فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا

اختصاصی از فی بوو تحقیق در مورد سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا


تحقیق در مورد سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه41

 

سازمان اداری در دوران جاهلیت

پست‏های مهم اداری مکه (7)

سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا (ص)

چهار شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵

چکیده: چنانچه تشکیل حکومت اسلامی، برای سرپرستی و اداره شؤون مسلمانان به حکم ضرورت لازم آید، قهرا نظام و تشکیلاتی باید باشد که بر تعیین حاکم، شرایط، صلاحیت‏ها، اختیارات و اوصاف او نظارت داشته باشد و در چگونگی صدور صلاحیت‏ها و رابطه حاکم بر مردم ضوابطی باشد وگرنه هرج و مرج جای نظم و انضباط را می‏گیرد و این بر خلاف اصول اسلام و منطق است. این نوشتار بر آن است تا حکومت اسلامی رسول الله صلی الله علیه و آله را که پس از هجرت در مدینه ایجاد کردند، مورد شناسایی قرار دهد و در نگرشی دقیق، سازمان اداری آن را تشریح کند.

مقدمه

اندیشه حکومت اسلامی، طبق آیات قرآن کریم و رهنمودهای پیامبر صلی الله علیه و آله به صحابه، دلالت‏بر احساس فطری بشر در تشکیل دولت دارد. (2) علامه طباطبایی‏قدس سره با استناد به آیه: «فاقم وجهک للدین حنیفا فطرة الله التی فطرالناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم و لکن اکثر الناس لا یعلمون‏» (3) لزوم دولت اسلامی را اثبات می‏کند و در توضیح آن، یادآور می‏شود: فطری بودن نیاز به تشکیلات حکومتی، به حدی بود که وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سازمان اداری و مالی در زمان رسول خدا

تحقیق در مورد زندگینامه سیاسی امام خمینی

اختصاصی از فی بوو تحقیق در مورد زندگینامه سیاسی امام خمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد زندگینامه سیاسی امام خمینی


تحقیق در مورد  زندگینامه سیاسی امام خمینی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه70

 

فهرست مطالب

 

انقلاب و اختناق

کودکی و نوجوانی

مقدمه

طرح زندگی سیاسی امام خمینی (قدس سره‌الشریف) به نحوی که معطوف به جهات نظری و عملی مواضع تاریخ ایشان باشد مبتنی بر سه عامل اساسی است:

1ـ معقول یا حکمت اسلامی (عرفان، کلام فلسفه)

2ـ منقول یا علوم شریعت (تفسیر، فقه، حدیث و اخلاق نقلی)

3ـ عمل اجتماعی و سیاسی

در خصوص جهات حکمی تفکر امام باید به همین قدر بسنده کرد که بزرگوار حتی جزئی‌ترین مسائل علمی را همواره با نگرش عمیق و وسیع عرفانی می‌نگریست و با بیانی محکم که از کلام و فلسفه اسلامی مایه می‌گرفت امور جزئی و کلی را تبیین می‌کرد. اصل ولایت فقیه که جوهر تفکر سیاسی امام بود در بدایت و نهایت خود محاط در عرفان بود و به ولایت مطلقة الهی بر انسان و جهان هستی معطوف می‌گشت؛ ولی در شرح و بسط خود به قلمرو و کلام و فقه وارد می‌شد و در عمل سیاسی و انقلابی تجلی می‌یافت.

