فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه مقایسه سلامت روان در بین دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده. doc

اختصاصی از فی بوو پروژه مقایسه سلامت روان در بین دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه مقایسه سلامت روان در بین دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده. doc


پروژه مقایسه سلامت روان در بین دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 86 صفحه

 

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر مقایسه سلامت روان در بین دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده شهرستان رشت است که جامعه آماری مشخص شده عبارتند از دانش آموزان دختر اول دبیرستان شهررشت است که از بین 2761 نفر که کل جامعه آماری دانش آموزان درای خانواده و 889 نفر جامعه دانش آموزان پرورشگاهی هستند از این بین 150 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و جهت سنجش این آزمودنیها پرسش نامه سلامت عمومی گلدنبرگ که دارای 28 سوال چهار گزینه ای است استفاده گردیده و نمرات خام آن بدست آمده و جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین سلامت روانی و اضطراب و افسردگی و نشانه های بدنی در بین دانش آموزان سال اول دبیرستان تفاوت معنی داری وجود دارد .

 

مقدمه:

اعتقاد کامل داریم که تندرستی یکی از نعمتهای بزرگ در زندگی انسان است و نمی توان منکر شد که سلامتی روانی در رده بالاترین نعمتها است . افرادی  که به نحوی با بیماران روانی ، عقب ماندگان ذهنی ، معتادان به مواد مخدر و الکل سر و کار دارند به این امر اعتقاد کامل دارند بدیهی است بیماریهای روانی مخصوص به یک قشر و یا طبقه خاصی نبوده و تمام طبقات جامعه را شامل می گردد . بیماری روانی ، کارگر ، کارمند ، محصل ، مهندس نمی شناسد و به عبارت دیگر امکان دارد ابتلا به ناراحتی های روانی برای همه افراد جامعه وجود دارد و هیچ انسانی از فشارهای روانی و اجتماعی مصون نیست و به عبارت دیگر در برابر بیماریهای روانی مصونیت نداشته و ندارد به طورکلی باید گفت وجود یک بیمارروانی به کار عادی و اقتصاد خانواده لطمه شدید وارد می کند از لحاظ روابط انسانی سایر افراد خانواده را دروضع ناراحت و تاسف آوری قرار می دهد و خانواده باید صرفنظر از مخارج هنگفت و صرف وقت فشار روانی شدیدی را برای نگهداری بیمار خود تحمل کند و هدف از سلامت روان ارشاد و راهنمایی و آشنا ساختن مردم به اصول و روابط صحیح انسانی و بر حذر داشتن آنها از مخاطراتی است که سلامت روان را تهدید می کند متخصصین بهداشت روانی آموزش بهداشت همگانی را اساسی ترین روش پیشگیری اولیه می دانند شخص سالم احساس می کند که افراد اجتماع او را دوست دارند و به او احترام می گذارند و او نیز متقابلاً به آنها احترام گذاشته و آنها را دوست دارد . فرد غیر عادی اظهار می کند به کسی اعتماد ندارد ، اجتماع برای او ارزش قائل نیست او دوست خود و واقعی نداشته و ندارد . به افراد اجتماع بد بین بوده و نسبت به آنها سوء ظن دارد و روی این اصل برای خود نیز ارزش قائل نیست هدف اصلی از سلامت روان تقویت فکر و اصلاح رفتار افراد است لذا بر اساس این اصول باید به شخصیت و حیثیت دیگران احترام گذاشت و نسبت به دیگران گذشت و بردباری داشت و این اصل را قبول کرد که افرا اجتماع از هر صنفی و در هر موقعیتی باشند می توانند مثمر ثمر باشند و اجتماع می تواند به نحو مفیدی از آنها استفاده کند و عدم قبول این اصول باعث پیدایش عقیده خود کم بینی ، عدم اعتماد به نفس ، نا امنی و سوء ظن و عدم سازش شده است ( میلانی فر – 1381 ) .

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مساله

 اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

سوال مسئله

فرضیه تحقیق

فرضیه اصلی

فرضیه فرعی

متغیرها

تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و مفاهیم

فصل دوم

پیشینه و ادبیات تحقیق

تعریف بهداشت روانی

مشکل تعریف

مختصری درباره تاریخچه و پیشینه بهداشت روانی در ایران

تاریخچه بهداشت و سلامت روان

زمینه تاریخی آسیب شناسی روانی

موضوع آسیب شناسی روانی

تعریف آسیب شناسی

1-ملاک اجتماعی

دیدگاه اختلالات اضطرابی در سلامت عمومی

1-دیدگاه زیست شناختی

2-دیدگاه روان پویایی

3دیدگاه رفتار گرایی

4دیدگاه شناختی

نظریه ها ، تحقیقها و درمان افسردگی در سلامت عمومی

 نظریه های مربوط به افسردگی

نظریه های زیست شناختی

تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فصل سوم

روش تحقیق

طرح تحقیق

 جامعه تحقیق

حجم نمونه تحقیق

 روش نمونه گیری

پرسشنامه سلامت عمومی ) GHQ (

1-مقدمه

2-دستور اجرا

3-نمره گذاری

روش تحلیل داده ها

فصل چهارم

یافته ها  و تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم

بحث ونتیجه گیری

محدودیت ها

پیشنهادات

منابع و ماخذ

فهرست جداول

جدول 2-4: مقایسه سلامت روانی در بین دانش آموزان پرورشگاهی دارای خانواده

جدول 3-4: مقایسه سلامت روانی در بین دانش آموزان پرورشگاهی دارای خانواده

جدول 4-4: مقایسه اضطراب در بین دانش آموزان پرورشگاهی و عادی

جدول 5-4: مقایسه افسردگی  در بین دانش آموزان پرورشگاهی و عادی

 

منابع ومأخذ:

اصغری ،عبدالله ، ( 1379) .  سلامت روانی . انتشارات آگاه ، تهران .

بیانی ، احمد ،( 1380 ) . روش تحقیق در علوم تربیتی . انتشارات نور، تهران.

سعادت ، علی ،( 1381 ) . بهداشت روانی بالغین . انتشارات سمت ، تهران.

 شریفی ، پاشا ، ( 1379 ). سلامت روان. انتشارات نور ، تهران .

شاملو ، سعید ، ( 1381) .  بهداشت روانی . انتشارات رشد ، تهران .

 دلاور،علی ، ( 1381 ) . روش تحقیقی در علوم تربیتی . انتشارات نور،تهران.

 دادستان ،پریرخ ،( 1379 ) .  تنیدگی و فشار روانی . انتشارات نور ، تهران.

نائینی ،( 1380) . جامعه پذیری در بین جوانان و نوجوانان . انتشارات آگاه ، تهران. 


دانلود با لینک مستقیم


پروژه مقایسه سلامت روان در بین دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.