فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران


دانلود مقاله بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران

 

مشخصات این فایل
عنوان: بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 22

این مقاله در مورد بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران

اولین برنامه جمهوری اسلامی ایران برای سال های 66-1361 در چهارچوب قانون اساسی تدوین گردید که به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی به مورد اجرا گذاشته نشد.
عملاً اولین برنامه جامع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در تاریخ 11/1/1368 به تصویب مجلس شورای اسلامی و نگهبان رسید. که سالهای 72-1368 را در بر می گیرد.
این قانون که مشتمل بر ماده واحده و 52 تبصره می باشد که هدف های کلی و کمی سیاست های کلی و برنامه های اجرائی برنامه اول جمهوری اسلامی ایران را منعکس می نماید. در این برنامه برای بخش های مختلف اقتصادی هدف هایی تعیین شده است.

هدف های کلی برای بخش مالیاتها عبارت است از:
«تکمیل و اجرای نظام مالیات ها در جهت توزیع منطقی تر درآمد و ثروت» همچنین در قسمت خط مشیء های اساسی خط مشیء اساسی برای بخش مالیات ها عبارت است از: «ارتقا سطح کوشش مالیاتی در خصوص مالیت های بر درآمد. (به ویژه مالیات بر مشاغل مالیات بر مستغلات و مالیت بر ثروت) از طریق بهبود روش های جمع آوری مالیات و تدوین قوانین و مقررات لازم»...(ادامه دارد)

بررسی درآمدهای مالیاتهای مستقیم در طول برنامه
   مالیاتهای مستقیم که در سال 1367 به میزان 646 میلیارد ریال رسیده بود. در سال 1371 معادل 1991 میلیارد ریال می باشد. یعنی حدوداً سه برابر شده است. این مالیاتهای هر ساله دارای رشد مثبتی بوده ‌اند. به طوری که متوسط رشد سالانه آنها در طول سالهای برنامه معادل 9/33% بوده است. و این در حالی است که متوسط رشد سالانه آنها در برنامه معادل 2/24% تعیین شده بود. (جدول شماره 5)
همچنین متوسط رشد سالانه مستقیم در سالهای قبل از انقلاب (57-1350) برابر 1/38% بوده است. و در سال های بعد از انقلاب تا قبل از شروع برنامه اول 67-1358 معادل 8/14% بوده است. این مالیات های در سال های 68 و 69 به ترتیب به میزان 5/19% و 8/8% از برنامه عقب افتاده اند. ولی در سالهای 70 و 71 به ترتیب معال 9/110% و 128% از برنامه پیشی می گیرد.
نسبت مالیت های مستقیم به کل مالیاتها در برنامه 60% برای تمام سالها تعیین شده بود. این رقم به طور متوسط 53% تحقق یافته است....(ادامه دارد)

مالیات بر حقوق
مالیات بر حقوق حدود 6/13% کل درآمدهای مالیات های مستقیم می باشد. (در طول برنامه) این مالیات در سالهای 68 و 69، 70 و 71 به ترتیب معادل 5/13، 6/13، 5/16 و 7/10% کل مالیات های مستقیم بوده است. مالیت بر حقوق در سال 1367 معادل 7/69 میلیارد ریال بوده است. که این رقم در سال 1371 معادل 8/211 می شود. یعنی حدوداً سه برابر بوده است و این در حالی است که متوسط رشد سالانه این مالیات در سالهای 57-50 حدود 2/32% و در سال های بعد از انقلاب تا قبل از شروع برنامه اول معادل 1/6% بوده است. این مالیات هر ساله از برنامه جلو بوده است. یعنی در سالهای 68، 69، 70 و 71 مالیات بر حقوق به ترتیب 1/111، 139، 8/197 و 1/145 درصد از برنامه پیشی داشته است....(ادامه دارد

مالیات بر مصرف و فروش:
  
