فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اثر پی - دلتا بر قاب بادبندی واگرا

اختصاصی از فی بوو اثر پی - دلتا بر قاب بادبندی واگرا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اثر پی - دلتا بر قاب بادبندی واگرا


اثر پی - دلتا بر قاب بادبندی واگرا پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: اثر P-Δ بر قاب بادبندی واگرا
دانشگاه علوم و فنون مازندران
استاد راهنما: دکتر فریدون ایرانی
پژوهشگر: شهر آیینی
بهار 1378
فرمت فایل: PDF و شامل 205 صفحه

چکیده:
در سیستم قاب خمشی بعلت تغییر مکان‌های زیاد اثرات P-Delta باید در نظر گرفته شود. اما در سیستم قاب بادبندی هم مرکز بعلت تغییر مکان‌های ناچیز بطور معمول از اثرات P-Delta صرف نظر می‌شود. اثر P-Delta بر روی قاب‌های بادبندی واگرا که تغییر مکانی در حد واسط بین دو سیستم فوق ارائه می‌نماید موضوع بحث این پایان‌نامه است.
در فصل اول رفتار سازه در حالت غیرخطی و روش‌های تحلیل مرتبه دوم سازه و چگونگی در نظر گرفتن اثرات P-Delta در یک سازه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در فصل دوم نکات طراحی و چگونگی طرح اعضا در قابهای بادبندی واگرا و نحوه رفتار این سازه تحت نیروهای جانبی بررسی می‌گردد. نهایتا در فصل سوم قاب بادبندی واگرا توسط برنامه ارتجاعی SAP90 تحلیل و طراحی شده و رفتار قاب بادبندی واگرا در حالت ارتجاعی و غیراتجاعی با در نظر گرفتن اثرات P-Delta و نتایج طراحی حالت ارتجاعی توسط مدلسازی در برنامه DRAIN- DX تحت نیروهای قائم و جانبی گرهی در حالت استاتیکی با افزایش طبقات بررسی می‌شود. در این قسمت تاثیر P-Delta با افزایش طبقات برای قابهای بادبندی D, K, V شکل از 13 طبقه با گام سه طبقه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین اثر تغییر طول تیر رابط و تغییر در نیروی جانبی و هندسه سازه قاب بادبندی واگرا در تحلیل مرتبه دوم بررسی شده است.


می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/132n.zip/download

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


اثر پی - دلتا بر قاب بادبندی واگرا

رفتار استاتیکی تیرورق های خمیده فلزی با مقطع آی شکل تحت تاثیر بارهای متحرک و گسترده

اختصاصی از فی بوو رفتار استاتیکی تیرورق های خمیده فلزی با مقطع آی شکل تحت تاثیر بارهای متحرک و گسترده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

رفتار استاتیکی تیرورق های خمیده فلزی با مقطع آی شکل تحت تاثیر بارهای متحرک و گسترده


رفتار استاتیکی تیرورق های خمیده فلزی با مقطع آی شکل تحت تاثیر بارهای متحرک و گسترده پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: رفتار استاتیکی تیرورق های خمیده فلزی با مقطع I شکل تحت تاثیر بارهای متحرک و گسترده
دانشگاه تربیت مدرس
استاد راهنما: دکتر فرهاد دانشجو
پژوهشگر: عباس شمیوند
زمستان 1378
فرمت فایل: PDF و شامل 176 صفحه