لذا بیانات عرفانی و تدقیقات ذوقی ایشان که از سنین جوانی (25 سالگی) شکوفایی و کمال خود را اشکار ساخته بود، تا آخر عمر پربرکت آن بزرگوار همچنان منحصر به فرد باقی ماند و کسی را توان همنوایی و حتی تقلید صوری از تبیین‌های


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد زندگینامه سیاسی امام خمینی

کارافرنی وسایل کمک بطنی و قلبهای مصنوعی کامل

اختصاصی از فی بوو کارافرنی وسایل کمک بطنی و قلبهای مصنوعی کامل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرنی وسایل کمک بطنی و قلبهای مصنوعی کامل


مقاله وسایل کمک بطنی و قلبهای مصنوعی کامل

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

مقدمه

وسایل کمک بطنی و قلبهای مصنوعی کامل

مقدمه :

بیماری قلبی و نارسایی قلبی همواره عامل اصلی مرگ و میز درکشورهای غربی بوده و تلاشهای تحقیقاتی به منظور جلوگیری تشخیص و معالجه اولیه به طور همزمان ادامه دارد . همانطوری که در بخش اولیه و قلبی بحث شد ، اولین تلاش برای کاشت (جاگذاری )دریچه مصنوعی بر می گردد به سال 1960 و پیشرفتهای مداوبی تاکنون در طرح دریچه مصنوعی صورت گرفته است و در حال حاضر جاگذاری دریچه سالم به جای دریچه های بیمار و ناقص به عنوان معالجه مرسوم دراین زمینه شناخته می شود . جاگذاری قلب نارسا و معیوب با یک قلب مصنوعی کاشتنی      (قابل جاگذاری ) در مرحله پیشرفتی است که قابل مقایسه با مرحله اولیة کاشت دریچه است . امیدوارم، با ادامه تحقیقات و پیشرفت جابه جایی قلب های مریض با قلب های مصنوعی در آیندة نه چندان دور متداول شود . در این فصل ، به طور خلاصه در مورد سیستمهای جریان کمکی متنوع و مختلف و همچنین پیشرفت و ملاحظات طرح سیستم قلب مصنوعی کامل (TAH) ، تجربه طرحهای حاضر و       زمینه های پیشرفت در آینده بحث خواهیم کرد .

جریان کمکی:

در اوایل قرن نوزدهم ، طرح حمایت جریان انسانی توسط پمپ خارج از بدن و اکسیژن دهی پیشنهاد شد . سیستم فوق بای پاس قلبی و ریون در دهه 1960 ارائه شد و در کاربردهای کلنیکی (بالینی ) مرسوم و متداول شد . به صورت مقدماتی این سیستم برای حمایت بای پاس ریوی ، قلبی طولانی مدت از قلب های نارسا پیش بینی شده بود . با وجود این به دلیل آسیب عناصر تشکیل دهنده خون و تخریب عمل ارگانهای حیاتی استفاده بیش از 4تا6 ساعت از این سیستم مقدور نبود . اهداف کلی جریان کمکی بدین قرار است : کاهش عمل عضله قلب معیوب و ناقص با کاهش بار بطن چپ ، افزایش جریان خون در جریان تاجی و افزایش اکسیژن در بافت های کم کنندة اکسیژن و افزایش بازده قلبی و بدین وسیله افزایش منبع خون در ارگانهای پیرامونی و اطراف قلب، یک بای پاس سرخ ، سیاهرگی که با استفاده از یک بای پاس قلبی -ریوی کاری کند، به منظور فراهم آوری مزیت هایی برای قلب نارسا پیشنهاد شدبا این وجود سیستم بدون اشباح اکسیژن arteviad (سرخرگی ) پیرامونی بود . طرح کلی سیستم کمکی جریان بای پاس سرخ- سیاه رگی با استفاده از غشاء یا دستگاه اکسیژنی جنابی در شکل 8-1 آمده است اگر چه این سیستم باعث تسکین نارسایی بطنی سمت راست می شد و باعث کاهش حجم کار بطن چپ نیز شد، اما فشار وارده ناشی از کار بطن چپ را کاهش نداد . به دلیل حالت تهاجمی سیستم ، نیاز مداوم به نشان دادن عمل ، خرابی عناصر تشکیل دهنده، وهمچنین نقصان عمل ارگانهای حیاتی ، این تکنیک برای کاربردهای بالینی (کلینیکی ) مفید نبوده است .