مالیات بر مصرف و فروش بیشتر بر روی کالاهایی بسته می شود که مصرف وسیع در جامعه دارند. مانند سیگار، نوشابه های غیر الکلی و … و بنابراین فروشنده پرداخت کننده نهائی آن نبوده است. بلکه سهم زیادی از آن را به مصرف کننده منتقل می نماید. علاوه بر این افزایش مالیات بر اینگونه کالاها که مصرف آن دارند باعث می گردد که طبقات کم درآمد سهم بیشتری از درآمد خود را صرف پرداخت این دسته از مالیاتها بنمایند، لذا افزایش مالیات بر مصرف و فروش اثرات منفی بر توزیع درآمد و ثروت که جز اهداغف اصلی برنامه پنج ساله اول می باشد، دارد.
   اصولیهای مالیات بر مصرف و فروش در طول سالهای برنامه 4/32 درصد کل مالیاتهای غیر مستقیم بوده است، یعنی در طول سالهای 68، 69، 70 و 71 به ترتیب 8/363، 9/34، 5/30، 2/30 کل مالیتهای غیر مستقیم بوده است. در سال های 1367 معادل 5/194 میلیارد ریال مالیات بر...(ادامه دارد)

صدی پانزده ارزش اتومبیلهای داخلی:
این مالیات در طول سالهای برنامه به طور متوسط هر ساله 9/3 درصد کل مالیاتهای غیر مستقیم را شامل می شده است. در سال 1367 این مالیات معادل 3/8 میلیارد ریال بوده است. در حالی که در سال 1371 به میزان 5/129 میلیارد ریال بالغ می شود. یعنی 6/15 برابر شده است.
متوسط رشد سالانه این مالیات در طول سالهای برنامه معادل 1/120 درصد در سال بوده است. این مالیات در سال 1368 معادل 60 درصد از برنامه عقب بوده است و در بقیه سالهای یعنی سالهای 69 و 70 و 71 به ترتیب به میزان 102، 1/276 و 6/539 درصد از برنامه فزونی داشته است. (جدول شماره 14)....(ادامه دارد)

نتیجــــه گیـری:
دولت در جهت اجرای وظائف خود نیازمند به منابع کافی درآمدی می باشد مالیات به عنوان یکی از منابع درامدی دولت می تواند تا حدودی این وظیفه را به عهده بگیرد. و در این میان دولت وظیفه دارد جهت کم کردن اتکاء خود به درآمد نفت که دچار نوسانات شدید می باشد، به این منبع توجه کافی داشته باشد و سیاستهای خود را در این مسیر پی ریزی کند.
در این رساله مالیاتهای کشور در طول سه دوره یعنی دوره قبل از انقلاب (57-1350) دوره بعد از انقلاب تا قبل از شروع برنامه پنج ساله (67-1358) و دوره برنامه اول مورد بررسی قرار گرفته است.
نتایج به دست آمده از ملاحظه و بررسی جداول ترکیب مالیاتها بیانگر این واقعیت است که متأسفانه در ایران هیچگاه مالیاتها از جنبه مستقیم و غیر مستقیم آن جهت گیری خاصی نداشته و بدون هدف گیری و برنامه ریزی، نسبت بین این دو مالیات کم و زیاد می شده است. با توجه به نقش بسیار حسیاس مالیاتهای مستقیم چه در برقراری عدالت...(ادامه دارد)

ارائه پیشنهـادات:
ما نیازمند سیستمی هستیم که حداکثر میزان مالیات عادلانه و قانونی را با حداقل نیرو و مخارج ودر کوتاه ترین مدت وصول نماید تا بتواند از این جهت نیازهای نظام را پاسخگو باشد. سیستم جدید در عین حال بایستی به گونه ای باشد که ادارات دارائی را برای سالیان سال به صورت یک طلبکار بزرگ باقی نگذارد و آن را از وضعی که هم اکنون دچار آن است رهایی بخشد. توقع دیگر از سیستم جدید ضربتی بودن آن است، بدین معنا که سیستم به گونه ای باشد که برای هر سال بتواند به خوبی از عهده مالذیات مقرر در لایحه بودجه برآید. از طرف دیگر بار مالیاتی سیتسم می بایست عادلانه باشد. در زیر...(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران

فصل اول: تجزیه وتحلیل برنامه پنج ساله اول
1- برنامه پنج ساله اول و مالیاتها
2- بررسی درآمد های مالیاتی درطول برنامه اول
فصل دوم: بررسی درآمدهای مالیاتی مستقیم در طول برنامه
1- مالیات بر درآمد
2- مالیات بر حقوق
3- مالیات بر مشاغل
فصل سوم: بررسی درآمدهای مالیاتی غیر مستقیم در طول برنامه
1- مالیات بر مصرف و فروش
فصل چهارم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
فهرست منابع و مأخذ


