر) می‌باشد. نقش این ماده محافظت حیات موجودات زنده در برابر تشعشعات خطرناک طول موج کوتاه ا زجمله ماوراء بنفش می‌باشد. با توجه به اهمیت نقش ازون در لایه از جو، تحقیقات دامنه‌داری توسط تعدادی از سازمانهای جهانی در حال اجراء می باشد. ازون در لایه اولیه جو(لایه تروپوسفر ارتفاع کمتر از 15 کیلومتر) بعنوان یک آلوده کننده اتمسفر به حساب می‌آید. تحقیق جدیدی که در ایالات متحده آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد که رعد و برق (تاندر- استرم) می‌تواند نقش مهم و اعجاب‌آوری در رابطه با شیمی ازون داشته باشد.

 

ازون در واکنش‌های مربوط به اشعه خورشید، هیدورکربن‌ها، منواکسید کربن، اکسیدهای ئیدورژن و بالاخره فرآیندی مثل اسموگ معروف به لوس آنجلس تولید می‌شود. ازون تأثیرات مضری نیز به سلامت حیات وارد می‌سازد. خسارت به محصولات کشاورزی از جمله غلات به ثبوت رسیده است. ازون تشعشعات بین باندهای H2o , Co2 را جذب می‌کند وبه این ترتیب منفذی را در گلخانه آتمسفری مسدود می سازد. ازون همچنین رادیکالهای OH را در جو تولید می‌‌کند که بخش مهمی از ترکیبات آتمسفری، از جمله سرعت تشکیل اسیدها را کنترل می ‌نماید. غلظت NOX برای تولید ازون بسیار بحرانی و حساس است. احتراق، مقادیر فراوانی NOX تولید می‌نماید ولیکن بیشتر NOX تولید شده در نزدیکی منبع تولید از بین می رود. در حالتهای عادی آتمسفر با توجه به جابجایی‌های عمودی سریع می‌تواند پایدار باشد ولی اگر هوای آلوده به لایه تروپوسفر فوقانی انتقال یابد، دامنه تاثیر آلودگی به سرعت افزایش می یابد.

 

کنوکسیونهای عمیق نظیر آنچه در تاندارسترم رخ می دهد یک استثناء می باشد. نظریه پردازان پیشنهاد کردند که جریانات بالا رونده هوای آلوده را به ارتفاع 10 کیلومتر یا بیشتر از آن به فاصله زمانی حدود چند ساعت، حمل خواهند کرد. (شکل 1) مدلهای کامپیوتری نیز مشخص می‌نمایند که انتقال سریع مقادیر فراوان نشاندار نظیر COو NOX و HCS به تروپوسفر بالایی تأثیرات وسیعی خواهد داشت. چنانچه تئوری فوق صحیح باشد پس طوفان جابجا شونده‌ای که همراه با هوای آلوده تشکیل شده، باید غلظت های بالایی از گازهای نشاندار نظیر COو NOX و HCS را در ارتفاعات بالای ناحیه ریزش نشان دهد. رعد وبرق‌ها به طور پراکنده ایجاد می شوند و سریع نیز ناپدید می‌گردند. از آنجا که پرواز از میان آنها حتی از میان ابرهای سندانی تشکیل نسبتاً آرامی مستلزم احتیاط فراوان و داشتن اطلاعات دقیق درباره موقعیت طوفان است لذا تجربه این تئوری

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ایستگاه هواشناسی کشاورزی کرج
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.