چکیده:
تیر ورق‌های قوسی اعضاء سازه‌ای هستند که بیشترین کاربرد آنها در پل‌هایی است که در پلان قوسی‌اند. اهداف این مجموعه شامل بررسی پارامتریکی بر رفتار استاتیکی تیر ورق‌های قوسی در زمینه آثار بارهای متمرکز و متحرک و گسترده و تاثیر انحناء و لنگرهای جانبی ناشی از پیچش می‌باشد. همچنین معادلات خطوط تاثیر در این اعضاء بررسی شده است. از آنجایی که نیروی پیچشی جزء این تیر ورق‌ها می‌باشد، بیشترین جهت‌گیری، بررسی شرایط و آثار این نیروهای داخلی بر رفتار تیر ورق‌های تحت بارگذاریهای مذکور می‌باشد. ابتدا مدلی مناسب و کاربردی که از جنبه اجزاء نیز با آنچه در عالم عمل است مطابقت داشته باشد، ارائه شده است بعد آنالیز پیچشی تیر ورق تحت بارگذاری‌های متمرکز و گسترده انجام شده است. بعد از یافتن معادله پیچش در طول دهانه تیر ورق از معادله دیفرنسیل مربوطه، معادله دوران تیر ورق حول محور طولی تیر ورق بدست آمده است سپس با استفاده از روابط مربوطه فرمول‌هایی استخراج شده است که بیان کننده رابطه بین لنگر جانبی ناشی از پیچش با نوع و مقدار یا سرعت حرکت بار، همچنین مشخصات تیرورق مانند زاویه مرکزی می‌باشد. برای واضح‌تر شدن روابط، این فرمول‌ها در نمودارهایی نیز ارایه شده‌اند. برای مطالعه کمانش جانبی در تیرورق‌ها ابتدا تئوری کمانش جانبی در تیر ورق‌های مستقیم ارائه شده و بعد نحوه کمانش جانبی در تیر ورق‌های قوسی با روش تشابه‌سازی با ستون‌های دارای انحناء اولیه و حل معادله دیفرانسیل مربوطه بررسی شده است. در تیر ورق‌های قوسی مانند آنچه که در تیر ورق‌های مستقیم وجود دارد کمانش جانبی موجود نیست و تغییر شکل جانبی وجود دارد، تغییر شکل جانبی از لحظه شروع بارگذاری، شروع شده و سرانجام با افزایش بار در محدوده مشخصی، تغییر شکل‌ها بقدری بزرگ می‌شوند که می‌توان گفت تیر ورق شرایط بهره‌برداری را از دست داده است.


می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/139n.zip/download

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


رفتار استاتیکی تیرورق های خمیده فلزی با مقطع آی شکل تحت تاثیر بارهای متحرک و گسترده

بررسی اثرات نیمه گیرداری اتصالات در شکل پذیری و ضریب رفتار قاب های ساختمانی دو بعدی فولادی

اختصاصی از فی بوو بررسی اثرات نیمه گیرداری اتصالات در شکل پذیری و ضریب رفتار قاب های ساختمانی دو بعدی فولادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی اثرات نیمه گیرداری اتصالات در شکل پذیری و ضریب رفتار قاب های ساختمانی دو بعدی فولادی


بررسی اثرات نیمه گیرداری اتصالات در شکل پذیری و ضریب رفتار قاب های ساختمانی دو بعدی فولادی پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: بررسی اثرات نیمه گیرداری اتصالات در شکل پذیری و ضریب رفتار قاب های ساختمانی دو بعدی فولادی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
استاد راهنما: دکتر حامد صفاری
پژوهشگر: محمدشریف رخشانی
اسفند 1379
فرمت فایل: PDF و شامل 191 صفحه

چکیده:
اکثر قاب‌های ساختمانی با فرض اتصالات صد در صد لولائی یا صد در صد گیردار طراحی می‌گردند، عملا اجرای این نوع اتصالات پرهزینه است، لذا کمیتی به نام درصد گیرداری تعریف و اتصالاتی که کمتر از 20 درصد گیردار باشد مفصلی و بیشتر از 90 درصد گیردار باشند صلب فرض می‌شوند این عمل علاوه بر اینکه دقت محاسبات را کاهش می‌دهد از رفتار واقعی سازه متاثر از بارهای ارتعاشی از قبیل زلزله اطلاعات کافی ارائه نمی‌دهد. هم اکنون اجرای اتصالاتی که عملاً نیمه گیردار طراحی شده است برای برخی از سازه‌ها به عنوان یک ایده مطرح شده است.
اکثر طراحان جهت کنترل ارتعاشات ساختمان‌ها در مقابل نیروهای ناشی از زلزله به دلیل مشکلات اجرایی، استفاده از سیستم خرپایی را ترجیح می‌دهند که به علت سختی بالا و شکل پذیری کم نیروی زلزله نسبتاً زیادی را متحمل می‌گردند. البته آئین نامه‌های طراحی ساختمان در مقابل زلزله برای ساختمان‌های بلند استفاده از قاب‌های خمشی که قابلیت انتقال درصدی از نیروی ناشی از زلزله را دارا باشند الزامی می‌دانند. بدین ترتیب استفاده از سیستم‌های مهاربندی نیز معمولاً منجر به طرح غیراقتصادی می‌گردد زیرا از یک سو سهم نیروی زلزله بر سازه افزایش یافته و از سوی دیگر مشکلات و هزینه اجرای اتصالات گیردار را به دنبال دارد و به علت اندرکنش متقابل این سیستم ها گاهی بایست قاب را به نحوی طراحی نمود که نیروی زلزله‌ای بیش از سهم مورد نیاز آئین نامه‌ها را تحمل کند. ...