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی برنامه پنج ساله اول مالیات در ایران

دانلود مقاله بررسی بخش اداری مالی مخابرات

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله بررسی بخش اداری مالی مخابرات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی بخش اداری مالی مخابرات


دانلود مقاله بررسی بخش اداری مالی مخابرات

 

مشخصات این فایل
عنوان: بررسی بخش اداری مالی مخابرات دکتر حسابی
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 116

این مقاله در مورد بررسی بخش اداری مالی مخابرات می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله بررسی بخش اداری مالی مخابرات

واحد آبونمان
پس از واگذاری امتیاز خط تلفن به مشترک ابتدا دائری تلفن به واحد آبونما ارسال می‌گردد تا این واحد مشخصات دائری از قبیل نام ، نام خانوادگی ،‌آدرس ، شماره کنتور ، تاریخ دائری را به مرکز کامپیوتر اعلام یا نسبت به صدور قبض تلفن و ارسال صورت حساب کارکرد اقدام شود . صورت حساب کارکرد تلفن‌ها در هر دوره دو ماهه صادر و ارسال می‌گردد ، کنتر برداری قبوض در ابتدای هر سیکل دو ماهه انجام و به مرکز کامپیوتر ارسال می‌کردد تا با توجه به کنتر قبلی کارکرد تلفن مشخص گردد، ‌پس از محاسبه کارکرد و صدور قبوض صورت حساب ، قبوض به واحد

فصل دوم
تشکیلات و روابط سازمانی
در این فصل برای شناخت اولیه سیستم مورد بحث ، تشکیلات و روابط سازمانی واحدهای مختلف و موقعیت مخابرات دکتر حسابی به عنوان معاونت اداره کل مخابرات استان تهران شهرستان کرج در این ساختار و موقعیت سه اداره مالی اداری ، اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباطات شهری ، اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباطات راه دور به عنوان هسته‌های اجرایی فعالیتهای این معاونت مورد بررسی قرار می‌گیرد ....(ادامه دارد)

فصل سوم
معاونت اداره کل مخابرات استان تهران – مخابرات دکتر حسابی

مخابرات دکتر حسابی که تا تاریخ 4/9/71 بصورت یک اداره مستقل زیر نظر اداره کل مخابرات استان تهران فعالیت می‌نمود به لحاظ حجم و گستردگی سطح فعالیت و موقعیت شهرستان کرج از نظر جغرافیایی ، جمعیتی و سیاسی ، اجتماعی و … از تاریخ مذکور بر اساس گزارش شماره 2469 – 1/7/71 و تصویب آن در تاریخ 13/7/71 توسط هیئت مدیره مخابرات ایران به معاونت اداره کل مخابرات استان تهران – دکتر حسابی ارتقاء پیدا نمود ....(ادامه دارد)

برنامه ریزی
مدیریت یک شرکت مخابراتی باید همة عوامل را در نظر داشته و دخالت دهد برای مثل نرخ رشد برنامه ریزی شده برای شبکه و بهبود سیستم‌ها باید با برنامه‌های مربوط به تأمین سرمایه‌های لازم ، و استخدام و آموزش کارمند اضافی لازم مطابقت داشته باشد . باین دلیل است که شرکت بهره‌برداری کننده باید برنامة جامعی برای بهره‌برداری‌ها ، در آمدها ، قیمت‌ها ، هزینه‌های بهره‌برداری ، رشد شبکه و. تعداد خطوط و ارتباطات ، قابلیت سودرسانی ، سرمایه ثابت ، نیروی انسانی ، نیازهای آموزشی و غیره و غیره بطور جمعی تهیه و تنظیم نمایند ....(ادامه دارد)

