فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق موقعیت مواد آموزشی ورسانه ها در امر تدریس

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق موقعیت مواد آموزشی ورسانه ها در امر تدریس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق موقعیت مواد آموزشی ورسانه ها در امر تدریس


دانلود تحقیق موقعیت مواد آموزشی ورسانه ها در امر تدریس

هرچه که بتواند کیفیت تدریس ویادگیری را افزایش دهد وسیله ای برای کمک به آموزش ایت. رسانه های نوشتاری از اولین رسانه هایی بودند که در مار تعلیم و تربیت از آنها استفاده می شده است، و سپس رسانه های دیگری از قبیل تصاویر، نقشه ها، اسلاید، فیلم، تلویزیون و بسیاری از رسانه های دیگری که وارد جریان تعلیم وتربیت شده اند.

 اهمیت وسایل کمک آموزشی: 

تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهد که از طریق تدریس معمولی تنها  % 30 مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گرفته می شود در حالی که اگر یادگیری با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا % 75 بالا می برد. درس ریاضیات از جمله دروسی است که دارای وسایل کمک آموزشی زیادی چه دست ساز و چه آماده بوده و عدم استفاده از آنها نقش بسیاری بر افت تحصیلی این درس خواهد داشت.

فـــــواید استفاده از وسایل کمک آموزشـــی : 

1- وسایل کمک آموزشی بازده آموزشی را از لحاظ کمی و کیفی افزایش می دهد.

2- وسایل کمک آموزشی می تواند یادگیری را انفرادی کند.

3- وسایل کمک آموزشی آموزش را با قدرت بیشتری عملی می سازد.

4- وسایل کمک آموزشی دسترسی به فرهنگ و آموزش را به طور یکسان برای همه میسر می سازد.

5- وسایل کمک آموزشی اساس قابل لمس را برای تفکر و ساختن مفاهیم فراهم می سازد و در نتیجه از میزان عکس العمل گفتاری دانش آموز می کاهد.

6- مورد علاقه زیاد و فراون شاگردان هستند و توجه به آنها را به موضوع اصلی معطوف می سازد.

7- اساس لازم را برای یادگیری تدریجی و تکمیلی آماده می سازد و در نتیجه یادگیری را دائمی می کند.

8- تجارب واقعی و حقیقی را در اختیار شاگردان قرار می دهد و در نتیجه موجب فعالیت ایشان می شود.

9- پیوستگی افکار را موجب می گردد.

10- در توسعه و رشد معنی در ذهن شاگرد مؤثر هستند.

11- مهارتــی را به طور کامل و مؤثر به دانش آموزان می آموزد.

12- تجاربی را در اختیار شاگردان قرار میدهد که از راههای دیگر امکان ندارد.

استفاده از وسایل آموزشی موجب می شود که دانش آموزان از همه حواس خود جهت یادگیری مطالب استفاده کنند . از آنجا که % 75  از یادگیری مطالب توسط چشم و بینایی یاد گرفته می شود، این موضوع باعث شد که معلمان بیشتری به استفاده از وسایل کمک آموزشی و وسایل بصری روی آوردند. یکی از عللی که تعدادی از معلمان از وسایل کمک آموزشی استفاده نمی کنند این است که فکر می کنند که منظور از وسایل کمک آموزشی همان وسایلی است که فقط به منظور آموزش دانش آموزان و با هدف وسیله کمک آموزشی از قبل ساخته شده می باشد. ولی این فکر اشتباهی می باشد، زیرا با وسایل دور ریختنی و مازاد نیز می توان یک وسیله کمک آموزشی ساخت که به اهداف مورد نظر درس برسیم. اگر بخواهیم نتیجه تحقیقات پیاژه و سایر محققین ارزشمند را در مورد تدریس ریاضیات به کودکان، در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوئیم: وسایل کمک آموزشی را به مدارس ببریم. هیچ معلمی نباید در تدریس ریاضیات بویژه در سالهای اولیه دبستان، بدون وسیله کمک آموزشی باشد. البته بیدرنگ باید تذکر دهیم که منظور ما این نیست که معلم نمی تواند بدون داشتن وسایل از پیش ساخته و تعیین شده  ریاضیات را تدریس کند، بلکه یک معلم در صورتی که مفاهیم را به درستی درک کند و روش تدریس صحیح داشته باشد، می تواندحتی از نخودولوبیا و چوب کبریت نیز در تدریس ریاضیات استفاده کند..

 بسته آموزشی برنامه آموزش متکی بر شواهد  

 

رسانه:                                                                                                                                                                                                                        

در هر جریان ارتباطی، رسانه مناسب سهم عمده ای در تسهیل انتقال پیام بین فرستنده و گیرنده دارد. انتقال پیام های آموزشی به آموزش گیرندگان با استفاده از رسانه های آموزشی که جزء تفکیک ناپذیر فرآیند آموزش محسوب می شوند صورت می گیرد و آشنایی با انواع رسانه ها راه را به سوی بهره برداری ثمر بخش از آنها هموار می نماید.