دانلود با لینک مستقیم


کارافرنی وسایل کمک بطنی و قلبهای مصنوعی کامل

کتاب جبر

اختصاصی از فی بوو کتاب جبر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کتاب جبر


کتاب جبر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:193

 

  

 فهرست مطالب

 

جبر

 کلاس بندی

 جبر جابجایی

جبر ناجابجایی

زندگی کارل فریدریش گاوس

محمدبن موسی خوارزمی

محمد بن موسی خوارزمی

 عبارت جبری

اقسام عبارت های جبری:

حوزه ی تعریف یا دامنه ی عبارت جبری:

 عبارت جبری متحد با صفر:


 یک جمله ای

جمله ی جبری:

 جمله ی صفر:

 جمله ای متحد:

جمله  های متشابه:

 جمله های قرینه:

معکوس جمله:

 عملیات بین جمله ها:

 چند جمله ای( بس جمله ای)

مجموع ضریب های چندجمله ای:

 چندجمله ای همگن( متجانس)

 چندجمله ای متقارن

چند جمله ای زوج چند جمله فرد                                                  

چندجمله ای استاندارد:

چندجمله ای کامل:

 نمایش چندجمله ای یک متغیری

مشخص کردن چندجمله ای یک متغیری

عملیات روی چندجمله ای ها

تفریق چند جمله ایها:

ضرب چندجمله ایها:

 توان چندجمله ای:

تجزیه چندجمله ای ها

روشهای تجزیه

 روش های تجزیه:

استفاده از اتحادها

عامل های مشترک چندجمله ایها:

بزرگترین مقسوم علیه مشترک چند عبارت:

 کوچکترین مضرب مشترک چند عبارت:

ریشگی


همانیها:

اتحاد تفاضل مکعبات دو جمله ( اتحاد چاق ولاغر):

صورتی دیگر از اتحاد اویلر:

اتحاد لاگرانژ:

 استقراء:

 مقدمه:


بخش پذیری در جه

 مقسم علیه آشکار و مقسوم علیه پنهان

« تقسیم دو عبارت جبری بر هم»

 « روشی برای تقسیم یک چندجمله ای بر دو جمله ای در جه ی اول»

« اتحاد تقسیم»

« قضیه اصلی بخش پذیری»


نابرابریها:


اثبات های جبری

 تعداد عدد اول:

بزرگترین عدد اول معلوم

وقتی که بدون جبر آسانتر است

صدهزار برای اثبات قضیه

کدام اعداد

جبر روی کاغذ شطرنجی

 

 

 

 

مقدمه

جبر از شاخه های اصلی علم ریاضیات که تاریخی بیش از 3000 سال دارد.

 این علم در طول تاریخ تحولات بسیاری داشته و در حال حاضر شامل شاخه های زیادی است.تاریخچه این علم به بیش از 3000 سال پیش در مصر و بابل بر می گردد .

روش های هندسی برای حل برخی از معادلات جبری استفاده می گردیده است. در قرن اول میلادی نیز بحث در مورد برخی از معادلات جبری در آثار دیوفانتوس یونانی و برهماگوپتای هندی دیده می شود.

 کتاب جبر و المقابله ای خوارزمی اولین اثر کلاسیک در جبر می باشد که کلمه ی جبر یا Algebra از آن آمده است.خیام هم دیگر ریاضیدانان شهیر ایرانی است که در آثار خود جبر را از حساب تمیز داده و گامی بزرگ را در تجرید و پیشرفت این علم برداشت.

 در قرن 16 میلادی، روش حل معادلات در جه سوم توسط دل فرو(Scipione del Ferro ) و معادلات درجه چهارم توسط فراری(Ludovico Ferrari ) کشف گردید

اواریست گلرا(Evariste Galois ) ریاضیدان فرانسوی که در 20 سالگی در جریان انقلاب فرانسه در یک دوئل کشته شد بیشترین سهم را در پیشرفت و تجرید این علم  داشت که نوشته های او سالها پس از مرگش، پس از مطالعه و بررسی توسط دیگر ریاضیدانان موجب تحول عظیم در این علم گردید.