قوانین عمومی‌مدیریت
همة مدیران در هر سطحی از سازمان باید تعریف کاملی از مسئولیت‌های خد داشته و بطور سیستماتیک مسئول و پاسخگوئی عملکرد خود بحساب آیند . اطلاعات آماری تهیه شده توسط سیستم اطلاعاتی مدیریت در هر جا که ممکن باشد باید برای تعیین اهداف کمی‌متغیرهای کلیدی مورد استفاده مدیران تا زیر اولین ردة سطح سوپروایزری قرار می‌گیرد . باید رسماً از مدیران خواسته شود که در آخر هر سال پاسخگوئی عملکرد خود در قبال این اهداف باشند . در صورت وجود کمبودهایی نسبت به این اهداف ، مدیر مربوطه باید وادار شود که دلایل را تجزیه و تحلیل کرده و با کمک و پشتیبانی متخصصین ادارات مرکزی این...(ادامه دارد)

فصل چهارم
اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباط شهری

اداره نگهداری و بره‌برداری ارتباطات شهری وظیفه نگهداری سوئیچ شهری و شبکة کابل و هوایی هر شهر را جها تأمین ارتباط مشترکین تلفنی را به عهده‌دارد که واحدهای مختلف زیر مجموعه ای این اداره با هماهنگی و پشتیبانی جهت ارائة خئمات مطلوب به مشترکین فعالیت می‌نمیند بعضی از این واحدها به تنهایی خدماتی را ارئه می‌نمایند و بعضی از واحدها مکمل فعالیت واحدهای دیگر می‌باشند و توأماً باعث ارائة خدمات می‌گردند که در این فصل فعالیت هر یک به تفکیک شرح داده خواهد شد مسائل و مشکلات هر واحد نیز شرح داده خواهد شد ....(ادامه دارد)

فصل پنجم
اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباطات راه دور

ادارة نگهداری و بره‌برداری ارتباطات راه دور وظیفه نگهداری از ارتباط بین شهری و بین‌الملل مشترکسین تلفنی و تأمین و نگهداری ارتباط مناطق فاقد ارتباط و اتصال آنان به شهرهای مختلف و همچنین انتقال پیام کتبی مشترکین تلگرافی به مقاصد مورد نظر را به عهده‌دارد . همچنین تأمین و برقراری ارتباط مشترکین فاقد تلفن اعم از شهری ، بین شهری ، بین‌المللی به عهده این اداره می‌باشد که در طول شبانه روز در اقصی نقاط محدوده زیر پئشش خود آمده برقراری ارتباط هموطنان عزیز با مناطق مختلف می‌باشند ....(ادامه دارد)

مؤخره و نتیجه گیری :
در فصل اول مجموعه به بررسی و تجزیه و تحلیل سیستم‌های اطلاعاتی که شامل شناخت سیستم و ورودی به سیستم که بصورت تجهیزات و امکانات سیستم تلفن شهری و بین شهری می‌باشد و خروجی سیستم که واگذاری انواع و اقسام امکانات و خدمات مخابراتی از قبیل تلفن و تلکس و تلگراف و ایجاد دفاتر مخابراتی و نصب تلفن‌های همگانی و … و پردازش ورودی سیستم و تبدیل آن به خروجی با در نظر گرفتن عوامل محیطی و باز خور آن اعم از داخلی و خارجی پرداخته شده است ....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله بررسی بخش اداری مالی مخابرات

فصل اول
اداره مالی اداری
امور متقاضیان و امور مشترکین
واحد آبونمان
فصل دوم
تشکیلات و روابط سازمانی
چارت سازمانی
فصل سوم
معاونت اداره کل مخابرات استان تهران – مخابرات دکتر حسابی
برنامه ریزی
قوانین عمومی‌مدیریت
مسائل پرسنلی
شماره گذاری و اجرای پروژه
خرید و تدارکات
فصل چهارم
شبکه کابل و هوایی
بخش اطلاعات 118
واحد تعمیر و نگهداری تلفن‌های همگانی
واحد واگذاری خطوط شهری
...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست منابع مقاله بررسی بخش اداری مالی مخابرات

1-بولتن گزارش فعالیت‌های مخابرات ( تاریخچه مخابرات کشور )
2-تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمهای اطلاعاتی تالیف جیمز – آ – سن
3-مصوبات هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران
4-نگرشی بر تلاش پانزده ساله مخابرات استان تهران
5-آمار سر شماری جمعیت سازمان آمار ایران
6-چارت سازمانی مخابرات دکتر حسابی
7-صورتحساب‌های مالی ، ترازنامه و صورتحسابهای سود و زیان مخابرات دکتر حسابی
8-مجموعه مقررات و آئین نامه‌ها و دستور العمل‌ها و تعرفه‌های خدمات مخابراتی کشور
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی بخش اداری مالی مخابرات