می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/151n.zip/download

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


بررسی اثرات نیمه گیرداری اتصالات در شکل پذیری و ضریب رفتار قاب های ساختمانی دو بعدی فولادی

ارزیابی لرزه ای (رفتار خطی و غیر خطی) سیستم های مهاربندی واگرا و مهاربندی توام با قاب خمشی

اختصاصی از فی بوو ارزیابی لرزه ای (رفتار خطی و غیر خطی) سیستم های مهاربندی واگرا و مهاربندی توام با قاب خمشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ارزیابی لرزه ای (رفتار خطی و غیر خطی) سیستم های مهاربندی واگرا و مهاربندی توام با قاب خمشی


ارزیابی لرزه ای (رفتار خطی و غیر خطی) سیستم های مهاربندی واگرا و مهاربندی توام با قاب خمشی پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: ارزیابی لرزه ای (رفتار خطی و غیر خطی) سیستم های مهاربندی واگرا (EBF) و مهاربندی توام با قاب خمشی (EBDS)
دانشگاه علم و صنعت ایران
استاد راهنما: دکتر احمد نیکنام – دکتر مصطفی خانزادی
پژوهشگر: جواد هاشمی
دی 1380
فرمت فایل: PDF و شامل 154 صفحه

چکیده:
برای مقاوم سازی سازه‌ها در برابر زلزله سیستم‌های سازه‌ای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این سیستم‌ها در فرایند مقابله با نیروهای جانبی در ناحیه خطی و غیر خطی مزیت‌ها و معایبی دارند. به عنوان مثال سیستم قاب مقاوم خمشی ‏‎(MRF)‎‏ به علت داشتن فاصله آزاد قابل توجه بین ستون‌ها برای تعبیه بازشوها سیستم مناسبی است و می‌تواند شکل پذیری نسبتا مطلوبی نیز داشته باشد ولی به علت سختی جانبی کم از اثر P-Δ شدیداً رنج می‌برد. سیستم مهاربندی واگرا سختی جانبی قابل توجهی دارد و به علت کمانش بادبندها در فشار شکل پذیری پایینی دارد.
سیستم‌های مهاربندی واگرا به علت امکان تعبیه بازشوهای مناسب در فواصل آزاد آنها به طور گسترده در کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. آیین نامه‌های معتبر بین المللی استفاده از این سیستم‌ها را به عنوان عناصر مقاوم جانبی مشروط به رعایت ضوابط ویژه‌ای کرده‌اند. در صورت رعایت این ضوابط ویژه، این سیستم‌ها شکل پذیری مطلوبی خواهند داشت و در غیر اینصورت استفاده از این سیستم‌ها در ‌آیین نامه‌های خارجی به هیچ وجه مجاز نمی باشد. درحالی که در آیین نامه زلزله ایران (2800) ضوابط این سیستم‌ها عنوان نشده و به توصیه استفاده از آیین نامه‌های معتبر اکتفا گردیده است. در این کار پژوهشی تاثیر این ضوابط بر روی پارامترهای لرزه‌ای سیستم‌های مهاربند واگرا (EBF) و سیستم‌های مهاربندی واگرا توام با قاب خمشی (EBDS) بررسی گردیده است و عواقب عدم رعایت این ضوابط ویژه با استفاده از تحلیل‌های خطی و غیرخطی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.
پس از انجام تحلیل‌های متعدد مشاهده گردید سیستم‌های مهاربندی واگرا تنها در صورت رعایت ضوابط ویژه آیین نامه‌ای شکل پذیری مورد انتظار را تامین خواهند کرد.