بر اساس تعریف تکنولوژی آموزشی راه انجام آموزش مؤثر ، پایدار و عمیق تر، بکارگیری منابع انسانی و غیر انسانی در آموزش است. این منابع ، رسانه ها و وسایل کمک آموزشی هستند.

« رسانه آموزشی به عوامل ، وسایل و یا ابزاری گفته می شود که کل محتوای آموزش رابه فراگیران منتقل می‌کند؛ در حالیکه وسایل کمک آموزشی شامل اشیاء ، وسایل و ابزاری است که تنها در بخشی از آموزش از آنها استفاده می شود».

بنابراین رسانه به خودی خود قادر به انتقال و رسانندگی پیام آموزشی است و وسایل کمک آموزشی همانطور که از عنوان آن برمی آید کار کمک به فرایند آموزش و تدریس را انجام می دهند. هر قدر کاربرد وسایل کمک آموزشی غنی تر باشد، امر یاددهی و یادگیری با سهولت بیشتر و در زمان کوتاه تری صورت می گیرد. عدم کاربرد این وسایل، درعین حال که آموزش را متوقف نمی کند به طولانی تر شدن زمان آموزش و دشوارتر شدن یاد دهی ـ یادگیری منجر می شود ، در حالی که آموزش بدون استفاده از رسانه ها تحقق نخواهد یافت. در مجموع رسانه های آموزشی چیزی بالاتر از وسایل کمک آموزشی هستند و تلفیق این دو با یکدیگر کار آموزش را به نحو مطلوب تری میسر خواهد ساخت.

کاربرد رسانه ها می تواند در ایجاد تجربیات مشترک، انگیزش، جلب توجه و تمرکز فراگیران تاثیر گذار باشد. که همه اینها لازمه انجام آموزش و یادگیری هستند و سپس با جلب مشارکت مخاطبان برای تکمیل فرایند آموزش، از وسایل کمک آموزشی لزوم بهره گیری از آنها را در فرایند آموزش و تدریس بیش از پیش نمایان می سازد.

شامل 56 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق موقعیت مواد آموزشی ورسانه ها در امر تدریس

مقاله یوحنا

اختصاصی از فی بوو مقاله یوحنا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله یوحنا


مقاله یوحنا

دانلود مقاله یوحنا 19 ص با فرمت WORD

 

 

 

 

 

 

مقدمه

بهترین راه برای رسیدن به خداوندی که وجودش از هر چیزی روشن تر و حضورش برای هر شیء ، در تمام چیزها نزدیک تر می باشد ، همانا غبار راه نشاندن و گردگیری کردن فاهمه است ، چون خفای خداوند از شدت ظهور اوست و دوری او از شدت نزدیکی وی می باشد ، زیرا اگر موجودی بقدری آشکار بود که حتی از فهم ، فاهم و مفهوم ، معلوم تر بود و بقدری نزدیک بود که از خود شی ء به همان شی ء نزدیک تر بود ، چنان ظهوری سبب بطون و خفا می گردد و چنین نزدیکی ، مایه دوری می شود ، لیکن بطون و نیز دوری او از دید محجوبان است ، چون خود بین ، خدا بین نخواهد بود و اگر قصور و ضعف بشر با پرهیز از خود بینی و نجات از احول و اعور و اعمی بودن ، بر طرف گردد ، انگاه می توان خدا را به اندازه سعه وجودی خویش مشاهده کرد و معرفت او را با اعتراف به ما عرفناک حق معرفتک تتمیم نمود.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله یوحنا

پروژه نمای ساختمان دانشگاه

اختصاصی از فی بوو پروژه نمای ساختمان دانشگاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه نمای ساختمان دانشگاه


پروژه نمای ساختمان دانشگاه

پروژه نمای ساختمان دانشگاه به همراه فایل اتوکد ، مکس ، رندر و 3D پروژه 


دانلود با لینک مستقیم


پروژه نمای ساختمان دانشگاه

آزمون کاردانی به کارشناسی 1390 رشته هوشبری

اختصاصی از فی بوو آزمون کاردانی به کارشناسی 1390 رشته هوشبری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آزمون کاردانی به کارشناسی 1390 رشته هوشبری


 آزمون کاردانی به کارشناسی 1390 رشته هوشبری

 آزمون کاردانی به کارشناسی 1390 رشته هوشبری

 

 

 

 

 

 

 

* سوالات عمومی شامل :

                               فرهنگ و معارف اسلامی 

                               ادبیات فارسی 

                               زبان خارجی

                               فیزیک

 

* سوالات تخصصی شامل : 

                                اصول و روش های بیهوشی

                                اصول مراقبت های ویژه

                                فارماکولوژی پایه و تخصصی 

                                بیماری شناسی

                                فیزیولوژی

                                 تشریح


دانلود با لینک مستقیم


آزمون کاردانی به کارشناسی 1390 رشته هوشبری