دانلود مقاله بررسی آبزیان در سدها

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله بررسی آبزیان در سدها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی آبزیان در سدها


دانلود مقاله بررسی آبزیان در سدها

 

مشخصات این فایل
عنوان: بررسی آبزیان در سدها
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 54

این مقاله در مورد بررسی آبزیان در سدها می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بررسی آبزیان در سدها

حوزه آبریز رودخانه قمرود و قره چای
حوزه آبریز این رودخانه ها در بین ارتفاعات البرز میانی و زاگرس قرار گرفته و مساحت آن برابر 61413 کیلومتر مربع می باشد که حدود 33657 کیلومترمربع آن را مناطق کوهستانی و 27806 کیلومتر مربع بقیه را دشتها کوهپایه ها تشکیل می دهد.
دشتها با مساحتهای متفاوت در تمام بخش های حوزه آبریز قرار گرفته اند که بزرگترین آنها را دشتهای کاشان, قهاوند, کبو, درآهنگ, ساوه, دلیجان و قم تشکیل می دهند.
شهرهای همدان, شازند, اراک, خمین, محلات, گلپایگان, خوانسار, میمه, دلیجان,آشتیان, تفرش, ساوه, قم وکاشان در این زیر حوزه قرار دارند این زیر حوزه عمدتاً به وسیله استان .......(ادامه دارد)

رودخانه قمرود
این رودخانه یکی از مهمترین رودخانه های کشور بوده و در بخش جنوبی حوزه آبریز مرکزی قرار دارد آبهای منطقه وسیعی از نواحی مرکزی کشور و استانهای مرکزی و اصفهان را جمع آوری و به رودخانه قره چای و سپس دریاچه نمک می رساند
شاخه های اولیه و سرچشمه ای آن از دامنه های کوه بلند 3906 متری هشتاد واقع در شهرستان الیگودرز و زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد این کوه پر برف در 52 کیلومتری جنوب خاوری شهر الیگودرز واقع گردیده است
در جهت شمال جریان می یابد و روستای هزار جریب را مشروب نموده و شاخه های ........(ادامه دارد)

  مشخصات سد گلپایگان
مساحت دریاچه 7/2 کیلومتر مربع در ارتفاع سر ریز و مساحت اراضی زیر کشت 6500 هکتار و مصرف آب خروجی برای کشاورزی بوده و منبع تأمین آب دریاچه رودخانه سراب هنده می باشد ارتفاع از کف 56 متر و حجم ذخیره آب 6/56 میلیون متر مکعب, حجم ذخیره آب ( حجم مفید ) 30/45 میلیون متر مکعب بوده و محل سد در اختخوان و نوع سد خاکی و طول تاج سد 360 متر می باشد سد گلپایگان در 20 کیلومتری جنوب غربی شهرستان گلپایگان در طول جغرافیایی َ7 , 50 درجه و عرض جغرافیایی َ26 , 33 درجه ........(ادامه دارد)

موجودات نبتیک (نبتوزها ) Benthos  
این جانوران در سطح یا در درون و یا در ارتباط با رسوبات منطقه کف یا در کف آبهای جاری رودخانه ها زندگی می کنند و شامل لارو حشرات آبزی حلزونها لارو پشه شیرونومید کرمها اعم از کم تاران و پرتاران و سخت پوستان می باشند
جانوران کفزی ذرات موادآلی را که برای غذا استفاده می نمایند تغییر شکل داده و به صورت پروتئین حیوانی قابل دسترس برای گوشتخواران بزرگتر همانند ماهیانی که از کف .......(ادامه دارد)