 نیلزهنریک ایل(Niels Henrik Abel ) نروژی اولین کسی بود که ثابت کرد معادلات درج 5 به بالا بوسیلة رادیکالهای حل پذیر نیستند.

کارل فریدریش گارس(Carl Friedrich Gauss )ریاضیدان آلمانی که تأثیرات ژرفی در توسعة شاخه های مختلف برداشته، سهم زیادی در پیشرفت این علم داشت که مهمترین آن همانا قضیه اساسی جبر می باشد.

 پس از کارهای اویلر، لاگرانژ، گاوس، کوشی و بسیاری دیگر از بزرگترین ریاضیدانان تاریخ، علم جبر به قرن بیستم رسید که با شروع این قرن و به دلیل کشف تناظرهای شاخه هایی از این علم با شاخه هایی از هندسه، این علم در شاخه های مختلف پیش رفت.

 از جمله بزرگترین پیشرفت های جبر و ریاضیات از این قرن، کلاس بندی گروههای سادة متناهی می باشد.

 

 کلاس بندی

جبر مقدماتی: دراین شاخه از جبر ویژگیهای اصل چهارگانه در دستگاه اعداد حقیقی ثبت می شود. علائمی تعریف می شوند که بوسیله آن اعداد ثابت و متغیرها از هم تفکیک می  گردد و روشهایی که برای حل معادلات مورد استفاده قرار می گیرد.

 جبر مجرد: این شاخه ساختار های جبری از قبیل گروهها، حلقه ها، و میدان ها تعریف می شوند و در مورد خصوصیات آنها بحث می شود این شاخه از جبر که حوزه پژوهش بسیاری از ریاضیدانان معاصر خود به شاخه های مخلتفی تقسیم می شود:

 جبر جابجایی

جبر ناجابجایی

 

زندگی کارل فریدریش گاوس

 

کارل فریدریش گاوس فرزند باغبان فقیری از اهالی برونشویک آلمان بود که در تاریخ 30 آوریل سال 1777 متولد شد پدرش مردی شرافتمندو مادرش زنی فعال و باهوش بود و گاوس بیش از سه سال نداشت که پدرش در اثر اشتباهی که در حساب ورقه ای بود مطلع ساخت و بدین ترتیب توانست استعداد فوق العاده خود را در محاسبه نشان دهد هنگامی که گاوس در مدرسه ابتدایی مشغول تحصیل بود و بیش از ده سال نداشت یک روز معلم او سر کلاس شاگردان را وادار نمود که مجموع سلسله ای از اعداد را با هم جمع کنند ولی هنوز صورت مسئله تمام نشده بود که گاوس ده ساله گفت من مسئله را حل کردم او متوجه شده بودکه اختلافات مابین دو اعداد از این سلسله مقدار پست ثابت و خود به خود دستوری برای مجموع این نوع سلسله اعداد بوجود آورد معلم او سخت متعجب شد و اظهار داشت که این کودک از من قوی تر است و من دیگر معلوماتی ندارم که به او بیاموزم گاوس در سال 1795وارد دانشگاه گوتینگن شد و در 19سالگی به حل بسیاری از مسائل که برای اویلر و لاگرانژ بی جواب مانده بود و موفق گردید گاوس نیز  همچون ارشمیدس و دکارت و ایزاک نیوتن در کودکی دچار حادثه ای گردید که ممکن بود ریاضیات را از وجود او محروم سازد وی در اولین سالهای کودکی بود و طغیان آب ترعه ای را که از کنار خانه محقر ایشان می گذشت سرریز کرده بود کودک در کنار آب بازی می کرد در ترعه افتاد و چیزی نمانده بود که غرق شود و اگر برحسب تصادف کارگری که در آن نزدیکی بود وی را نجات نمی داد زندگانی گاوس به همین جا خاتمه می یافت. روز 30 مارس 1976 یکی از روزهای تاریخی دوران زندگی گاوس است در این روز یعنی درست یکماه قبل از اینکه 19 ساله شودگاوس بطور قطع تصمیم به مطالعه در ریاضیات گرفت از همین روز بود که وی دفتر یادداشت علمی خود را ترتیب داد که یکی از ذیقیمت ترین مدارک تاریخ  ریاضیات می باشد و اولین مسئله ای که در آن ثبت شده است همین اکتشاف بزرگ او می باشد.این دفتر یادداشت فقط در سال 1898 در معرض مطالعه عموم قرار گرفت یعنی 43 سال بعد از وفات گاوس. گاوس در 9 اکتبر 1805 در 28 سالگی با یوهانااشتهوف از اهالی شهر براونشواریگ ازدواج می کند و در نامه ایی که سه روز بعد از نامزدی خود به دوست دانشگاهی خویش ولنگانگ بولیه نوشته است از خوشبختی خویش چنین گفتگو می کند. زندگانی هنوز به صورت بهار ابدی با رنگهای جدید و درخشان در مقابل من ایت  از این ازدواج سه فرزند نصیب او شد یوزف و مینا و لودویگ نام داشتند زنش در 11 اکتبر 1809 بعد از تولد لودویک وفات یافت.  