می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/162n.zip/download

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


ارزیابی لرزه ای (رفتار خطی و غیر خطی) سیستم های مهاربندی واگرا و مهاربندی توام با قاب خمشی

مقاوم سازی پل های فولادی در برابر زلزله

اختصاصی از فی بوو مقاوم سازی پل های فولادی در برابر زلزله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاوم سازی پل های فولادی در برابر زلزله


مقاوم سازی پل های فولادی در برابر زلزله پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: مقاوم سازی پل های فولادی در برابر زلزله
دانشگاه تبریز
استاد راهنما: دکتر مجید برقیان
پژوهشگر: سید مهدی احمدیان
دی 1383
فرمت فایل: PDF و شامل 180 صفحه

چکیده:
پل‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی برای حمل و نقل درون شهری و بین شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کشور ما ایران تعداد زیادی از پل‌ها وجود دارند که بعضاً در مقابل سربارهای موجود نیز از خود ضعف نشان می‌دهند. این پل‌ها از لحاظ استاتیکی مقاوم می‌باشند ولی عملکرد لرزه‌ای آن‌ها به صورت کلی و جزیی باید مورد بررسی قرار گرفته و بعد از مشخص شدن نقاط ضعف، طرح تقویت مناسب ارائه شود. موضوع پایان نامه انجام عملیات فوق برای مدل مشخصی از پل‌های موجود می‌باشد.
پل مورد مطالعه، پل فلزی تقاطع سعدی – اکباتان بوده که دارای عرشه‌ی ارتوتروپ می‌باشد.
در ابتدا ضعف‌های لرزه‌ای پل‌های فولادی در طی زلزله‌های گذشته (به ویژه زلزله نورث ریج و کوبه) و روش‌های مقاوم سازی مناسب پیشنهاد شده مورد بررسی قرار گرفت سپس مشخصات کلی و جزییات پل مورد مطالعه که بعضی از آن‌ها در طی دو مرحله عکس برداری از پل و همچنین اندازه گیری بعضی از مشخصات آن حاصل شده‌اند و همچنین خرابی‌های موجود در سازه‌ی پل ارائه می‌شوند.
در ادامه‌ی کار با توجه به بازدیدهایی که از سازه‌ی پل به وجود آمد متوجه شدیم که عرشه پل در مقابل سربارهای موجود نیز با مشکل روبرو است. بنابراین ابتدا پاسخ عرشه را نسبت به این سربارها مورد بررسی قرار داده و روش مقاوم سازی مناسب ارائه شد. سپس برای ارزیابی عملکرد لرزه‌ای پل با توجه به نامنظم بودن آن، یک تحلیل طیفی با استفاده از نرم افزار SAP2000 انجام شد و با استفاده از نتایج آن مقاومت تمامی المان‌ها و اتصالات پل مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف مشخص شده و روش مقاوم سازی مناسب پیشنهاد شد. در ادامه‌ی کار یک تحلیل آنالیز پوش اور غیر خطی برای ارزیابی عملکردی پل مورد مطالعه با استفاده از نرم افزار SAP2000، انجام شد. پاسخ غیر خطی پل از شروع تشکیل اولین مفاصل پلاستیک تا شرایط تعادل غیر الاستیک در طی زلزله‌ی سطح طراحی (DLE) و سپس تا حالت حدی نهایی (ULS) مورد بررسی قرار گرفت. ظرفیت‌های شکل پذیری تغییرمکان در دو حالت فوق محاسبه شدند. در طی فرآیند جاری شدن و کاهش سختی سازه‌ی پل، تاثیر آن روی افزایش زمان تناوب و افزایش میرایی ویسکوز موثر تعیین شد.



می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/174n.zip/download

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


مقاوم سازی پل های فولادی در برابر زلزله