خانواده کپور ماهیان Cyprinidae  
بدن پوشیده از فلسهای مدور است به طوریکه ماهی فاقد فلس به ندرت و یا اصلاً دیده نمی شود
سر بدون فلس ، فیکن فاقد دندان و همگی تخمگذارند حس شنوایی قوی داشته و پنجمین کمان برانشی به نام دندان حلقی 1 ،2 و3 ردیفی تغییر شکل پیدا کرده است
اشکال مختلف دندان حلقی آسیابی، شمشیری، قاشقی و گرزی شکل است کیسه شنه 2 قسمتی بوده و معمولاً بزرگ است تعداد بین 20 هزار تا 200 هزار عدد است بعضی از گونه .......(ادامه دارد)

نتیجه گیری
گونه هایی که در این بررسی داده شده اکثراً از گونه هایی ثابت مناطق کویری و خشکی ایران است.
این رودخانه ها که در مناطق کویری قرار دارند بیشترین میزان آبشان در اواخر فصل زمستان و ائایل بهار است چرا که با گرم شدن هوا قسمت زیادی از آب آنها تبخیر شده و یا خشک می شوند و به صورت مرداب در می آیند و اینگونه ماهیان می توانند در این محیطها زندگی کنند البته صرف نظر از ماهی سایر آبزیان دیگر هم در این مناطق وجود دارند.
اگر بتوان با توجه به اقلیم نسبت به ماهی دار کردن این رودخانه ها و گونه های سازگار ......(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله بررسی آبزیان در سدها

مقدمه :
1-1 زمین شناسی :
2-1  شرایط آب وهوایی
3-1 جمعیّت و تراکم نسبی :
1-1 رودهای استان
2-2 حوزه آبریز رودخانه قمرود و قره چای
3-2 رودخانه قره چای
4-2 رودخانه قمرود
5-2 مشخصات سد گلپایگان
6-2 تاریخچه سد 15 خرداد
7-2 ویژگیهای فنی سد مخزنی 15 خرداد
8 –2 قناتها -  چاهها
1-2  تعیین ایستگاههای نمونه برداری  
2-3  روش کار و وسایل لازم :
1-3 نتایج
2-4  موجودات نبتیک (نبتوزها ) Benthos  
1-4 نتیجه گیری
2-5 پیشنهادات

بخشی از فهرست مطالب منابع بررسی آبزیان در سدها

1-ابن رضا، سید حسین. 1365 ، قم از نظر اجتماعی و اقتصادی
2-جیبی، طلعت. 1373 . جانور شناسی عمومی، جلد دوم وسوم، انتشارات دانشگاه تهران
3-دبیران جغرافیایی استان قم. 1373 . جغرافیای استان قم
4-ماهنامه آبزیان . 1374 . شماره 4
5-وضعیت منابع آب کشور. شماره 14، اردیبهشت 1376 ، سازمان مدیریت منابع آب ایران. وزارت نیرو. مرکز تحقیقات منابع آب
6-وضعیت منابع آب کشور. شماره 9، مهرماه 1373 ، سازمان مدیریت منابع آب ایران. وزارت نیرو. مرکز تحقیقات منابع آب
7-وثوقی، غ و مستجیر، ب. 1373. ماهیان آب شیرین، انتشارات دانشگاه تهران
8-وثوقی، غ و 1365. ماهی شناسی عمومی، پلی کپی، دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
9-وثوقی، غ- 1365. شناسایی ماهیان حوزه دریاچه هامون، نامه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی آبزیان در سدها

دانلود مقاله ترمزهای ABS

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله ترمزهای ABS دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ترمزهای ABS


دانلود مقاله ترمزهای ABS

 

مشخصات این فایل
عنوان: ترمزهای ABS
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 43

این مقاله درمورد ترمزهای ABS می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله ترمزهای ABS می خوانید .