 


دانلود با لینک مستقیم


کتاب جبر

تحقیق در مورد زندگینامه حضرت آدم

اختصاصی از فی بوو تحقیق در مورد زندگینامه حضرت آدم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد زندگینامه حضرت آدم


تحقیق در مورد زندگینامه حضرت آدم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه14

 

زندگینامه حضرت آدم (ع)

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵

خلقت آدم

خدای متعال زمین را در دو نوبت خلق کرد، کوهها را روی زمین بنا نهاد و زمین را بین همه کرات برکت داد و خوراک اهل زمین را در چهار نوبت مقدر کرد.

آنگاه آسمان را از ماده ای شبیه گاز مشتعل آفرید و به آسمان و زمین دستور داد، بیایید! آسمان و زمین گفتند: با میل آمدیم و سپس هر دو را مسخّر ساخت.

سپس خدا به عرش پرداخت و خورشید و ماه را مسخر خود ساخت و مقرر کرد تا وقت معلوم در گردش باشند، آنگاه فرشتگان را آفرید تا همواره او را ستایش کنند و نامش را مقدس دارند و در عبادتش مخلص باشند.

پس از آن، اراده و مشیّت خداوند بدان تعلق گرفت که آدم و ذریّه او را بیافریند، تا در زمین سکنی گزینند و در آبادانی آن بکوشند. خدا فرشتگان خود را در جریان گذاشت و به آنها خبر داد که به زودی مخلوق دیگری می آفرینم که در روی زمین منتشر می شوند. از منابع زیرزمین استخراج می کنند و گروه گروه جای یکدیگر قرار می گیرند و زمین را حفظ می کنند.

فرشتگان مخلوقاتی هستند که خدا آنان را جهت پرستش خود برگزیده است و نعمت خویش را بر آنان جاری و فضل خود را بر آنان مخصوص نموده است. آنان را در راه خشنودی خود موفق و در طریق اطاعت خویش حمایت نموده است.

ملائک از راز خلقت و خلافت انسان بی خبر بودند، لذا بر آنان گران آمد که خدا موجودات دیگری را خلق کند، زیرا خداوند فرموده بود که بیشتر این موجودات در تقوی و عبادت به پای فرشتگان نمی رسند، پس آنها ترسیدند که شاید اراده خدا در خلقت انسان، به خاطر قصور آنان در انجام وظیفه اشان بوده است، لذا

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد زندگینامه حضرت آدم