ترمزهای چرخ
در ترمزها فشار ترمزی از مدولاتور هیدرولیکی به خطوط ترمز و از آن به ترمزهای کفشکی می رود و یا در نوع دیسکی به لنتهای ترمز می رسد.
عملکرد واحد هیدرولیکی سیستم ABS [HCU]
وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد سیستم ABS فشار هیدرولیکی وارد بر سیستم ترمز را کنترل می کند به طوری که چرخ در حالت شتاب مثبت یا منفی خواهد بود با توجه به گسترش الکترونیک دیجیتال می تواند برنامه ریزی پیچیده ای را برای سیستم ترمز ایجاد کند به طوری که در کسری از ثانیه عملکرد ترمز به طور قابل اطمینانی تغییر کند.
یک چنین سیستم قابل انعطافی را می توان روی سیستم های معمولی ترمز نصب کرد که به صورت زیر عمل می کند . مستقل از وضعیت خودرو و در حالت سوئیچ باز سنسورهای چرخهای جلو و عقب سیگنالهایی را به ECU ارسال می کنند تا از آن طریق سرعت چرخها محاسبه شود.
اگر ECU به واسطه سیگنال های ارسالی قفل شدن چرخها را حس کند، پمپ برقی موجود در بلوک هیدرولیک و شیرهای برقی مربوط را فعال خواهد کرد. هر یک از ترمزها دارای یک جفت شیر برقی می باشند.
ترمز گیری عادی :
هنگام ترمز گیری فشار هیدرولیکی در پمپ ترمز ایجاد می شود این فشار از طریق شیر برقی ورودی [این شیر در حالت عادی باز می باشد] وارد ترمزهای چرخ می شود لازم به ذکر است که شیر برقی خروجی بسته می باشد. ( این شیر در حالت عادی بسته است) . در این مرحله سرعت چرخ با افزایش فشار ترمز کاهش می یابد. ( به شکل 003 مراجعه شود)
فاز تثبیت فشار
هنگام ترمز گیری شدید که چرخ تمایل به قفل شدن دارد ابتدا به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر فشار ترمز شیر ورودی بسته شده و شیر خروجی نیز همچنان بسته باقی می ماند و بدین ترتیب فشار ترمز ثابت نگه داشته می شود  ( به شکل 004 مراجعه شود)

فاز کاهش فشار
در هنگام تثبیت فشار نیز خطر قفل شدن چرخها وجود دارد. بنابراین فشار ترمز باید در چرخ مربوطه کاهش یابد. در حالی که شیر برقی ورودی همچنان بسته است شیر برقی خروجی باز می شود و مایع ترمز از طریق شیر خروجی وارد آکومولاتور شده و سرعت چرخ کاهش می یابد و چرخ مجدداً دوران می کند ( به شکل 005 مراجعه شود).
فاز افزایش فشار
هنگامی که خطر قفل شدن چرخ بر طرف شد دوباره فشار ترمز در سیستم افزایش می یابد . در این حالت شیر برقی ورودی باز شده و شیر برقی خروجی بسته می شود و پمپ سیستم ABS شروع به کار کرده و مایع ترمز لازم از آکومولاتور مکش می شود تا فشار ترمز مورد نیاز برای فاز ایجاد فشار به سرعت پدید آید .
با افزایش فشار ترمز سرعت چرخ نیز کاهش می یابد ( به شکل 006 مراجعه شود)
روند فوق [ افزایش فشار- تثبیت فشار- کاهش فشار] تا زمانی که ترمز گیری ادامه داشته باشد همچنان تکرار می شود.
بنابراین یک سیستم کنترلی مجزا برای هر چرخ وجود خواهد داشت.
هر زوج شیر برقی توسط ECU به سه وضعیت کنترل می شود:
(1)در وضعیت 1 ( هر دو شیر غیر فعال، شیر ورودی باز، شیر خروجی بسته) سیلندر اصلی ترمز و سیلندر ترمزها مستقل بوده و فشار ترمزی افزایش می یابد.
(2) در وضعیت 2 ( شیر ورودی فعال و بسته) سیلندر اصلی از مدار قطع شده و فشار ترمزی ثابت می ماند .
(3)  در وضعیت 3 ( شیر خروجی فعال و باز) ارتباط هیدرولیکی بین ترمز چرخ و پمپ برقی ایجاد شده به طوری که فشار ترمزی کاهش می یابد. با توجه به مشخصات جاده ممکن است این عمل 4 تا 10 مرتبه در هر ثانیه اتفاق بیافتد. ABS دارای عکس العمل سریعی است که به واسطه پردازش دیجیتالی سیگنال ها می باشد
معرفی شیرهای برقی و اجزای موجود در کنترل یونیت هیدرولیکی سمند LX
(1) شیر برقی (Normal open) No
بدون جریان الکتریکی ، این شیر باز نگه داشته می شود و اجازه می دهد روغن از سیلندر اصلی به کالیپر چرخ جریان پیدا کند.
با جریان الکتریکی ، شیرها روغن ترمز را قطع می کنند .
(2) شیر برقی (Normal close) Nc
بدون جریان الکتریکی ، این شیرها بسته می باشند و مدار مابین کالیپر چرخ و LPA را قطع می کنند .
با جریان الکتریکی ،مدار مابین کالیپر چرخ و LPA متصل می باشد.
(3) (Low Pressure Accumulator) LPA آکومولاتور
وقتی که فشار ترمز گیری بیش از اندازه بالا می باشد ABS لازم است که فشار در چرخها را کاهش دهد بنابراین روغن ترمز در کالیپر به LPA برگشته و سپس به مخزن روغن ترمز برگردانده می شود. ( به شکل O1 مراجعه شود)
(4) پمپ :
روغن ترمز برگردانده شده به آکومولاتور را به سیلندر اصلی مکش می کند.
(5) موتور پمپ :

موتور الکتریکی است که منجر به عملکرد پمپ می شود .
واحد کنترل الکترونیک ECU در سمند LX
براساس سیگنال های ارسالی ازطرف سنسورهای سرعت چرخها، ECU سرعت دورانی چرخها و در نتیجه سرعت خودرو را محاسبه می کند. هنگام ترمز گرفتن اگر چه سرعت چرخها کاهش می یابد اما مقدار شتاب منفی خودرو به سرعت چرخها در حین ترمز گیری و همچنین به وضعیت سطح جاده بستگی دارد. ECU براساس تغییرات سرعت چرخها مقدار لغزش چرخها را روی سطح جاده تشخیص داده و فرمان های کنترل را به مدولاتور (شیرهای برقی) می فرستد.
این واحد سیگنال های الکتریکی را از چرخها دریافت، آنها را تجزیه و تحلیل کرده و سپس سیگنال‌های فرمان را به واحد کنترل هیدرولیکی ارسال می کند.

بخشی از فهرست مطالب مقاله ترمزهای ABS

تاریخچه ABS...............................................................................................................
سیستم ABS چه امکاناتی را فراهم می آورد................................................................
مسافتهای توقف..............................................................................................................
توقف در خط مستقیم.....................................................................................................
کنترل فرمان....................................................................................................................
سیستم ABS چیست.....................................................................................................
احتیاط های پیشگیرانه در سیستم ترمز ضد قفل ABS................................................
اصطلاحات مربوط به ABS..........................................................................................
سیستم های باز و بسته.....................................................................................................
سیستم های مجتمع و غیر مجتمع...................................................................................
توضیحاتی در مورد مدارهای هیدرولیکی ترمز.............................................................
مدارهای جلو- عقب مجزا..............................................................................................
مدارهای قطری مجزا.......................................................................................................
کانال های ABS............................................................................................................
سیستم های یک کاناله ..................................................................................................
سیستم های سه کاناله......................................................................................................
سیستم های چهار کاناله..................................................................................................
سولونوئید و شیرهای موجود در ترمز ABS سمند LX..............................................
شیرهای سولونوئیدی 3 وضعیتی..................................................................................
شیرهای سولونوئیدی دو وضعیتی.................................................................................
اصول کارکرد و عملکرد کلی سیستم ABS در سمند LX.......................................
عملکرد کلی..................................................................................................................
کنترل قدرت..................................................................................................................
اجزای سیستم ABS در سمند LX..............................................................................
سنسورهای سرعت.........................................................................................................
آکومولاتور (واحد کنترل هیدرولیک) در خودروی سمند LX................................
رابطه ی واحد کنترل هیدرولیک با واحد کنترل الکترونیکی در خودروی سمند LX............
ترمزهای چرخ................................................................................................................
عملکرد واحد هیدرولیکی سیستم ABS.....................................................................
ترمز گیری عادی...........................................................................................................
فاز تثبیت فشار................................................................................................................
فاز کاهش فشار..............................................................................................................
فاز افزایش فشار.............................................................................................................
معرفی شیرهای برقی و اجزای موجود در کنترل یونیت هیدرولیکی سمند LX........
واحد کنترل الکترونیک ECU در سمند LX............................................................
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBU.............................................................
اصول عملکرد سیستم....................................................................................................


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ترمزهای ABS